Najważniejsze artykuły ze świata IT (15-31 stycznia)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. retusz zdjęć za pomocą Deep Learning, najpopularniejsze biblioteki dla języka Java i anonimizacja danych z PostgreSQL.

 

 

Machine Learning & AI

Deep Learning sprawi, że twoje zdjęcia staną się piękne

Jeśli na twoich wakacjach było zbyt mało słońca a zdjęcia wyszły nieostre, to dzięki pomocy Deep Learningu możesz je w łatwy sposób automatycznie poprawić. W artykule przykład jak z pomocą TensorFlow, NumPy i SciPy sprawić, żeby zdjęcia nabrały bardziej profesjonalnego wyglądu.

https://towardsdatascience.com/make-your-pictures-beautiful-with-a-touch-of-machine-learning-magic-31672daa3032

 

Analiza sentymentu przy pomocy AI

Analiza sentymentu to nie tylko detekcja tematu wypowiedzi, ale również bardzo szerokie zagadnienie pozwalające zidentyfikować emocje kryjące się za tekstem – nazywa się to również eksploracją opinii (opinion mining) lub emotion AI.

Bardzo często sentyment danego słowa kryje się w kontekście danego zdania lub całego tekstu. Jak to rozpoznawać? Jakich narzędzi użyć?

Dowiesz się tego z poniższego artykułu:

https://www.infoq.com/articles/sentiment-analysis-whats-with-the-tone

 

Programowanie Ogólne

API – najważniejsze elementy na podstawie 100 wdrożonych projektów

Interfejsy API służą do komunikacji pomiędzy dwoma systemami – najczęściej jest to wywołanie zdalnych serwisów. W jaki sposób tworzyć API, aby były wydajne, szybkie i bezpieczne? Najlepsze porady znajdziesz w poniższym artykule:

https://nordicapis.com/key-lessons-from-100-api-projects/

 

Top 100 bibliotek dla języka Java

Od kilku lat pozycja języka Java w technologiach programowania konsekwentnie się wzmacnia. Na podstawie ponad 270 tysięcy przeanalizowanych plików źródłowych wybranych zostało Top 100 najpopularniejszych bibliotek dla Javy:

https://blog.overops.com/the-top-100-java-libraries-in-2018-based-on-277975-source-files/

 

Bazy danych & Big Data

Load Balancing i Connection Pooling przy pomocy PgPool-II

Load Balancing to bardzo ważne zagadnienie w kontekście wzrastającego ruchu w Twojej aplikacji. Często w tym przypadku wąskim gardłem okazują się zasoby bazodanowe – w poniższym artykule dowiesz się jak równoważyć obciążenie i rozłożyć je na kilka maszyn bazodanowych przy użyciu PgPool-II.

https://hackernoon.com/postgresql-connection-pooling-and-load-balancing-with-pgpool-ii-cluster-edbbb7959ef1

 

Anonimizacja danych – jak to zrobić z PostgreSQL?

Temat anonimizacji danych zwykle jest bardzo szerokim i wymagającym zagadnieniem, z którym w kontekście przepisów GDPR zmaga się wiele organizacji. Na szczęście PostgreSQL posiada wiele mechanizmów, aby sprostać tym wymaganiom. W poniższym artykule znajdziesz przegląd i sposób implementacji poszczególnych strategii anonimizacji:

http://blog.taadeem.net///english/2019/01/03/8_anonymization_strategies_with_postgres

 

Apache Kafka – najlepsze praktyki do optymalizacji deploymentu

Swoją popularność w projektach Big Data Apache Kafka zawdzięcza między innymi szybkiej i wygodnej implementacji oraz możliwości działania w klastrach składających się z relatywnie tanich maszyn. Jednak wdrożenie tego typu rozwiązań na środowisko to nie koniec pracy – działające elementy należy monitorować i tuningować. W jaki sposób zapewnić poprawność działania, wysoką wydajność i spokojny sen?

https://www.infoq.com/articles/apache-kafka-best-practices-to-optimize-your-deployment

 

Monitoring aplikacji Apache Spark przy użyciu InfluxDB i Grafany

Apache Spark stał się niezwykle popularną technologią wykorzystywaną w firmach pracujących z projektami Big Data. Spark oferuje wiele ciekawych mechanizmów równoległej analizy i przetwarzania danych – zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w sposób batchowy.

Aby zapewnić niezawodność takiego rozwiązania, potrzebny jest dobry monitoring infrastruktury – dobrze do tego nadają się rozwiązania InfluxDB oraz Grafana:

https://www.infoq.com/articles/spark-application-monitoring-influxdb-grafana

 

Frontend

Webpack – od podstaw do testów automatycznych

Wśród frontendowców można usłyszeć następujący żart – jeśli danego dnia nie powstał żaden nowy framework do JavaScriptu – jest to dzień stracony. Sama technologia i cały ekosystem wokół JavaScript nieustannie się zmienia. W poniższym artykule dowiesz się jak to wszystko połączyć.

https://itnext.io/webpack-from-0-to-automated-testing-4634844d5c3c

 

Wydajność Frontendu – checklista na 2019

Ocena wydajności działania Frontendu i wskazanie wąskich gardeł jest procesem skomplikowanym – może to być ciężki kod JavaScript, powolne ładowanie zewnętrznych zasobów lub choćby ciężkie obrazki. Wydajność powinna być stale mierzona, monitorowana i udoskonalana. Na szczęście w 2019 roku istnieje już wiele zbiorów dobrych praktyk w tym temacie:

https://www.smashingmagazine.com/2019/01/front-end-performance-checklist-2019-pdf-pages/

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]