Najważniejsze artykuły ze świata IT (1-14 stycznia)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. rozpoznawanie mowy według Facebooka, Deep Learning i tłumienie hałasu oraz Java w 2019 roku.

 

Machine Learning & AI

 

Deep Learning – Analytics Zoo

Analitycs Zoo to ujednolicona platforma analityczna i AI łącząca technologie Spark, TensorFlow, Keras i BigDL w jeden prosty do użycia pipeline. Cały potok danych i analiz można później w prosty sposób skalować przy użyciu klastra Hadoop/Spark i na nim wykonywać rozproszone uczenie się i wnioskowanie.

W przypadku “tradycyjnego” przygotowania środowiska wykorzystywanego do uczenia maszynowego każdy element musimy ze sobą integrować i implementować mechanizmy pozwalające wykorzystywać użytą technologię – Analytics Zoo pozwala tego uniknąć i zaoszczędzić sporo czasu poprzez pominięcie zbędnej konfiguracji każdego poszczególnego elementu.

W artykule znajdziesz konkretne przykłady użycia i kawałki kodu przybliżające rozwiązanie.

https://www.infoq.com/articles/analytics-zoo

 

Wav2letter++ – jak Facebook zaimplementował system rozpoznawania mowy

Systemy rozpoznawania mowy są jednymi z najczęściej implementowanych algorytmów w obszarze Deep Learningu – spowodowane jest to ciągłym zapotrzebowaniem na coraz lepsze algorytmy. Niedawno zespół Facebook AI Research (FAIR) zaproponował w swoim artykule badawczym nową technikę rozpoznawania mowy, bazującą tylko na konwolucyjnych (splotowych) sieciach neuronowych. Po researchu zespół FAIR udostępnił społeczności na zasadach Open Source project Wav2letter++ – zestaw narzędzi do rozpoznawania mowy oparty w pełni na splotowej metodzie. Zobacz jak działa ten mechanizm i jak możesz go wykorzystać w swoim projekcie:

https://towardsdatascience.com/introducing-wav2latter-9e94ae13246

 

Tłumienie hałasu za pomocą Deep Learning

Machine Learning w służbie dobrej komunikacji! W głośnych pomieszczeniach, gdzie występuje wiele źródeł hałasu, komunikacja (na przykład przez telefon) bywa mocno utrudniona lub jest wręcz niemożliwa. Podstawowym dokumentem, który opisuje metody tłumienia hałasu za pomocą Machine Learning, wydaje się być ten napisany przez Yong Xu już w 2015 roku. Yong zaproponował w nim metodę regresji, która uczy się tworzenia maski proporcji dla każdej częstotliwości dźwięku. Powstała maska ​​proporcji rzekomo pozostawia ludzki głos nietknięty i usuwa niepożądany hałas. Rozwiązanie to było dalekie od ideału, na szczęście z biegiem lat temat został mocno rozwinięty – szczegóły poniżej:

https://towardsdatascience.com/real-time-noise-suppression-using-deep-learning-38719819e051

 

Bazy danych & Big Data

 

Nowa wersja PostgreSQL 11

10 października 2018 roku wypuszczona została nowa, długo oczekiwana wersja bazy danych PostgreSQL. Intensywny rozwój tego Open Source’owego silnika baz danych potwierdza lista nowych funkcjonalności oraz przygotowany przez twórców Feature Matrix:

https://www.postgresql.org/about/featurematrix/

 

JIT w PostgreSQL 11

JIT (Just-in-time) jest jedną z najbardziej oczekiwanych i ekscytujących funkcjonalności w nowej wersji PostgreSQL. Według informacji JIT potrafi przyspieszyć wykonywanie zapytań nawet o 30% – niestety, nie wszystkie zapytania mogą być wykonane w ten sposób.

Przeczytaj, czym dokładnie jest JIT oraz jak go zainstalować i skonfigurować w poniższym artykule:

https://www.percona.com/blog/2018/11/19/installing-and-configuring-jit-in-postgresql-11/

 

NoSQL nie zawsze tak dobry i skalowalny

Case “The Guardian” – migracja z klastra MongoDB do PostgreSQL na Amazon zakończonej w kwietniu 2018. Dokładny opis 10 miesięcy pracy i 2.4 miliony przeniesionych artykułów w formie step-by-step – od potrzeby, pomysłu przez kilku krokową realizację założeń przeniesienia danych po monitoring wydajności rozwiązania.

Dużo przydatnych koncepcji i zastosowanych rozwiązań w artykule poniżej:

https://www.theguardian.com/info/2018/nov/30/bye-bye-mongo-hello-postgres

 

Programowanie ogólne

 

Java w 2019 roku – co nas czeka?

2018 już za nami –  był to bardzo intensywny i ciekawy rok dla społeczeństwa zgromadzonego wokół technologii Java. W artykule opisanych zostało sporo ciekawych case’ów na temat środowiska Javowego: migracja z Java 8 do Java 11, informacje na temat projektu Graal, OpenJDK oraz plan na release Java 12 oraz Java 13.

https://www.infoq.com/news/2018/12/java-2019-predictions

 

Frontend – najczęstsze problemy z CSS

Budowanie warstwy użytkownika aplikacji webowych znacznie się rozwinęło w ciągu ostatnich kilku lat. Każdy, kto pracował z frontendem, pamięta ogromne problemy z kompatybilnością wdrażanych rozwiązań – szczególnie, gdy mówimy o znienawidzonym przez Web Developerów Internet Explorerze. Po kilku latach (gdy IE, na szczęście, już nie jest rozwijany) potrafimy sobie już doskonale radzić z minimalizacją różnic przy renderowaniu stron w różnych przeglądarkach. Artykuł przybliża i pokazuje jak rozwiązać najczęstsze problemy z CSS:

https://www.smashingmagazine.com/2018/12/common-css-issues-front-end-projects/

 

Jaka jest największa ilość złego kodu, którą widziałeś?

Jeśli myślisz, że widziałeś w swoim życiu masę złego kodu, to bardzo się mylisz. Baza danych Oracle 12.2 składa się z blisko 25 milionów linii kodu C. Nie można zmienić pojedynczej linii kodu w produkcie bez poprawienia ponad 1000 istniejących testów. Kolejne pokolenia programistów pracowały nad tym kodem w trudnych terminach i wypełniając kod wszelkimi rodzajami bzdur zadbały o to, żebyś nie chciał nad nim nigdy pracować:

https://news.ycombinator.com/item?id=18442941

 

Decent Code – zwięzły przewodnik do pisania dobrego kodu

Każdy programista chce pisać coraz lepszy kod. Ale co to faktycznie znaczy? Składowych dobrego kodu jest wiele – na pewno trzeba zadbać o jego przejrzystość (pisz taki kod, jaki sam chciałbyś zastać). Wytwarzanie oprogramowania jest procesem zespołowym – należy wypracować szereg zasad i dbać o jakość i spójność kodu w całym projekcie. W przewodniku poniżej znajdziecie wszystkie dobre praktyki – od nazywania rzeczy, przez strukturę kodu, po jego komentowanie i umieszczenie w repozytorium kodu. Must have każdego programisty – od początkującego do seniora:

https://robatwilliams.github.io/decent-code/

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]