SALESmanago Marketing Automation partnerem merytorycznym projektu certyfikacji „Profesjonalista w eHandlu”

Profesjonalista w eHandlu to odpowiedź Fundacji Polak 2.0 na problem braku wykwalifikowanej kadry, odpowiadającej za rozwój kanałów sprzedaży online po stronie e-sklepów i firm, które wykorzystują internet w sprzedaży. Założeniem projektu jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

– W rozmowach z naszymi partnerami często przejawiał się problem braku wykwalifikowanej kadry w kontekście bariery dalszego rozwoju. Firmy przedstawiały sytuacje, według których łatwiej jest “podkraść” pracownika konkurencji niż znaleźć nową osobę i ją wyszkolić. Stanowczo nie akceptujemy takiego stanu rzeczy i takie historie nigdy nie powinny mieć miejsca – mówi Adam Zygadlewicz, prezes Fundacji Polak 2.0. Słowa te mogą na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kontrowersyjne, ale czy na pewno? Wielokrotnie słyszeliśmy opinie, że w polskim e-­commerce brakuje dostatecznej liczby wartościowych pracowników. W odpowiedzi na nie, związana z rynkiem e-commerce Fundacja, która od kliku lat organizuje Targi eHandlu (http://targiehandlu.pl/) i buduje społeczność e-sprzedających wokół spotkań ShopCamp (http://shopcamp.pl/), podjęła decyzję o uruchomieniu projektu “Profesjonalista w eHandlu” (http://ehandel.edu.pl/ związanego z ustaleniem standardów kompetencyjnych.

Stop schematom – praktyczna aktualna wiedza

Kiedy zostanie naliczone obejrzenie materiału wideo w reklamie TrueView In-Stream (pomijalny pre-roll)? Jakimi wskaźnikami można najlepiej zmierzyć efektywność systemu rekomendacji? Jeżeli użytkownik najpierw kliknie w link przesłany w newsletterze a następnie ponownie odwiedzi Twoją stronę klikając w banner, które źródło wejścia zostanie przypisane drugiej wizycie? – to przykłady egzaminacyjnych pytań.

Założeniem “Profesjonalisty” jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Trudno oczekiwać, by książki akademickie były na bieżąco z pozycjonowaniem haseł w przeglądarce, reklamą na portalach społecznościowych, RTB czy automatyzacją marketingu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bazy wiedzy przygotowanej przez praktyków – Partnerów Merytorycznych programu. Wiedza, którą można przyswoić jest trudna do wyceny, ponieważ firmy dostarczają materiały, z których same korzystają na co dzień. Osią “Profesjonalisty w eHandlu” jest edukacja oraz certyfikowanie potencjalnych pracowników. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

W projekt jako Partnerzy Merytoryczni zaangażowało się około 30 firm (m.in. Bluerank, Ceneo, Gemius, GetResponse, SalesManago czy Trusted Shops), które odpowiadają za jakość materiałów edukacyjnych. Partnerzy otrzymują także dostęp do bazy absolwentów programu i mają możliwość rekrutacji najlepszych. W gronie Partnerów Stażowych znajdują się najlepsze sklepy internetowe w Polsce jak ANSWEAR.com, Cyfrowe.pl, Militaria.pl czy Neo24.pl. Do projektu ciągle dołączają kolejni Partnerzy (w tym uczelnie wyższe i Ambasadorzy).

Premiera projektu odbyła się podczas V Targów eHandlu: http://vimeo.com/76466503

Certyfikat dla wymagających

“Profesjonalista w eHandlu” nie jest kolejnym programem z cyklu szkolenie za kilka tys. zł kończącym się atrakcyjnym certyfikatem otrzymywanym przez wszystkich uczestników. Udział w programie jest relatywnie tani, a uczestnicy przed przystąpieniem do egzaminu muszą zaaplikować sporą porcję praktycznych informacji. Sam egzamin przyjmie formę testu wielokrotnego wyboru z odpowiedziami ujemnymi i odbywać się będzie stacjonarnie. Brzmi zachęcająco? Na dodatek 3 trzy poziomy trudności: stażowy, specjalistyczny, menedżerski – uzyskać wynik maksymalny nie będzie łatwo.

Poziomy egzaminowania oraz perspektywę tworzenia pytań odzwierciedlają Europejskie Ramy Kwalifikacji – wiedza stojąca za pytaniami posiada odpowiednie spojrzenie na problem znajomości wiedzy teoretycznej, praktycznej a także poziom odpowiedzialności związanej z konkretnym stanowiskiem.

Szansa na ciekawy staż

Jednym z założeń projektu jest uczynienie certyfikatu swego rodzaju gwarantem w oczach pracodawcy. Osoba legitymująca się tym dokumentem posiada wszelkie podstawy teoretyczne do pracy w e-commerce. Certyfikat “Profesjonalista w eHandlu” to szansa na pracę w niezwykłych miejscach. Każda osoba, która zda egzamin otrzymuje swój profil na stronie ehandel.edu.pl. Zyskuje dzięki temu widoczność na rynku pracy oraz możliwość udziału w rekrutacji na praktyki/staże/stanowiska proponowane przez Partnerów.

Pasjonujesz się internetem? interesują Cię nowe technologie? A może chcesz przenieść swój biznes do internetu? Jeśli tak, to ten program jest dla Ciebie – sprawdź swoją wiedzę i zostań naszym Ambasadorem. Szczegółowe informacje na stronie ehandel.edu.pl.

— Szczegóły nt. projektu: Marek Tomaszewski, certyfikacja@polak20.pl, +48 505 606 838

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]