W 2021 roku ponad połowa marketerów będzie używała LinkedIna w celach marketingowych i reklamowych – tak wynika z nowego raportu eMarketera. Na LinkedInie największą możliwość dotarcia do interesujących ich odbiorców mają firmy B2B. 

 

Na początku 2020 roku LinkedIn osiągnął liczbę 675 milionów użytkowników. Według eMarketera w tym roku 49,6% firm zatrudniających ponad 100 pracowników będzie korzystać z LinkedIna do celów reklamowych i marketingowych. W przyszłym roku ma być to już 50,3%.

 

LinkedIn idealnym portalem dla firm B2B

 

Jak wskazują autorzy raportu, LinkedIn jest preferowaną platformą dla firm B2B pragnących dotrzeć do “profesjonalnych” odbiorców. Sama platforma w ciągu ostatnich kilku lat ułatwiła to marketerom, wprowadzając funkcje, które umożliwiły dotarcie do danej grupy na podstawie wykształcenia, miejsca pracy, stażu, czy branży w której działają. 

 

Z perspektywy firm B2B, LinkedIn jest idealną platformą do poszukiwania potencjalnych klientów, szczególnie, że 61 milionów użytkowników LinkedIn to osoby na “wyższym szczeblu”, a 40 milionów zajmuje stanowiska decyzyjne – czyli idealna grupa docelowa dla wielu biznesów.

 

LinkedIn posiada bogactwo danych dotyczących “profesjonalnej” publiczności oraz unikalne możliwości targetowania B2B. Dzięki temu w nadchodzących latach platforma będzie w dalszym ciągu wykorzystywana jako narzędzie marketingowe” – mówi starszy analityk eMarketer, Oscar Orozco.

 

LinkedIn będzie coraz atrakcyjniejszy dla B2B, szczególnie po wejściu na nowe rynki

 

W najbliższych latach coraz więcej firm będzie traktowało LinkedIna jako narzędzie marketingowe. Już teraz, według samej platformy, jest to najczęściej używany kanał do dystrybucji treści przez marketerów B2B. 

 

Dziś większość użytkowników platformy pochodzi z USA (167 milionów), jednak wraz z rozwojem na nowych rynkach, zwiększy się liczba potencjalnych klientów firm B2B, a w związku z tym ruch marketingowy i reklamowy na platformie.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

 

Sprawdź jakie rozwiązania ma dla Ciebie SALESmanago Marketing Automation, sprawdź nasze demo.