Rok 2015 w Marketing Automation okiem 12 ekspertów – poznaj najnowsze trendy!

Businessman hand drawing 2015 happy new year on a whiteboard, isRok 2014 już za nami. Zdecydowanie był to czas rozkwitu przedsiębiorczości, rozwoju segmentu e-commerce i wzmożonej komunikacji w social media. My natomiast zapytaliśmy kilku ekspertów z branży Marketing Automation i nie tylko o ich prognozy na najbliższe 12 miesięcy. Jeśli jesteście ciekawi, jakie zmiany według nich przyniesie Nowy Rok, to zapraszamy do lektury.

 

tkaczykPaweł Tkaczyk, prezes zarządu MIDEA

www.midea.pl

„Przyszłość marketing automation dla mnie to zwiększona intymność komunikacji (personalizacja komunikatów na podstawie wiedzy o naszych użytkownikach w taki sposób, żeby nie wszyscy dostawali to samo) oraz więcej emocji w mailach. Sklep internetowy, który potrafi pokazać swoją osobowość, rozśmieszyć klienta w mailu powiadamiającym go o wysłaniu przesyłki – to będzie przewaga konkurencyjna w dobie coraz większego dbania o higienę swojej skrzynki pocztowej. Mają być tam maile, które chcemy widzieć – a kusić można albo treścią, albo emocjami. Dziś są sklepy i biznesy, które robią to dobrze (choćby InPost), będzie ich coraz więcej.”

brzoskaRafał Brzoska, założyciel InPost Paczkomaty

www.paczkomaty.pl

„Moim zdaniem MA stanie się głównym narzędziem marketingu internetowego, który wreszcie zostanie w pełni doceniony przez użytkowników jako najskuteczniejsze narzędzie do prowadzenia komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi Klientami. Będzie rosła rola tej formy zwłaszcza w ecommerce i to ta brama najszybciej będzie zwiększać sprzedaż firmy dostarczających systemy Marketing Automation takie jak SALESmanago.”

igor bielogradekIgor Bielobradek, specjalista ds. marketing B2B

http://b2b-marketing.pl

„Jak zmieni się marketing w najbliższym roku? Tego nie wiem, natomiast mam nadzieję, że (przynajmniej w obszarze B2B) marketingowcy skupią się na tym co najważniejsze – dostarczaniu wartości klientom. Do tej pory źródłem zmian w marketingu był interes samej firmy. Efektem jest gonitwa za coraz to nowymi technikami i narzędziami, które raz po raz obwoływane „świętym graalem”. Zmiana, na którą oczekuję w roku 2015 to postawienie na pierwszym miejscu interesu klienta: potraktowanie komunikacji marketingowej jako metody na dostarczenie użytecznej informacji, która przybliża klienta o krok do rozwiązania problemu biznesowego. Tak właśnie rozumiem „content marketing”. To oczywiście nie ani jest łatwe ani tanie. Natomiast w zamian klient obdarza firmę olbrzymią wartością: wdzięcznością, zaufaniem do jej kompetencji, chęcią poświęcenia czasu, powierzenia swoich danych osobowych (generowanie leadów) i ostatecznie zakupami produktów i usług. Jeśli tak pojęty content marketing stanie się dominującym trendem w roku 2015 to moim zdaniem wymusi on dostosowanie narzędzie narzędzi marketingowych (w szczególności zastosowania automatyzacji marketingu), aby maksymalizować zwrot z inwestycji w wartościową treść.”

gordonMateusz Gordon, ekspert firmy Gemius ds. e-commerce

www.gemius.pl

„Trendem, który najbardziej będzie się rozwijał w 2015 roku, będzie big data połączone z automatyzacją, czyli programmatic marketing na wszystkich możliwych polach. Zwyciężą ci, którzy mają dostęp do większej ilości danych, potrafią je ustrukturyzować oraz posiadają technologię, która w oparciu o zgromadzone dane wyprowadzi automatyczne i spersonalizowane akcje. Ten trend będzie miał coraz większy wpływ na pożądany profil managerów marketingu, będący hybrydą kompetencji biznesowych, analitycznych i technologicznych. Dopóki organizacja nie wypracuje takich kompetencji wewnętrznie, powinna korzystać z usług doradczych firm specjalizujących się w przekładaniu wiedzy płynącej z analizy danych na decyzje biznesowe”.

blazewiczGrzegorz Błażewicz, CEO w SALESmanago

www.salesmanago.pl

„Rok 2015 będzie kolejnym rokiem coraz większego znaczenia technologii informatycznych w pracy działów marketingu i ich wykorzystania do budowania trwałych, optymalizowalnych i rozliczalnych procesów na styku pozyskiwania klientów i sprzedaży. Dynamicznie będzie rosła ilość firm, które zintegrują swoje systemy wewnętrzne takie jak CRM, ERP, Business Intelligence z systemami klasy Marketing Automation po to aby jak najlepiej wykorzystywać gromadzone dane transakcyjne i behawioralne do zwiększania sprzedaży. Życzę wszystkim marketerom udanego roku a całej branży jak największej ilości Dyrektorów Marketingu w randze członków zarządu, bo do tego tworzy się aktualnie unikalny kontekst.”

kurasinskiArtur Kurasiński, CEO w Focus – Smarter Analytics

www.getfokus.com

„Każdy rok jest rokiem „czegoś” – mobile, linuksa, e-commerce. Ja bym przychylił się do stwierdzenia, że 2015 rok będzie kolejnym rokiem kiedy firmy ze zdumieniem odkrywają, że wytwarzają bądź przetwarzają wartościowe dane, ale nie potrafią z nich zrobić pożytku. Nie chodzi nawet o słynne Big Data tylko wykorzystanie podstawowych metryk jakie każda firma jest w stanie pozyskać niskim kosztem – dane o osobach odwiedzających serwis firmowy czy zachowania i nawyki użytkowników śledzących naszą markę na różnych platformach społecznościowych.

Fascynujące jest jak wiele firm płaci za usługi firm doradczych i konsultingowych nie mając pojęcia, że dzięki abonamentom w cenie kilkuset złotych miesięcznie za oprogramowanie takiej jak Fokus (getfokus.com) mogę dowiedzieć się i podzielić wewnątrz swojej organizacji bardzo cennymi danymi oraz zaplanować działania w oparciu o nie.”

 

bartlomiej_juszczyk_2Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb

www.adweb.pl

„W mojej opinii przyszły rok będzie definiował dalszy wzrost budżetów marketingowych posiadanych przez firmy. Z tym, że zauważalnym jest coraz większe zawracanie uwagi przez marketerów na wysoką jakość i efektywność (konwersję) proponowanych im rozwiązań marketingowych – liczy się po prostu skuteczność mierzona wartością sprzedaży. W tym kontekście łączenie narzędzi tradycyjnej promocji z technikami automatyzacji marketingu, dawać będzie odpowiedź na zapotrzebowanie zleceniodawców. 2015 rok najpewniej przyniesie ugruntowanie swojej pozycji na rynku dobrych narzędzi marketingu (w tym automatyzacji), jak również wzrost zainteresowania narzędziami takimi jak SEM, content marketing i marketing emocjonalny. No i oczywiście, „nieśmiertelny” temat, czyli mobile marketing.”

szelagMarcin Szeląg, partner Innovation Nest

www.innovationnest.co

„Koniec roku 2014 pokazał na przykładzie IPO Hubspot, jak dobrze rynek ocenia marketing automation i jego potencjał na wzrost. Narzędzia marketingowe to kategoria software’u bardzo lubiana przez inwestorów. Rosnąca rola mediów cyfrowych sprawia, że co raz więcej organizacji uzbraja swoje działy marketingu w odpowiednie oprogramowanie pozwalające na zarządzanie bardziej bezpośrednią i personalizowaną komunikację z klientami. Patrząc na zmieniającą się role CMO (Chief Marketing Officer) idącą w stronę technologii oraz dynamicznie rosnącą ilość danych na temat klientów – automatyzacja działań marketingowy staje się koniecznością. Do tej pory największy rozwój marketing automation można było zauważyć w obszarze B2B. W 2015 zobaczymy nowych graczy budujących rozwiązania dedykowane dla rynku ecommerce.”

jaworskiMichał Jaworski, dyrektor ds. e-commerce w Rainbow Tours

www.rainbowtours.pl

„W 2015 roku będą rozwijały się platformy do kompleksowego zarządzania marketingiem, tzw. Data Management Platform (DMP). Dzięki takiej platformie będzie można analizować pełne dane z działań reklamowych i je optymalizować aby skuteczniej prowadzić działania marketingowe i zmniejszać koszt konwersji. Coraz powszechniejsze stanie się wykorzystanie własnych danych transakcyjnych, a także danych zewnętrznych, tzw. Third Party Data. Jestem pewien, że one-to-one marketing i wąska segmentacja użytkowników będzie coraz bardziej popularna – coraz więcej reklam będzie posiadała oferty dedykowane konkretnemu odbiorcy. Rynek zakupu reklamy w czasie rzeczywistym będzie się powiększał a wykorzystanie wiedzy o konkretnym internaucie (cookie) oraz systemów rekomendacyjnych do personalizacji ofert będzie coraz bardziej powszechne. Przy próbie segmentowania użytkowników na bardzo drobne grupy, niezbędne będzie wykorzystanie algorytmów i systemów do automatyzacji marketingu – w przeciwnym razie koszty osób zarządzających kampanią były by bardzo wysokie.”

 

krolewskiJarosław Królewski, CEO w HG Intelligence s.a.

www.hgintelligence.com

„Nowe trendy związane z marketing automation zdominowane zostaną przez technologie kontekstowe, takie jak BLE (popularne beacony), Wifi czy też RFiD. Marketerzy wciąż sporadycznie wykorzystują możliwości jakie daje wielowymiarowa analiza danych pochodzących z różnych źródeł. Programmatic buying czy data science to pojęcia wyznaczające przyszłość nowoczesnej komunikacji marketingowej, mocno spersonalizowanej, jednocześnie wyrafinowanej i nienachalnej. Zacieranie się granicy online i offline, szybki wzrost zainteresowania Internet of Things wprowadza użytkowników w nowy wymiar obcowania z nowoczesnymi technologiami. Przed całą branżą trudne zadanie, racjonalnego i merytorycznego wykorzystania nowości, edukacja klientów i dostarczanie wartości, które przełożą się na ich zaangażowanie i przywiązanie klientów do marki. BigData ustępuje pola FastData, czyli inteligentnej informacji przetworzonej na podstawie złożonych wnioskowań i algorytmów “tu i teraz”. Data-driven marketing to pojęcie klucz do sukcesów marketingowych w najbliższych latach.”

 

niemczura

Szymon Niemczura, CEO w Kontakt.io

www.kontakt.io

„Marketing Automation is facing a new challenge of bridging offline and online worlds. Only leading, technology oriented service providers, such as SALESmanago have capacity to shape the future of this transition. Businesses can finally join those two worlds with the latest technology, so they can not only measure but also engage their customers simultaneously on virtual and physical channels. This can be generally achieved by using new mobile technologies such as Beacons and a solid value proposition for end users in a form of a mobile app. Therefore, brining great mobile experience to end-customers will greatly benefit every stakeholder.”

karwatkaTomasz Karwatka, prezes zarządu Divante

www.divante.pl

„Jest parę ciekawych trendów w tym roku, ale taki, który sprawdza się w wielu dziedzinach to Umiejętne wykorzystanie Big Data. Jeszcze do niedawna bardzo niedoceniane, przeznaczone tylko dla specjalnych zespołów analitycznych. Podchodziliśmy do tego niechętnie. Skupialiśmy się jedynie na gromadzeniu danych, a nie ich badaniu i zrozumieniu. Teraz dopiero odkrywamy zastosowanie Big Data w e-commerce, marketingu, planowaniu strategii sprzedażowej czy poznaniu swoich klientów. Z pewnością wpadniemy jeszcze na kilka ciekawych pomysłów ich wykorzystania.”

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]