Q1 2021 Podsumowanie Roadmapy: Ogromne zmiany dla eCommerce: AI Visual Search i Voice Commerce

 
 

Q1 zakończyliśmy wprowadzeniem innowacyjnych funkcjonalności dedykowanych dla eCommerce: AI Visual Search oraz Voice Commerce. Dodatkowo wdrożyliśmy kilka ważnych ulepszeń dotyczących e-mail marketingu oraz mechanizmu rekomendacji produktowych. Co więcej, stworzyliśmy nowe tygodniowe i miesięczne raporty, dzięki którym możesz być na bieżąco ze wszystkimi najważniejszymi danymi, takimi jak zmiany przychodu, rezultaty prowadzonych kampanii, czy zmiany w bazie kontaktów.

 

Obecnie prowadzimy końcowe testy innych funkcjonalności: najlepszej dynamicznej segmentacji na rynku oraz Actionable eCommerce Insight – narzędzia wspieranego przez AI, dedykowanego dla marketerów, które zawiera wskazówki dotyczące działań, podejmowanych w celu poprawy najważniejszych marketingowych wskaźników KPI.

 

Naszą strategią produktową jest dostarczanie najlepszych w swojej kategorii i najbardziej nowatorskich rozwiązań dla sklepów internetowych. Warto wspomnieć, że ubiegły rok zakończyliśmy wdrożeniem wyjątkowych funkcjonalności, takich jak Program Lojalnościowy dla eCommerce, Command Center czy AI Search Turbocharger dla sklepów internetowych. Ponadto, rozszerzyliśmy AI Omnichannel Execution o kanały takie jak Whatsapp czy  Viber.

 

Wciąż pracujemy nad dynamicznym rozwojem technologii, czego dowodem są dwa nowe rozwiązania: AI Visual Search i Voice Commerce, wprowadzone w pierwszym kwartale. 

 

AI Visual Search

 
 

AI Visual Search to trendujące obecnie narzędzie oparte na silniku Google AI Engine, które wspiera standardowe działanie mechanizmu wyszukiwarki w sklepie internetowym. Dzięki tej funkcjonalności klient ma możliwość przesłania zdjęcia przedmiotu, który mu się podoba, a mechanizm AI Visual Search automatycznie wyświetli produkty, które wyglądają tak samo lub bardzo podobnie. Proste rozwiązanie, które pozwala poprawić Customer Experience oraz sprostać najbardziej wymagającym klientom w procesie wyszukiwania produktów w sklepie on-line. 

 

Voice Commerce

Voice Commerce to kolejna intrygująca funkcjonalność, która łączy dane CDP, technologię NLP i Rekomendacje produktowe AI, zapewniając niesamowite doświadczenia zakupowe w kanale mobile. Dostęp do usługi Voice Commerce umożliwia użytkownikom szybkie wyszukiwanie oraz kupowanie produktów za pomocą poleceń głosowych. Można mierzyć skuteczność wykorzystania go, korzystając z zaawansowanych raportów i dashboardu analityki wyszukiwania.

 
 

Marketing Insights

 

Marketing Insights to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zawiera ‘actionable data’ oraz wskazówki biznesowe. Marketerzy na podstawie tych danych, mogą podejmować właściwe decyzje, dotyczące polepszenia wyników z prowadzonych kampanii marketingowych, i zwiększenia ROI. Znajdujące się tam poradniki tips & tricks, zawierają informacje o tym, co robić, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał SALESmanago oraz zwiększyć swój przychód.

 

Centrum Segmentacji Klientów

 

Nowoczesne rozwiązanie zawierające proste, a także zaawansowane predefiniowane segmenty oraz segmenty dynamiczne, umożliwiając użytkownikom tworzenie niestandardowych grup kontaktów, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia strategii marketingowej oraz wyboru odbiorców. Jedno miejsce, w którym użytkownicy mogą zarządzać danymi klientów oraz korzystać z rozbudowanych filtrów i zaawansowanych kryteriów podziałów. To bezkonkurencyjna funkcjonalność, która daje naszym klientom nieograniczone możliwości segmentacji i tym samym stanie się najlepszym modułem dostępnym na rynku.

 

Naszym celem jest dostarczanie klientom najlepszych, najbardziej innowacyjnych rozwiązań, tak, aby cały czas być o krok przed konkurencją. W związku z tym odnawiamy dotychczasową funkcjonalność wysyłania powiadomień Web Push i formularzy zapisu. Wzbogacamy powiadomienia Web Push o nowe rozwiązania, aby nasi klienci mogli w pełni wykorzystać ich potencjał. Po dokładnym zapoznaniu się z opiniami naszych klientów i przeanalizowaniu rozwiązań oferowanych przez rynek opracowaliśmy projekt, który sprawi, że proces wysyłania kampanii Web Push będzie bardziej intuicyjny, łatwiejszy i szybszy. 

 

Widząc, co osiągnęliśmy w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, chcielibyśmy podzielić się kolejnymi nadchodzącymi projektami, które mamy na naszej roadmapie. 

 

Jednym z nich jest Centrum Powiadomień, czyli nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z klientami bezpośrednio na stronie internetowej i wyświetlanie produktów, które idealnie odpowiadają jego zainteresowaniom. Chcemy wzbogacić Centrum Powiadomień o mechanizm „products like”, który pozwoli klientom tworzyć listy życzeń, zapisywać ulubione produkty i przeglądać je za każdym razem, gdy ponownie odwiedzi witrynę.

 

Kolejnym naszym projektem, który chcielibyśmy przedstawić, jest Centrum Preferencji Klienta. Podążając za rosnącymi wymaganiami w zakresie zbierania danych i trendami związanymi z etyką danych, chcielibyśmy sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Centrum Preferencji Klienta daje klientom możliwość zarządzania ich zainteresowaniami, preferencjami dotyczącymi komunikacji marketingowej i wyrażania deklaratywnych zamiarów zakupowych. Chodzi o skupienie się na zero-party data i procesie, który pomaga wzbogacać profile klientów 360.

 

“’Zero’ party data to złoto… Kiedy klient ufa marce na tyle, by dostarczyć jej najbardziej wiarygodne dane, oznacza to, że marka sama nie musi starać się zrozumieć, czego chce klient”

 

Fatemeh Khatibloo, VP principal analyst, Forrester

 

Jeśli czytasz ten artykuł jako klient SALESmanago, to wiesz, że lubimy zaskakiwać. Dlatego wkrótce udostępnimy plany dotyczące następnych niesamowitych funkcjonalności. Zapraszam do kontaktu: katarzyna.rejdych@salesmanago.com

Katarzyna Rejdych
Chief Product Officer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]