Najnowszy raport KPI Wolfgang Digital wykazał stały wzrost liczby traksakcji dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Inne badania wskazują, że 66% ruchu w ecommerce generują właśnie użytkownicy mobilni. Mimo to, tylko 39% firm korzysta zresponsywnych szablonów emailowych. Jak wykorzystać systemy do automatyzacji marketingu, aby wesprzeć działania mobilne konsumenta?

 

Mobile generuje ponad połowę przychodów w ecommerce

 

Dwóch z trzech kupujących woli przeglądać internet na urządzeniach mobilnych. Co więcej, marketerzy przewidują, że do 2021 roku handel mobilny będzie stanowić 53,9% całkowitej sprzedaży w ecommerce.Nic nie wskazuje na to, że ten trend jest tymczasowy. Z tego powodu wszystkie firmy powinny zdecydować się na optymalizację swojej strony internetowej w kierunku użytkownikow mobilnych. Według najnowszych statystyk Internet Retailer, aż 66% całkowitego czasu spędzonego na zakupach w internecie jest generowana przez użytkowników smartfonów, a według Quicksprout – ponad połowa chętniej robi zakupy w witrynie zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych. Co za tym idzie poprawna optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych będzie miała kluczowe znaczenie dla firm, które nie chcą pozostać w tyle za konkurencją.

 

Możliwości optymalizacji pod mobile

 

Optymalizacja pod urządzenia mobilne powinna być elementem strategii marketingowej – przy tworzeniu podejścia mobile-first należy uwzględnić konkretny zestaw optymalizacji oraz budżet na ten cel. Twoja witryna musi być dostosowana pod różne urządzenia mobilne (różne rozdzielczości, systemy operacyjne, przeglądarki, itd.). Kluczowe jest wyjście od zaplonowania treści, które będą używane w komunikacji i ustalenie w jaki sposób będą one konsumowane przez odwiedzających.. Analizując obecną i planowaną treść oraz ruch, jesteś w stanie zdecydować, czy chcesz korzystać z mobilnej wersji witryny, strony responsywnej (RWD), czy aplikacji mobilnej. Każde z wymienionych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które należy wziąć pod uwagę tworząc strategię marketingową.

 

Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych w swoich kampaniach marketingowych

 

Jak już wspominaliśmy, zoptymalizowanie witryny pod kątem użytkowników mobilnych jest koniecznością. Nie można jednak też zapomnieć o optymalizacji bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. SALESmanago, dzięki możliwościom wielokanałowości, zapewnia zestaw funkcji, które spełnią oczekiwania Twoich użytkowników mobilnych. Możesz:

  • zrobić podgląd mobilny szkiców i wysłanych emaili,
  • korzystać z komunikacji SMS,
  • dostarczać wiadomości przez WhatsApp i Viber,
  • określić wyświetlanie elementów jak np. popupy lub widżety społecznościowe na urządzeniach mobilnych (jeśli chcesz żeby się pojawiały, możesz z łatwością otworzyć je i zamknąć), 
  • stworzyć specjalne kampanie ukierunkowane na urządzenia mobilne lub/i desktopowe, 
  • śledzić aktywność i zautomatyzować komunikację z użytkownikami aplikacji mobilnych dzięki SALESmanago Mobile,
  • rozszerzyć komunikację z klientami przez powiadomienia push lub bezpośrednio w aplikacji mobilnej.

Wszystkie wyżej wymienione funkcje i wiele więcej umożliwiają lepszą spersonalizowaną strategię mobilną dzięki gromadzeniu danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników mobilnych.