SALESmanago, jedna z największych w Europie firm oferujących systemy Customer Data Platform i Marketing Automation, rozpoczęła partnerską współpracę z Google. Pierwszą wspólną inicjatywą jest udostępnienie Cinderella AI – narzędzia do wyszukiwania i rekomendowania produktów dla e-commerce. Zostało ono stworzone w oparciu o rozwiązania SALESmanago oraz Google AI Visual Search Engine.

 

Cinderella AI to nowatorskie narzędzie, które umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu. Wykorzystuje ono technologię Visual Products Search, która znacząco poprawia doświadczenia zakupowe klientów. To funkcjonalność o ogromnym potencjale biznesowym: według Gartnera firmy, które do 2021 roku zdecydują się na zmianę wyglądu swoich stron oraz dostosują je do obsługi Visual & Voice Search, zwiększą przychody ze sprzedaży online o 30%. Jest to też funkcjonalność oczekiwana przez konsumentów: jak podaje SocialMediaToday aż 62% milenialsów chce korzystać z wyszukiwania wizualnego podczas zakupów.

 

Chcąc stworzyć narzędzie oparte o najnowsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, SALESmanago zdecydowało się na wykorzystanie Google AI Visual Search Engine – silniku wyszukiwania wizualnego opartego o sztuczną inteligencję. Pozwala on automatycznie wyświetlić produkty podobne lub pasujące do wcześniej wybranych czy wyszukanych, skracając czas potrzebny do dokonania zakupów. Dzięki Cinderella AI, sklepy internetowe mogą zwiększać poziom konwersji oraz wartość koszyka, rekomendując produkty pasujące do pozostałych oraz prowadzić bardziej spersonalizowaną komunikację i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów – do wygenerowania rekomendacji można wykorzystać zarówno produkty dostępne w sklepie, jak i zdjęcia wskazane przez użytkowników. 

 

Działając na rynku martech obserwujemy szybkie pojawianie się nowych potrzeb wśród naszych klientów. Oczekują oni również ich natychmiastowego zaspokojenia, dlatego musimy błyskawicznie odpowiadać na takie zmiany i stale poszerzać ofertę dostępnych rozwiązań. Dzięki partnerstwu z Google i wykorzystaniu narzędzi z rodziny Google Visual AI byliśmy w stanie w ekspresowym tempie stworzyć wysokiej jakości produkt, który już teraz cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony sklepów internetowych na całym świecie – mówi Konrad Pawlus, Wiceprezes i Założyciel SALESmanago. 

 

Martech to dziedzina, w której o sukcesie decydują milisekundy i tylko najlepsze rozwiązania mogą zapewnić w tym przewagę konkurencyjną. Polskie firmy w tym sektorze są europejskimi liderami, co dobrze wróży rozwojowi e-commerce polskich producentów. Dla Google Cloud tacy partnerzy to wielka wartość. To ich ambicje wyznaczają nowe cele dla naszych technologii. Bardzo cieszymy się z partnerstwa z SALESmanago i z radością czekamy na ich kolejne innowacyjne rozwiązania – mówi Magdalena Dziewguć, dyrektor biznesowa Google Cloud w Polsce.

 

Współpraca w zakresie Cinderella AI to dopiero początek partnerstwa SALESmanago i Google, które umożliwi martechowi szybsze prototypowanie i wdrażanie innowacji. Jak zapowiadają założyciele firmy, w planach jest stworzenie kolejnych rozwiązań opartych o Big Data i AI, które będą dostępne w oparciu o Google Cloud Platform. SALESmanago pracuje obecnie nad unikalnymi narzędziami, np. zaawansowaną wielowymiarową segmentacją, z wykorzystaniem BigQuery – bezserwerowej hurtowni danych Google, która umożliwia skalowalną analizę danych w petabajtach. Kolejnym projektem jest Deep Behavioural Profiling – funkcja umożliwiająca monitorowanie wszystkich interakcji klienta z produktem, pomiaru zainteresowania i personalizacji. Do jej rozwoju firma wykorzystuje takie rozwiązania Google jak AppEngine – platformę deweloperską oraz hostującą aplikacje webowe w chmurze oraz Firestore – skalowalną bazę danych w chmurze NoSQL do przechowywania i synchronizowania danych na potrzeby programowania po stronie klienta i serwera.

 

O SALESmanago:

 

SALESmanago to największy polski i jeden z największych w Europie system typu Customer Data i Marketing Automation. W 2021 spółka planuje osiągnąć przychód na poziomie 90 mln zł. Spółka zatrudnia 255 osób i ma siedzibę w Krakowie. Z SALESmanago korzysta ponad 2500 klientów wśród których są globalne marki takie jak Victoria’s Secret, Lacoste, Starbucks, Vodafone czy AS Roma oraz liczna grupa polskich firm działających na rynku e-commerce takich jak 4F, Inglot, W.Kruk, BIG STAR, Drogerie Natura, twojesoczewki, KrakVet, 5.10.15, Bytom oraz silna grupa bardzo dynamicznie rozwijających się organizacji reprezentowanych przez Ania Kruk, Lilou, Preorder.pl, R-Gol.pl, Drogeria Pigment, Bobby Burger czy fundacja Siepomaga.

Firma została założona w 2012 roku przez Grzegorza Błażewicza i Konrada Pawlusa. Udziałowcem spółki jest m.in. Rafał Brzoska, Prezes i założyciel firmy InPost.

 

O Google Cloud

 

Google Cloud zwiększa zdolność każdej organizacji do przeprowadzenia cyfrowej transformacji biznesu dzięki najlepszej infrastrukturze, platformie, rozwiązaniom branżowym i specjalistycznej wiedzy. Dostarczamy kompleksowe, zaawansowane i w pełni zintegrowane rozwiązania chmurowe, które wykorzystują najnowszą technologię Google, by pomóc firmom działać wydajniej, adaptować się do zmian oraz wprowadzać innowacje przyszłości. Klienci w ponad 200 krajach traktują Google Cloud jako zaufanego partnera, który rozwiązuje ich najważniejsze problemy biznesowe.