Najważniejsze artykuły ze świata IT (1-14 stycznia)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. rozpoznawanie mowy według Facebooka, Deep Learning i tłumienie hałasu oraz Java w 2019 roku.

 

Machine Learning & AI

 

Deep Learning – Analytics Zoo

Analitycs Zoo to ujednolicona platforma analityczna i AI łącząca technologie Spark, TensorFlow, Keras i BigDL w jeden prosty do użycia pipeline. Cały potok danych i analiz można później w prosty sposób skalować przy użyciu klastra Hadoop/Spark i na nim wykonywać rozproszone uczenie się i wnioskowanie.

W przypadku “tradycyjnego” przygotowania środowiska wykorzystywanego do uczenia maszynowego każdy element musimy ze sobą integrować i implementować mechanizmy pozwalające wykorzystywać użytą technologię – Analytics Zoo pozwala tego uniknąć i zaoszczędzić sporo czasu poprzez pominięcie zbędnej konfiguracji każdego poszczególnego elementu.

W artykule znajdziesz konkretne przykłady użycia i kawałki kodu przybliżające rozwiązanie.

https://www.infoq.com/articles/analytics-zoo

 

Wav2letter++ – jak Facebook zaimplementował system rozpoznawania mowy

Systemy rozpoznawania mowy są jednymi z najczęściej implementowanych algorytmów w obszarze Deep Learningu – spowodowane jest to ciągłym zapotrzebowaniem na coraz lepsze algorytmy. Niedawno zespół Facebook AI Research (FAIR) zaproponował w swoim artykule badawczym nową technikę rozpoznawania mowy, bazującą tylko na konwolucyjnych (splotowych) sieciach neuronowych. Po researchu zespół FAIR udostępnił społeczności na zasadach Open Source project Wav2letter++ – zestaw narzędzi do rozpoznawania mowy oparty w pełni na splotowej metodzie. Zobacz jak działa ten mechanizm i jak możesz go wykorzystać w swoim projekcie:

https://towardsdatascience.com/introducing-wav2latter-9e94ae13246

 

Tłumienie hałasu za pomocą Deep Learning

Machine Learning w służbie dobrej komunikacji! W głośnych pomieszczeniach, gdzie występuje wiele źródeł hałasu, komunikacja (na przykład przez telefon) bywa mocno utrudniona lub jest wręcz niemożliwa. Podstawowym dokumentem, który opisuje metody tłumienia hałasu za pomocą Machine Learning, wydaje się być ten napisany przez Yong Xu już w 2015 roku. Yong zaproponował w nim metodę regresji, która uczy się tworzenia maski proporcji dla każdej częstotliwości dźwięku. Powstała maska ​​proporcji rzekomo pozostawia ludzki głos nietknięty i usuwa niepożądany hałas. Rozwiązanie to było dalekie od ideału, na szczęście z biegiem lat temat został mocno rozwinięty – szczegóły poniżej:

https://towardsdatascience.com/real-time-noise-suppression-using-deep-learning-38719819e051

 

Bazy danych & Big Data

 

Nowa wersja PostgreSQL 11

10 października 2018 roku wypuszczona została nowa, długo oczekiwana wersja bazy danych PostgreSQL. Intensywny rozwój tego Open Source’owego silnika baz danych potwierdza lista nowych funkcjonalności oraz przygotowany przez twórców Feature Matrix:

https://www.postgresql.org/about/featurematrix/

 

JIT w PostgreSQL 11

JIT (Just-in-time) jest jedną z najbardziej oczekiwanych i ekscytujących funkcjonalności w nowej wersji PostgreSQL. Według informacji JIT potrafi przyspieszyć wykonywanie zapytań nawet o 30% – niestety, nie wszystkie zapytania mogą być wykonane w ten sposób.

Przeczytaj, czym dokładnie jest JIT oraz jak go zainstalować i skonfigurować w poniższym artykule:

https://www.percona.com/blog/2018/11/19/installing-and-configuring-jit-in-postgresql-11/

 

NoSQL nie zawsze tak dobry i skalowalny

Case “The Guardian” – migracja z klastra MongoDB do PostgreSQL na Amazon zakończonej w kwietniu 2018. Dokładny opis 10 miesięcy pracy i 2.4 miliony przeniesionych artykułów w formie step-by-step – od potrzeby, pomysłu przez kilku krokową realizację założeń przeniesienia danych po monitoring wydajności rozwiązania.

Dużo przydatnych koncepcji i zastosowanych rozwiązań w artykule poniżej:

https://www.theguardian.com/info/2018/nov/30/bye-bye-mongo-hello-postgres

 

Programowanie ogólne

 

Java w 2019 roku – co nas czeka?

2018 już za nami –  był to bardzo intensywny i ciekawy rok dla społeczeństwa zgromadzonego wokół technologii Java. W artykule opisanych zostało sporo ciekawych case’ów na temat środowiska Javowego: migracja z Java 8 do Java 11, informacje na temat projektu Graal, OpenJDK oraz plan na release Java 12 oraz Java 13.

https://www.infoq.com/news/2018/12/java-2019-predictions

 

Frontend – najczęstsze problemy z CSS

Budowanie warstwy użytkownika aplikacji webowych znacznie się rozwinęło w ciągu ostatnich kilku lat. Każdy, kto pracował z frontendem, pamięta ogromne problemy z kompatybilnością wdrażanych rozwiązań – szczególnie, gdy mówimy o znienawidzonym przez Web Developerów Internet Explorerze. Po kilku latach (gdy IE, na szczęście, już nie jest rozwijany) potrafimy sobie już doskonale radzić z minimalizacją różnic przy renderowaniu stron w różnych przeglądarkach. Artykuł przybliża i pokazuje jak rozwiązać najczęstsze problemy z CSS:

https://www.smashingmagazine.com/2018/12/common-css-issues-front-end-projects/

 

Jaka jest największa ilość złego kodu, którą widziałeś?

Jeśli myślisz, że widziałeś w swoim życiu masę złego kodu, to bardzo się mylisz. Baza danych Oracle 12.2 składa się z blisko 25 milionów linii kodu C. Nie można zmienić pojedynczej linii kodu w produkcie bez poprawienia ponad 1000 istniejących testów. Kolejne pokolenia programistów pracowały nad tym kodem w trudnych terminach i wypełniając kod wszelkimi rodzajami bzdur zadbały o to, żebyś nie chciał nad nim nigdy pracować:

https://news.ycombinator.com/item?id=18442941

 

Decent Code – zwięzły przewodnik do pisania dobrego kodu

Każdy programista chce pisać coraz lepszy kod. Ale co to faktycznie znaczy? Składowych dobrego kodu jest wiele – na pewno trzeba zadbać o jego przejrzystość (pisz taki kod, jaki sam chciałbyś zastać). Wytwarzanie oprogramowania jest procesem zespołowym – należy wypracować szereg zasad i dbać o jakość i spójność kodu w całym projekcie. W przewodniku poniżej znajdziecie wszystkie dobre praktyki – od nazywania rzeczy, przez strukturę kodu, po jego komentowanie i umieszczenie w repozytorium kodu. Must have każdego programisty – od początkującego do seniora:

https://robatwilliams.github.io/decent-code/

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.

6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce
6 prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce

    Szablony e-mail to doskonałe rozwiązanie dla marketerów eCommerce. Podnoszą zaangażowanie klienta, a przy tym przekładają się na zwiększenie przychodów. Oto sześć prostych prawd o szablonach e-mail, które powinien znać każdy marketer eCommerce. Niezależnie, czy mowa o poprawie wydajności, zwiększeniu świadomości marki, personalizacji, optymalizacji mobilnej, testowaniu A/B czy automatyzacji, narzędzie to odblokowuje pełny potencjał […]