Przełomowe technologie to nie przyszłość Marketing Automation – to teraźniejszość

Sztuczna Inteligencja to przyszłość marketingu – to stwierdzenie powtarzane raz za razem przez prawie wszystkich w branży. Jednak czy nie należałoby raczej powiedzieć, że AI to już teraźniejszość marketingu?

 

AI opanowuje branżę

Niedawno opublikowany raport autorstwa MSL Group, nazwany Powered by AI wykazał, że managerowie w działach PR, reklamy i marketingu na całym świecie stają się pionierami AI w swoich organizacjach. Ponad 1800 liderów odpowiedzialnych za marketing i komunikację w wiodących firmach już teraz umiejętnie i z dużą dozą pewności siebie wprowadza sztuczną inteligencję do swoich działań i strategii. Deklarują oni obycie oraz dogłębną wiedzę w tej dziedzinie, zdobytą głównie własnymi środkami, bez formalnego przeszkolenia zapewnionego przez pracodawcę. To oznacza, że eksperci marketingu i komunikacji stają się prawdziwymi wizjonerami, którzy prowadzą swoje firmy w nową erę AI i technologii:

 

Many are what psychologists refer to as “right-brain” creative types. They can be visionaries, see the big picture and imagine the many applications of AI to business. This makes them an ideal partner to the IT department led by the Chief Information Officer that manages company plans around the AI technology and develops the applications. The logical and methodical left-brain IT leaders need the right-brain communicators as well. The result can be the ideal marriage of imaginative ideas to technical knowhow, setting up a sweet spot for success in AI adoption.

Guillaume Herbette

Global CEO, MSL

 

Chcesz dołączyć do rosnącej grupy ekspertów marketingu, którzy wdrażają przełomowe technologie bazujące na AI? W tym artykule pokażemy, jak dokonać tego bez wysiłku, ale za to z imponującymi efektami za pomocą platformy Marketing Automation.

 

Jak AI zmienia marketing automation

Marketing Automation to potężne narzędzie, które diametralnie zmienia pracę marketera. Zaawansowane funkcje, takie jak workflow czy reguły automatyzacji, obok bardziej tradycyjnych rozwiązań e-mail marketingowych, pozwalają na automatyzowanie skomplikowanych kampanii marketingowych, a także personalizowanie i aktywowanie ich w zależności od aktywności odbiorcy i danych na jego temat.

Niemniej jednak, dużym wyzwaniem jest ilość danych, które powinny być przeanalizowane w celu poprawnego spersonalizowania komunikacji i zagwarantowania, że klienci będa otrzymywać odpowiednie wiadomości o jak najwyższej skuteczności. Tradycyjne rozwiązania marketing automation opierają się na z góry zaplanowanych instrukcjach i akcjach skonfigurowanych przez specjalistów obsługujących platformę. W przypadku bardziej zaawansowanych kampanii może to być czasochłonne i wymagać kooperacji zespołu wykwalifikowanych specjalistów. Natomiast automatyzacja marketingu oparta na AI i Machine Learning to zupełnie nowe podejście do tematu oraz rozwiązanie problemów związanych z nadmiarem danych i konieczności ich nieustannego analizowania w celu ulepszenia komunikacji.

 

Coraz lepsza automatyzacja marketingu dzięki Machine Learning

Machine Learning to dział Sztucznej Inteligencji. Główną właściwością Machine Learningu jest umiejętność nieustannego samouczenia się i poprawiania wyników na podstawie doświadczenia i nieustannego zbierania oraz analizowania danych.

Machine Learning zastosowany w Marketing Automation pozwala na przeanalizowanie nieporównywalnie większych zbiorów danych niż nawet najliczniejszy zespół analityków. Te ograniczenia specjalistów w porównaniu z Machine Learning są szczególnie widoczne w przypadku:

  • niestandardowych zachowań klienta
  • liczby możliwych segmentów klientów
  • wrażliwości cenowe
  • wyjątkowych preferencji klienta
  • zaawansowanej personalizacji
  • identyfikacji niestandardowych akcji prowadzących do konwersji
  • analizy współzależności pomiędzy zmiennymi w tym samym czasie
  • dopasowanie procesu do zmiennych zachowań klienta w czasie rzeczywistym

Rzecz jasna, algorytmy radzą sobie z tymi zadaniami o wiele lepiej niż ludzie. W marketingu wiąże się to ze znaczącymi postępami w zakresie ulepszania komunikacji i czynienia jej bardziej wartościową.

 

Sposoby użycia Machine Learning w Marketing Automation

Machine Learning można wykorzystać do usprawnienia najpopularniejszych funkcjonalności marketing automation, takich jak segmentacja i rekomendacje. Spójrzmy, jak Machine Learning ulepsza marketing w następujących dziedzinach:

  • Inteligentna segmentacja, na przykład dzielenie bazy danych na grupy. Najczęstszym rodzajem segmentacji jest grupowanie klientów na segmenty w zależności od ich płci, lokalizacji, zainteresowań, itd., ale może to być także klasyfikowanie produktów (powiedzmy – wszystkie produkty w kwiatowy wzór) lub użytkowników na podstawie historii transakcji (klienci, którzy zakupili produkt z tej samej kategorii). W ten sposób możesz ulepszyć swoje działania marketingowe poprzez planowanie mailingów do konkretnych segmentów i upewnić się, że wszyscy użytkownicy, którzy je otrzymają, będą zainteresowani ich treścią. Dzięki Machine Learning możliwe jest analizowanie obrazów na stronie internetowej i grupowanie podobnych produktów, co w rezultacie może być przydatne przy rekomendacjach produktowych – przykładowo, klientowi, który przeglądał czerwone obuwie, możesz zaproponować inne buty w tym samym kolorze.
  • Analiza sentymentu – to proces analizowania tekstu (np. opinii) w celu określenia nastawienia autora do określonego tematy, produktu lub usługi – negatywnego, pozytywnego czy neutralnego. Ta informacja może być następnie wykorzystana w takich działaniach marketingowych, jak oferty rabatowe, poprzez zastąpienie manualnych decyzji o przyznaniu rabatu dynamicznymi rabatami kalkulowanymi przez silnik AI na podstawie prawdopodobieństwa zakupu, zwiększając w ten sposób przychód.
  • Przetwarzanie języka naturalnego. To nic innego jak programowanie maszyn w celu przetwarzania dużej ilości danych naturalnego języka, umożliwiając interakcję między komputerami a ich użytkownikami poprzez mowę lub tekst. To technologia szeroko wykorzystywana w chatbotach – programach internetowych, których celem jest komunikacja między botem a klientem. Obecnie chatboty zyskują na popularności i wdrażane są na coraz większej ilości stron i w aplikacjach (na przykład, możliwe jest zintegrowanie ich z Facebook Messengerem), zwłaszcza w sklepach internetowych, ale są także stosowane w sektorze B2B.
  • Rekomendacje produktowe to jeden z najpopularniejszych przykładów wykorzystania AI w marketingu. Rekomendacje obecna są także w rozwiązaniach marketingowych które nie wykorzystują AI – dzięki zbieranym danym na temat klientów (np. ostatnio przeglądane produkty). Jednak rekomendacje produktowe AI znacząco przewyższają te systemy. W tym przypadku możliwe jest przygotowanie rekomendacji nawet dla nowych czy nieaktywnych klientów na podstawie informacji o klientach o podobnych profilach

 

Podsumowując, nie ma wątpliwości, że AI i Machine Learning diametralnie zmienią branżę marketingową. To coś, co dzieje się na naszych oczach, dzięki rozwiązaniom typu marketing automation i wysiłkom marketerów, którzy wdrażają tę zaawansowaną technologię w swojej pracy.

Jeśli chcesz zacząć wykorzystywać AI i Machine Learning w swojej firmie, a co za tym idzie, dołączyć do grupy wiodących organizacji i ekspertów ds. marketingu, którzy już wykorzystują te przełomowe technologie i osiągają imponujące wyniki, już dziś rozpocznij darmowy okres wdrożeniowy SALESmanago Marketing Automation.

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.