Coraz więcej przedsiębiorców, szczególnie działających w Internecie, dostrzega korzyści płynące z kreowania wartościowej treści. Infografika opublikowana przez Marketeo pokazuje , że content marketing jest dla firm ważną częścią ich ogólnej strategii marketingowej. Przeznacza się na niego średnio już 26% budżetów. Co warte podkreślenia, zaledwie 2% firm chce zmniejszyć ten wydatki, o ich podniesieniu myśli natomiast ponad połowa przedsiębiorców.
Stosowanie content marketingu niesie za sobą wiele korzyści. Narzędzie to wspomaga generowanie i dojrzewanie leadów, zwiększa sprzedaż poprzez wypełnienie luki informacyjnej powstrzymującej leady przed zakupem. Działania z tego zakresu będą powoli wypierać tradycyjną reklamę, której siła oddziaływania maleje, a ona sama traci na znaczeniu. Klienci wolą czerpać wiedzę o produktach z portali społecznościowych, for internetowych i rzetelnych artykułów, natomiat zaufanie do reklamy jest coraz mniejsze.
Najpopularniejszym narzędziem content marketingu są portale społecznościowe
Jak łatwo było sie domyślić, najpopularniejsze jest wykorzystanie mediów społecznościowych. 79% firm korzysta z tego rozwiązania, i wydaje się, że liczba ta jeszcze się zwiększy. Pewną ciekawostką może być przewaga Twittera nad Facebookiem. W Polsce sytuacja wygląda jeszcze odwrotnie, natomiast możemy się spodziewać, że Twitter będzie zyskiwał na popularności.
26% budżetów na marketing jest kierowane na generowanie i dystrybucję contentu
Średnio ponad jedna czwarta budżetów jest przeznaczana na działania content marketingu. W przypadku firm zatrudniających mniej niż 10 osób jest to nawet 34%. Trzeba dodatkowo zauważyć, że wydatki na content marketing są zawsze nieporównywalnie mniejsze niż na tradycyjną reklamę, więc mimo mniejszego budżetu rozmiary działań content marketingu prawdopodobnie znacznie przewyższają działania reklamowe.
Warto zapoznać się z infografiką Marketeo aby wiedzieć, w którym kierunku bedą podążały przyszłoroczne trendy.
źródło: Infografika Marketeo