Segmentacja behawioralna kontaktów w Marketing Automation – jak to zrobić?

Podział kontaktów na grupy o zbliżonych zainteresowaniach to krok w kierunku dużo lepszego dopasowania wysyłanych treści do potrzeb potencjalnych i aktualnych klientów. Wysyłki prowadzone do konkretnych segmentów i dopasowane do nich tematycznie wykazują dużo wyższe wskaźniki otwarć i kliknięć, a dodatkowo znacząco zwiększają aktywność użytkowników na stronie WWW. Większa aktywność i więcej reakcji na wiadomości, to więcej kontaktów sprzedażowych i wyższa sprzedaż.

Rozwiązania Marketing Automation stają się coraz popularniejsze. Ich popularność wynika bezpośrednio z zupełnie nowych możliwości w komunikacji z klientami, zarówno potencjalnymi i aktualnymi. To co najciekawsze i zarazem najważniejsze dla firm, to możliwość wysyłania potencjalnym klientom wiadomości spersonalizowanych, zawierających ważną i użyteczną dla nich treść, co ułatwia konwersję potencjalnych w klientów, a klientów w lojalnych i zadowolonych klientów. Jest to możliwe dzięki identyfikacji i monitorowaniu zachowania konkretnych osób, segmentacji i dynamicznym treściom dopasowywanym one-to-one. SALESmanago pozwala segmentować kontakty na podstawie:

  • zachowania monitorowanego online i offline – segmentacja behawioralna;
  • dokonywanych transakcji – segmentacja transakcyjna

Najlepsze rezultaty daje wymieszanie obu segmentacji i wykorzystanie pełnej wiedzy o kliencie w komunikacji. Dzisiaj skupimy się na automatycznej segmentacji w oparciu o realne zachowanie konkretnych osób. Ustawiając segmentację warto przejść przez 3 podstawowe kroki opisane poniżej.

1. Określ potrzeby i zweryfikuj treści

Każda firma ma dostępny jakiś zasób treści marketingowych i sprzedażowych. Warto przejrzeć istniejące w firmie materiały i spróbować je sklasyfikować tematycznie. Najprawdopodobniej zobaczymy duże grupy tematyczne i zarazem segmenty, do których można je kierować. Szybka inwentaryzacja istniejących treści pokaże nam też braki, które powinniśmy uzupełnić, tak aby przygotować się do komunikacji w oparciu o segmentację. Pamiętajmy, że potrzebujemy treści dopasowane do etapu na jakim znajduje się potencjalnym klient. Musimy pomyśleć o:

  • zbudowaniu pierwszej relacji z klientem – zaraz po pozyskaniu;
  • zaangażowaniu pozyskanego klienta;
  • edukacji i przygotowaniu do zakupu.

 

Porządna rewizja treści i tego jak dotychczas komunikowaliśmy się z klientami przyda się nie tylko przy budowaniu segmentacji ale także w programach Lead Nurturing i lojalizacji klientów.

2. Sprawdź wiesz o klientach

Zanim klient trafi do Twojej bazy na 95% odwiedzi Twoją stronę WWW. To wspaniałe miejsce, żeby uzyskać od niego kilka informacji potrzebnych w procesie sprzedaży. Zależnie od branży do klasycznego imie, nazwisko, email i telefon dodajmy w formularzu jedno pole lub dwa pola, w których klienci zostawią informacje dodatkowe takie jak firma, stanowisko, wiek, data urodzin, hobby czy inne które ułatwią dopasowanie treści. Musimy pamiętać, że każde pole powyżej 3 w formularzu wpływa negatywnie na ilość zapisów. Im lepiej dopasujemy wiadomość do konkretnego odbiorcy tym szybciej doprowadzimy do zakupu i znacznie ograniczymy liczbę rezygnacji

3. Ustal reguły segmentacji

Dopełnieniem segmentacji jest ustalenie jej reguł. W systemie SALESmanago mamy dostępne bardzo łatwe w obsłudze narzędzie do automatycznej segmentacji behawioralnej. Każde zachowanie wychwycone online może powodować odpowiednią segmentację. Na przykład jeśli klient zapisał się na szkolenie online, to automatycznie zasegmentujmy go do osób zainteresowanych szkoleniami i wysyłajmy mu zaproszenia na nowe edycje. Analogicznie ktoś kto przegląda wycieczki do Hiszpanii, telewizory czy męskie buty powinien od nas otrzymywać treści powiązane z jego zachowaniem i należeć do odpowiedniego segmentu. W ten sposób zbudujemy podbazy osób zainteresowanych danymi segmentami produktów lub usług. W SALESmanago może to wyglądać następująco:

Na podstawie zawartości adresów URL przeglądanych przez użytkowników strony SALESmanago  w oparciu o bardzo proste zasady na bieżąco przypisuje kontakty do odpowiednich segmentów i przypisuje im punkty scoringu.

Podsumowanie

Segmentacja kontaktów daje nam silne podstawy do personalizacji treści. Każdego dnia na skrzynki odbiorcze naszych potencjalnych klientów dociera mnóstwo wiadomości e-mail. Personalizacja i dopasowanie treści i momentu wysyłki to jedyny sposób, aby nasza wiadomość wyróżniła się z tłumu i dotarła do odbiorcy. Dzieląc się z naszymi potencjalnymi i aktualnymi klientami informacjami dla nich istotnymi wyraźnie odcinamy się od reszty firmy i zyskujemy wizerunek firmy, która koncentruje się na potrzebach i zainteresowaniach swoich klientów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1
Czym jest Customer Data Platform? CDP w pigułce część 1

    W serii trzech artykułów CDP w pigułce przybliżamy podstawowe kwestie dotyczące Customer Data Platform: czym one są, czym różnią się od dotychczasowych systemów, dlaczego są lepsze i – co najważniejsze – w jaki sposób Ty i Twoja firma możecie wykorzystać ich ogromne możliwości. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest Customer Data Platform, jaki […]

4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec
4 rzeczy na temat pomiaru wydajności sklepu, o których powinien wiedzieć każdy marketingowiec

    Skuteczny rozwój każdej działalności wymaga sprawnego i precyzyjnego pomiaru wyników. Co ciekawe, różne badania i ankiety wskazują, że marketingowcy eCommerce uważają, że brakuje im umiejętności w tym zakresie. W tym artykule omówimy 4 problemy i trendy związane z pomiarem wyników oraz wskażemy rozwiązania, które sprawią, że Twój zestaw technologii i aplikacji marketingowych będzie […]

Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio
Zwiększ konwersję w eCommerce i zbieraj dane Zero-Party dzięki nowemu, stworzonemu z myślą o smartfonach, Email Design Studio

    Nowe Email Design Studio wyznacza standardy w email marketingu w zakresie customer engagement i budowania poczucia więzi z marką . Używając naszego unikalnego, zaprojektowanego z myślą o urządzeniach mobilnych kreatora emaili, zwiększysz poziom konwersji i zbierzesz cenne dane Zero-Party, które pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć swoich klientów.   E-mail wciąż jest królem marketingu […]

Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości
Ten artykuł został wygenerowany przez AI. Dotyczy e-maili, treści generowanych przez AI i Twojej przyszłości

    Uwaga: ten artykuł (z wyjątkiem nagłówków i formatowania) został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję   Wygeneruj post na blogu o chwytliwych tematach e-maili   Napisanie chwytliwego tematu wiadomości e-mail jest ważną częścią tworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingu. Dobry temat może zachęcić odbiorców do otwarcia e-maila i przeczytania jego treści, a zły może […]

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]