Segmentacja bazy kontaktów – warunek konieczny udanej automatyzacji

businessman hand choosing people icon as human resources conceptMonitorowanie osób korzystających z Internetu budzi kontrowersje i często skrajne emocje. W przypadku systemów Marketing Automation monitorowanie i identyfikowanie zachowania osób na stronie WWW ma jednak pozytywny charakter. To konsekwencja koncepcji automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jej fundamentem jest przekazywanie wiadomości, których odbiorca potrzebuje w odpowiednim czasie i formie.

 

Mechanizmy monitorujące zachowanie kontaktów na stronie WWW opierają się na technologii plików cookies. Dzięki temu możemy poznać potrzeby odwiedzających stronę WWW. Monitorując zachowanie osób odwiedzających stronę WWW  jesteśmy w stanie szybko na nie reagować. Jednym ze sposobów wykorzystania tych informacji jest segmentacja bazy adresowej. Podział kontaktów na grupy o zbliżonych zainteresowaniach to krok w kierunku lepszego i precyzyjniejszego dopasowania wysyłanych treści do potencjalnych i aktualnych klientów. Wysyłki prowadzone do konkretnych segmentów i dopasowane do nich tematycznie wykazują dużo wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć, a dodatkowo znacząco zwiększają aktywność użytkowników na stronie WWW. Większa aktywność i więcej reakcji na wiadomości, to lepsza sprzedaż.

Automatyczna segmentacja klientów jest możliwa dzięki wiedzy na temat zachowania kontaktu oraz modułowi poświęconemu regułom automatyzacji. Natomiast tagi, które system dopisuje do kontaktów automatycznie  pozwalają na natychmiastowa zasegmentowanie klienta.

Automatyczna segmentacja może się odbywać na podstawie:

  • wizyty kontaktu na konkretnych podstronach i czasu wizyty
  • źródła pozyskania kontaktu do systemu (formularze kontaktowe, newsletter, działania handlowców)
  • źródła wejścia na stronę (social media, organic, adwords)
  • fraz, na które odbyło się wejście na stronę

Segmentacja bazy kontaktów jest szczególnie ważnym elementem w branży e-Commerce – np. wśród sklepów internetowych, których asortyment jest i tak już posegmentowany na kategorie produktów. Często dzieje się tak, że określeni klienci kupują także określone produkty, pomijając zupełnie pozostałe kategorie. Dlatego wlasnie tak cenna jest wiedza o preferencjach zakupowych klientow i potencjalnych klientów chociażby po to, aby móc wysyłać im dopasowane wiadomości mailowe. To co najciekawsze i zarazem najważniejsze dla firm, to właśnie możliwość wysyłania potencjalnym klientom wiadomości spersonalizowanych, zawierających ważną i użyteczną dla nich treść, co ułatwia konwersję potencjalnych w klientów, a klientów. Jest to możliwe dzięki identyfikacji i monitorowaniu zachowania konkretnych osób, segmentacji i dynamicznym treściom dopasowywanym one-to-one.

Dopełnieniem segmentacji jest ustalenie jej reguł automatyzacji. Każde zachowanie wychwycone online może powodować odpowiednią segmentację. Na przykład jeśli klient zapisał się na szkolenie online, to automatycznie zasegmentujmy go do osób zainteresowanych szkoleniami i wysyłajmy mu zaproszenia na nowe edycje. Analogicznie ktoś kto przegląda wycieczki do Hiszpanii, telewizory czy męskie buty powinien od nas otrzymywać treści powiązane z jego zachowaniem i należeć do odpowiedniego segmentu. W ten sposób zbudujemy podbazy osób zainteresowanych danymi segmentami produktów lub usług. Tym samum unikniemy sytuacji, kiedy część naszych potencjalnych klientów otrzymuje informacje, które zupełnie go nie dotyczą i nie interesują.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]