
Działy marketingu często mylą Lead Generation z Demand Generation
Częstą praktyką jest stosowanie zamiennie generowania leadów i popytu, oraz wynikająca z tego unifikacja działań w tym zakresie. Jest to błędne podejście, gdyż generowanie leadów i popytu to cele wymagające odmiennych strategii i stosowania innych narzędzi. Różnica między nimi wynika wprost z definicji – efektem działań ma być w jednym przypadku zwiększenie ilości leadów, w drugim zaś wzrost popytu.
Lead Generation to działania informacyjne – służą uzyskaniu kontaktu do leadu
Lead Generation to w skrócie wymiana contentu za dane – kontakt, chcąc otrzymywać od nas informację, podaje nam swoje dane kontaktowe – na przykład zapisuje się na newsletter. W zamian otrzymuje wartościowe informacje na interesujący go temat. Lead Generation bezpośrednio polega zatem na edukowaniu, a nie działaniach marketingowych.
Demand Generation – zwiększanie popytu na dobra
Demand Generation służy zaś edukowaniu w celu maksymalizacji popytu na nasze dobra. Skuteczność tych działań opiera się na dotarciu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Aby zebrać jak największą ilość odbiorców, należy usunąć wszelkie bariery mogące przeszkadzać w zapoznaniu się z komunikatem. Jedną z nich jest rejestracja, czyli podstawa generowania leadów.
Lead Generation i Demand Generation powinny być stosowane szeregowo
Z tego też powodu kombinacja działań z obydwu dziedzin przynosi mniejsze efekty, niż zastosowanie ich szeregowo. To, jaką kolejność zastosować, zależy od rozmiarów i jakości bazy leadów, istniejącego już popytu oraz wiedzy odbiorców.
Follow