Ratujemy porzucone koszyki! Konkretne przykłady dynamicznych maili remarketingowych

kotecekPorzucony koszyk – koszmar marketera. Niejeden w snach widzi te wszystkie niezrealizowane możliwości, stracone szanse, nienawiązane relacje, odwleczone decyzje… 67% koszyków kończy w ten smutny sposób, a najlepszym sposobem na wykorzystanie drzemiącego w nich potencjału są dynamiczne maile 1-to-1. Radzimy, jak z nich korzystać, co w nich zawrzeć, kiedy je wysyłać, w jakiej ilości oraz czy warto łączyć je z obniżkami.

Kiedy wykorzystać email, a kiedy remarketingową kampanię display?

Według badań:

  1. jeśli klient znajdował się na początku drogi zakupowej – oglądał produkty (o najbardziej precyzyjnej metodzie monitorowania oglądanych – nie klikanych – produktów piszemy przy okazji Web Beaconów), czytał o nich, ale nie zaczął procedury płatności, lepiej zadziała kampania displayowa (w AdWords, sieciach RTB, na Facebooku)
  2. jeśli klient skompletował koszyk i rozpoczął procedurę płatności, podał swoje dane, słowem – kiedy widać wyraźną intencję zakupową, a powodem przerwania transakcji była prawdopodobnie jakaś przypadkowa okoliczność, wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie wysłanie maila.

Co zawrzeć w mailu remarketingowym ratującym porzucony koszyk?

  • nawiązując do produktu zapytaj, czy możesz jakoś pomóc, doradzić, podając adres email czy telefon, pod którym można się skontaktować,
  • dobrej jakości, duże zdjęcie produktu,
  • podziękowanie za wizytę,
  • „Zachowaliśmy wszystkie Twoje zakupy” – daj odczuć klientowi, że działasz w jego interesie,
  • Informacja o korzyściach z zakupu (darmowa dostawa, dostawa w 1 dzień na terenie danego miasta, możliwość odbioru osobistego, możliwość zwrotu bez konsekwencji),
  • „Stęskniony [produkt] czeka na Ciebie”,
  • Przypomnienie, że dany towar może niedługo zostać wyprzedany, użycie słów „Ostatnie przypomnienie”, „Ostatnia szansa”, „Koszyk traci ważność [data]” – niektórzy marketerzy cenią sobie odwołania do strachu, niepokoju; czasem działa to, jeśli klient kupował produkt w promocyjnej cenie, jednak nie nadużywaj tego chwytu, bo zużyje się, a klienci zaczną kojarzyć Twoja firmę z agresywną komunikacją i stresem. Sprawdź też, czy ten styl pasuje do Twojej filozofii marki,
  • button „Nie jestem już zainteresowany”, który zatrzyma kampanię remarketingową. Nie ma sensu słać kolejnych wiadomości, kiedy klient nie chce już kupować danego produktu lub kupił go gdzie indziej, albo w ogóle nie miał zamiaru go nabywać. Tylko go zirytujesz. Wykorzystaj wiedzę o tym, czym się interesował, do kolejnej kampanii.

Polityka zniżek – czy to działa?

Niektórzy marketerzy oferują w mailach remarketingowych zniżki, czasem w pierwszym, czasem w drugim lub trzecim. Jednak czy to dobra strategia?

Jeśli klient dokonuje regularnych zakupów, zorientuje się, że opłaca mu się czekać na zniżkę. Możesz wywołać niepożądany efekt zwlekania z zakupem, by otrzymać kod w mailu remarketingowym, a kiedy za jakiś czas zmienisz praktykę (bo nie będzie Ci się to opłacać), poczują się rozczarowani i oszukani. Nie możesz dawać zniżek cały czas, dlatego zdecyduj, kiedy naprawdę ma to sens.

Jeśli chcesz pokusić zniżką, to może zaproponuj ją na następny produkt?

Ile maili remarketingowych wysłać, by osiągnąć cel, ale nie być natarczywym?

Mówi się, że optymalna liczbą są 3 maile, ale pamiętaj, że to uśredniony wynik z wielu branż. Dużo tu zależy od ceny Twojego produktu: jeśli klient kupuje drogi sprzęt specjalistyczny, możesz spokojnie wysłać mu 3 maile. To naturalne, że wydanie większej ilości pieniędzy wiąże się z dłuższym namysłem. Natomiast w wypadku towarów tańszych, jak np. książki czy kosmetyki, liczba ta może okazać się zbyt duża i irytować.

Dlatego radzimy zacząć od 1 –2 maili (w zależności od ceny produktu i wagi zakupu), a potem monitorować reakcje klientów i ewentualnie dodać później kolejne.

Kiedy wysłać e-mail dynamiczny?

Najlepszym terminem na pierwszego maila będzie ok. 24 – 48 godzin po skompletowaniu koszyka (pamiętaj, by uwzględnić czas, kiedy użytkownik najchętniej otwiera maile – można to w łatwy sposób zautomatyzować dzięki Marketing Automation). Wysłanie po tym czasie pierwszego maila dynamicznego sprawi, że klient będzie jeszcze pamiętał o zamówionych produktach.

Więcej o tworzeniu maili dynamicznych w praktyce

 

Stosujecie tę praktykę odzyskiwania straconych koszyków? Jak u Was działają maile dynamiczne?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.