Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

Niektórzy mówią: „Marketing automation nie jest dla mnie, bo mam za małą bazę kontaktów”. Ale właśnie dlatego potrzebujesz automatyzacji marketingu! To najskuteczniejsze narzędzie lead generation – pozyskiwania nowych kontaktów i poszerzania grona Twoich odbiorców. Dzięki temu zarówno zwiększysz ruch na stronie, jak i przekujesz anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów.

Poniżej praktyczne porady, jak wykorzystać Marketing Automation do pozyskiwania leadów oraz jak mierzyć skuteczność tych działań.

 

Treść – magnes

Jednym z pomysłów na pozyskanie leadów jest przygotowanie wartościowej treści, którą udostępniamy w zamian za dane kontaktowe. Taka treść musi przykuć uwagę – ponieważ jest precyzyjnie dopasowana do Twojej grupy docelowej.

 

Budowa Buyer Persona

Aby móc przygotować treść, która będzie atrakcyjna dla Twoich leadów, oraz by wiedzieć, co zmotywuje użytkowników do pobrania, potrzebujesz Buyer Persona. Innymi słowy, jest Ci potrzebny precyzyjny obraz Twoich potencjalnych klientów, dzięki któremu wiesz, jak adresować komunikację, do jakich wartości się  odwoływać, jakie problemy wziąć pod uwagę.


Nie wiesz, jak stworzyć Buyer Persona? Pobierz darmowego ebooka


Pomoże także dobrać najlepszą formę prezentacji treści: taką, którą Twoi odbiorcy najchętniej przyswajają.

 

Właściwa forma

Możesz wybrać spośród następujących form:

– ebook

– webinar

– ekskluzywne video, dostępne po zalogowaniu

– quiz

– raport

– case study

– poradnik

– infografiki

– proste narzędzie, przydatne potencjalnym klientom (przykład poniżej)

– materiały audio

– darmowe próbki czy okres testowy.

 

Przykład: narzędzie Headline Analzyer

CoSchedule oferuje narzędzia dla marketerów, ułatwiające planowanie i dystrybucję treści. Co może zachęcić ich odbiorców do zapisania się na newsletter? Dostęp do praktycznego narzędzia, jakie przydaje się im w codziennej pracy.

Headline Analyzer analizuje Twoje tytuły. Wpisujesz proponowany tytuł w boks, a algorytm ocenia jego możliwą skuteczność (wartość emocjonalną, ilość słów, powszechność użytych wyrazów, słowa kluczowe). Działa podobnie jak narzędzie od AMI.

Jasne, Headline Analyzer nie dostarcza obiektywnej wiedzy ani nieomylnych sugestii, ale przydaje się jako jedno z kryteriów oceny nagłówków.

Oferując je marketerom, CoSchedule pozyskuje adresy email. Udaje się im również wyróżnić dają coś ciekawego, wyjątkowego, czego marketerzy mogą używać na co dzień.

 

Pop-upy

Cała prawda o pop-upach? Jeśli zapytasz klienta, co o nich sądzi, powie Ci, że tego nienawidzi. Jednak kiedy przyjrzysz się statystykom, zauważysz łatwo, że pop-upy wykazują ogromną skuteczność w pozyskiwaniu nowych kontaktów.

Pamiętaj, by nie atakować użytkownika pop-upem z prośbą o adres, kiedy dopiero wszedł on na stronę – kiedy Cię nie zna, nie ma żadnych argumentów, by przekazać swoje dane.

Warto zamieścić pop-upa, kiedy użytkownik opuszcza stronę.

Dzięki regułom automatyzacji możesz ustalić, kiedy dokładnie i jakim użytkownikom pokaże się dany pop-up, co sprawia, że możesz z dużą precyzją targetować grupę odbiorców konkretnej kreacji (np. anonimowi z wysokim scoringiem).

 

Personalizuj formularze kontaktowe

Identyczne formularze dla każdego użytkownika z milionem pól do wypełnienia? Absurd! Mistrz spersonalizowanych formularzy, operator wycieczek Rainbow Tours, pokazuje swoim użytkownikom formularz, który jest już w części wypełniony – dzięki informacjom, jaki system automatyzacji marketingu (SALESmanago) zbiera podczas pobytu danej osoby na stronie. I tak formularz może już zawierać wypełnione pola dotyczące planowanego kierunku wycieczki z sugestywnym zdjęciem– użytkownik musi tylko wypełnić je swoimi danymi kontaktowymi, by otrzymać oferty z interesującego go obszaru. Zastosowanie tej metody zwiększyło ilość leadów pozyskiwanych ze strony www o 45%.

Szczegóły znajdziesz w case study.

 

Progresywne profilowanie: nie spiesz się

Przejrzyj zgromadzone w Twojej bazie numery telefonów, jakie pozyskałeś z formularzy. Czy nie uderza Cię, jak wiele z nich jest nieprawdziwych? Wiele pól do wypełnienia zniechęca użytkowników, podobnie jak podawanie numeru telefonu. Boją się, że pobranie materiału będzie wiązało się z natrętnymi telefonami – a użeranie się z nachalnym sprzedawcą nie jest warte raportu, dlatego wpisują fałszywe dane albo po prostu rezygnują.

Dlatego dobrze jest wprowadzić progresywne profilowanie  – dzięki temu użytkownikom, którzy jeszcze nie znają dobrze naszej firmy, wyświetlają się prostsze formularze z wymaganiem mniejszej ilości danych, a dopiero przy kolejnych pobraniach oczekujemy więcej informacji.

To logiczne: użytkownik, który Cię dobrze nie zna, może mieć uzasadnione opory, ale od kogoś, kto od dłuższego czasu zapoznaje się z Twoimi materiałami, możesz wymagać podania numeru telefonu czy nazwy firmy.

 

Metryki skuteczności Lead Generation

Jak zmierzyć, które z dostępnych działań jest dla nas najlepsze? Według badania Ascend2, oto najpopularniejsze metryki:

  • Ilość SQL (Sales Qualified Leads),
  • ROI,
  • Koszt per lead,
  • Sales closing rate (ilość zawartych transakcji),
  • Koszt per klient.

 

Najważniejsze zasady Lead Generation

Podsumujmy. Aby zwiększyć ilość pozyskiwanych leadów, należy:

  1. Posiadać precyzyjną wizję potencjalnych klientów (Buyer Persona),
  2. W oparciu o nią tworzyć przydatnej dla nich materiały,
  3. Stosować pop-upy,
  4. Personalizować formularze kontaktowe,
  5. Wykorzystywać progresywne profilowanie,
  6. Mierzyć efekty działań.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]