Najważniejsze artykuły ze świata IT (1-11 lutego)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. budowanie zespołów w IT, przewodnik po wizualizacji danych oraz przystępne wprowadzenie do Machine Learningu. Zapraszamy do lektury!

 

Programowanie ogólne

 

Myśleć jak programista

Steve Jobs powiedział kiedyś: “Everyone in this country should learn to program a computer, because it teaches you to think”.  Ale co to dokładnie znaczy – myśleć jak programista? W dużym uproszczeniu chodzi o bardziej efektywny sposób rozwiązywania problemów – czyli tego, z czym programiści zmagają się na co dzień:

https://medium.freecodecamp.org/how-to-think-like-a-programmer-lessons-in-problem-solving-d1d8bf1de7d2

 

Testy jednostkowe w Spring Boot:

Testowanie oprogramowania zawsze powinno być wykonywane przed wdrożeniem nowych funkcji lub zmianami w już istniejących modułach. Testy jednostkowe są jednak często traktowane jako sztuka trudna do opanowania. Na szczęście istnieje sporo mechanizmów i bibliotek, które upraszczają ten proces. Artykuł przybliża zagadnienie Unit Testów w Spring Boot:

https://reflectoring.io/unit-testing-spring-boot/

 

Java w 2019 roku – spojrzenie w przyszłość

Rok 2018 był intensywnym rokiem dla ekosystemu Java – wystarczy przypomnieć wydarzenia takie jak wydanie nowej wersji (JDK 11), wyrok sądu odwoławczego przeciwko Google w sprawie praw autorskich Javy i wiele innych wpływających na przyszłość Javy i jej programistów:

https://adtmag.com/blogs/watersworks/2019/01/java-predictions.aspx

 

Budowanie zespołu – zatrudnianie i utrzymywanie dobrych programistów

Budowanie mocnego i trwałego zespołu jest sporym wyzwaniem – w jaki sposób pozyskać najlepszych specjalistów i utrzymać ich w swoim zespole? Artykuł opisuje, jak firmy technologiczne pozyskują i utrzymują swoje zespoły oraz jakie elementy w tym obszarze są kluczowe:

https://www.infoq.com/articles/hire-retain-developers

 

CURL w Linuksie – przykłady poleceń

CURL jest narzędziem do przesyłania danych – jest dostępny jako biblioteka dla programistów oraz możliwy do użycia jako CLI w terminalu. Siłą CURL jest to, że działa z każdym protokołem, jakiego, możesz użyć.

Poniższy artykuł zawiera konkretne przykłady użycia CURL:

https://linuxhandbook.com/curl-command-examples/

 

Bezpieczeństwo w IT – stan na 2019

Świetny artykuł pokazujący zagadnienia budowania bezpiecznego softu. Podzielony został na 3 części – pokazujące dobre, złe i bardzo złe podejście w kontekście security.

https://noncombatant.org/2019/01/06/state-of-security-2019

 

 

Machine Learning & AI

 

Deep Learning – interaktywna książka

Interaktywna książka zawierająca przykłady kodu, opisy teoretyczne i dyskusje na poruszany w danym rozdziale temat. Każdy przykład zawarty w książce można od razu zmodyfikować i uruchomić, ćwicząc przy tym praktyczną wiedzę zdobytą w każdym z tematów:

https://d2l.ai/

 

Wizualizacja danych – przewodnik

Sama analiza danych przy użyciu nawet najbardziej wyrafinowanych algorytmów to nie wszystko. Kluczowa jest również wizualizacja danych. Dobre wizualizacje powinny dokładnie odzwierciedlać dane, które chcemy zaprezentować, ułatwić opowiadanie historii, która stoi za analizą danych oraz wyglądać profesjonalnie. Poniższy przewodnik jest podglądem online książki “Fundamentals of Data Visualization”, która została wydana przez O’Reilly Media.

https://serialmentor.com/dataviz/index.html

 

Wizualne wprowadzenie do Machine Learningu

Bardzo przystępny i prosty do zrozumienia przewodnik wizualnie wprowadzający w tematykę Machine Learningu. Korzystając z zestawu danych dotyczących zamieszkania w Nowym Jorku i San Francisco, stworzony został model uczenia maszynowego i zaprezentowany w wygodnej i zrozumiałej formie.

http://www.r2d3.us/visual-intro-to-machine-learning-part-1/

 

AI jako niemowlę – przewodnik dla laika w sieciach neuronowych

Sztuczna Inteligencja staje się coraz bardziej przystępna i jest adoptowana w coraz większej ilości branż. W jaki sposób zacząć zgłębiać tą tematykę? Oczywiście od sieci neuronowych – w poniższym artykule w prosty sposób możesz nauczyć się podstaw tego zagadnienia:

https://medium.com/@janedoerflinger/ai-as-infant-the-laymans-guide-to-neural-networks-778da3eb125c

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]