SALESmanago z nowymi właścicielami. SilverTree Equity i Perwyn inwestują dziewięciocyfrową kwotę w Euro

 
Grzegorz Błażewicz
 

Dziewięciocyfrową kwotę w Euro zapłacą za przejęcie SALESmanago dwa uznane fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Tym samym rosnąca w tempie 50% rocznie polska spółka rusza do boju o pozycję globalnego lidera rozwiązań Customer Data Platform i Marketing Automation.

 

We wtorek, 30.11. równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, w ramach której fundusze przejmują i inwestują w SALESmanago, wiodącą platformę Customer Data Platform i Marketing Automation działającą w obszarze eCommerce.

 

– Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu – mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago. 

 

SilverTree Equity to uznany gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Natomiast Perwyn , to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, które dynamizuje globalną ekspansję SALESmanago.

 

– Bardzo się cieszymy, że udało nam się poznać Grzegorza Błażewicza i szerszą kadrę zarządzającą SALESmanago. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki odnieśli dotychczas – mówią Olle Davidsson oraz Ravi Sharma, reprezentujący Perwyn.

 

Tym samym SALESmanago, które przez ostatnie lata rośnie średnio ok. 50% rocznie zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby, potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku. Już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce podmiotów oferujących technologie wspierające marketing dla branży eCommerce. Jej system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych.

 

Na świecie już ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C i eCommerce korzysta z rozwiązań SALESmanago. Firma współpracuje m.in.z  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez Financial Times i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

 

– Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt – nie ma wątpliwości Błażewicz.

 

Analitycy branży oceniają, że SALESmanago ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku eCommerce, którego penetracja tego typu rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska. Zbudowane dzięki ponad 10 letniemu doświadczeniu rozwiązania SALESmanago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych takich jak CLV, rotacja klientów, oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta, co ostatecznie skutkuje ich dynamiczniejszym wzrostem.

 

Inwestycja w SALESmanago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity:

 

– W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego – ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

 

Podobnego zdania jest John Messamore, Partner Zarządzający SilverTree Equity:

 

– Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago.

 

Nicholas Theuerkauf, Partner Zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma wyjątkowo dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku:

 

– Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji – komentuje Theuerkauf.

 

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (Prezes Trustpilot spółki wycenianej na 1,6 mld USD), Rafał Brzoska (założyciel i Prezes Zarządu Inpost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do Rady Nadzorczej spółki. 

 

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.

 

– Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku – uważa Olle Davidsson.

 

Przy transakcji SilverTree i Perwyn doradzali EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą SALESmanago był GP Bullhound.

 

SALESmanago

 

SALESmanago została założona w 2012 roku, ma siedzibę w Krakowie i jest wiodącą firmą zajmującą się automatyzacją marketingu i Customer Data Platform. Rozwiązania spółki dają możliwość pełnego wykorzystania danych o klientach (first oraz zero-party) łącząc zaawansowaną analitykę i automatyzację zasilaną AI, aby zapewnić wysoce konfigurowalne spersonalizowane doświadczenia w szerokim zakresie stworzonych natywnie, jak i zintegrowanych kanałów realizacji działań marketingowych. Klienci SALESmanago to mieszanka dużych i średniej wielkości firm, zlokalizowanych w Europie, obu Amerykach i Azji, obejmujących wszystkie branże. Klientami są Starbucks, Burger King, Pizza Hut, BMW, Toyota, Harley Davidson, Victoria’s Secret, Crocs i T-Mobile.

 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.salesmanago.com lub skontaktuj się z:

 

Grzegorz Błażewicz

grzegorz.Blazewicz@salesmanago.com

 

SilverTree Equity

 

SilverTree Equity to wyspecjalizowana branżowo firma private equity. SilverTree inwestuje wyłącznie w oprogramowanie i biznesy możliwe dzięki technologii. Firmę wyróżnia koncentracja na tworzeniu wartości, specjalizacja sektorowa oraz głęboka sieć zasobów operacyjnych i relacji branżowych. Zespół SilverTree pomyślnie zakończył lub był zaangażowany w ponad 75 transakcji.

 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.silvertree-equity.com lub skontaktuj się z:

 

Nicholas Theuerkauf

nicholas@silvertree-equity.com

 

Perwyn

 

Założona w 2013 roku firma Perwyn jest międzynarodowym inwestorem private equity i dostawcą kapitału wzrostowego wspieraną przez kapitał rodzinny. Perwyn ściśle współpracuje ze spółkami, w które zainwestował, dostarczając, oprócz kapitału, wiedzę strategiczną i operacyjną. Perwyn jest wolny od typowych cykli finansowania private equity, skupiając się przede wszystkim na naszych inwestycjach, a nie na pozyskiwaniu funduszy. Podchodzimy do inwestycji według sprawdzonego modelu i wierzymy w prawdziwe partnerstwo z zespołami zarządzającymi, dążąc do ułatwienia długoterminowego wzrostu i rozwoju.

 

Perwyn Private Equity jest aktywnym głównym inwestorem, poszukującym możliwości wykupu u uznanych, rozwijających się, generujących pieniądze liderów rynku, z siedzibą w Wielkiej Brytanii lub Europie, gdzie może mieć istotny wpływ na wzrost i rentowność. Inwestujemy w firmy o wartości EV w wysokości 50-300 mln GBP, szukających wsparcia w postaci inwestycji partnerskiej w działania rozwojowe lub transformację.

 

Perwyn Growth Capital inwestuje w rozwijające się firmy na tych samych rynkach, motywowana pasją wspierania przedsiębiorców i założycieli w ich zwycięskich strategiach. Poszukujemy przede wszystkim inwestycji w kapitał na wzrost o wartości 5-100 mln GBP/EUR.

 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.perwyn.com  lub skontaktuj się z:

 

Belvedere Communications 

 

John West

+44 20 3687 2753

jwest@belvederepr.com 

 

Llew Angus

+44 20 3687 2754

langus@belvederepr.com 

 

w skrócie: 

 

SALESmanago z nowymi właścicielami. SilverTree i Perwyn inwestują dziewięciocyfrową kwotę w Euro

 

SilverTree oraz Perwyn Investments swoimi funduszami wzmocnią międzynarodową ekspansję SALESmanago i strategię nakierowaną na zdobycie pozycji Europejskiego lidera w zakresie Marketing Automation i Customer Data Platform w sektorze średniej wielkości firm eCommerce.

 

SALESmanago rośnie aktualnie w tempie ok 50% rocznie i posiada bazę kliencką liczącą ponad 2500 firm wśród których są m.in.  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Crocs i T-Mobile.

 

Tim Weller (Przewodniczący Rady Nadzorczej Trustpilot, giełdowej platformy recenzenckiej online o kapitalizacji rynkowej 1,6 mld USD) dołącza do SALESmanago jako Przewodniczący Rady Nadzorczej. Oprócz niego do Rady dołączają Rafał Brzoska (Prezes i założyciel Inpost) i Jean-Philippe Baert (weteran sektora technologii marketingowych).

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]