Silnik personalizacji SALESmanago AI osiąga 5,2 razy wyższą precyzję niż średnia rynkowa.

 
 

Według badań przeprowadzonych przez Accenture, do 2035 roku AI ma zwiększyć swoją rentowność o 38% i wygenerować dodatkowy przychód rzędu 14 bilionów dolarów. Wykorzystanie rekomendacji produktowych daje o ok. 500% wyższą konwersję w porównaniu do oferty generycznej. Jako że nie ma wielu wiarygodnych źródeł opisujących, jak działają różne silniki rekomendacji i które algorytmy są bardziej skuteczne, zdecydowaliśmy się je porównać. Nasze badanie składa się z zestawienia różnych typów rekomendacji, włączając w to oferty 1-do-1 i oparte na AI, aby dowiedzieć się, który z nich jest najbardziej wydajny.

 

Główne typy rekomendacji produktowych

 

Silniki rekomendacji produktowych to systemy, które pozwalają wyświetlać klientom spersonalizowane i dopasowane do nich informacje, które podniosą wskaźnik konwersji i sprzedaży. Rekomendacje takie mogą być wyświetlane w różnych miejscach, jak np. landing page, koszyki, wiadomości e-mail i notyfikacje web push. Wyróżniamy 3 typy rekomendacji produktów:

 
  1. Oparte na produkcie – Rekomendacje zależą od własności danego produktu.
  2. 1-do-1 – Rekomendacje zależą od działań indywidualnego użytkownika.
  3. AI – Rekomendacje zależą od podobieństw pomiędzy użytkownikami.
 

Celem tego badania było sprawdzenie, w jaki sposób każdy typ rekomendacji AI i non-AI działają w generowaniu przychodów oraz jak ich skuteczność wypada w porównaniu z tymi, które oparte są na masowej komunikacji. 

 

Pod uwagę wzięliśmy dane od dziesiątek dostawców e-commerce, wykorzystujących rekomendacje dynamiczne i AI w swojej strategii. Na ich podstawie przeprowadziliśmy szereg analiz statystycznych, dzięki którym mogliśmy sprawdzić efektywność każdego z testowanych typów rekomendacji.

 

Przeanalizowane kanały dostarczania rekomendacji produktowych

 

Jednym z obszarów, który zainteresował nas po przeprowadzeniu badań, był wpływ metody dostarczenia rekomendacji na wyniki. Aby porównanie było dokładne, skupiliśmy się na kanałach komunikacji, które umożliwiają pomiar zarówno wyświetlania, jak i klikania w polecane produkty.

 

W badaniach uwzględniliśmy:

 
  • masowe kampanie email
  • masowe kampanie web push
  • zautomatyzowane kampanie email
  • zautomatyzowane kampanie web push
 

Rekomendacje za pomocą zautomatyzowanych web pushach generują najwyższy przychód

 

Badania rozpoczęliśmy od analizy wskaźnika klikalności w rekomendacje z różnych źródeł – zautomatyzowanych i masowych emaili oraz web pushy. Wyniki zaprezentowały się następująco:

 
  • Wiadomości automatyczne generują więcej przychodu niż wiadomości masowe
  • Masowe web pushe generują więcej przychodu niż masowy mailing i Workflow
  • Automatyczne web pushe generują więcej przychodu niż automatyczne emaile
 

Powiadomienia web push z rekomendacjami produktów przewyższają maile pod względem skuteczności i generowanych przychodu.

 

Wyniki można zobaczyć na poniższym wykresie:

 
 

Efektywność różnych typów rekomendacji

 

Po przeprowadzeniu powyższych badań chcieliśmy sprawdzić, czy istnieje różnica w skuteczności różnych typów rekomendacji. Zadaliśmy sobie pytanie, czy AI gwarantuje lepszą konwersję w porównaniu do innych typów rekomendacji?

 

Sprawdziliśmy, jak wygląda skuteczność najpopularniejszych algorytmów rekomendacji i okazało się, że algorytmy oparte na AI, generalnie osiągają wyższą konwersję i precyzję niż typy rekomendacji non-AI. Jednak rezultaty pokazują że, najwyższe wyniki można osiągnąć, używając obu powyższych (AI + non-AI).

 

Który silnik rekomendacji jest najlepszy?

 

Ponieważ rekomendacje AI stają się standardem we współczesnym świecie e-commerce, istnieje wiele firm, które oferują swoje rozwiązania, pozostawiając marketerom niełatwe zadanie wyboru. Nawiązując do badań (Comparative Evaluation of Top-N Recommenders in e-commerce: an Industrial Perspective) oceniających algorytmy rekomendacji, skuteczność rekomendacji SALESmanago plasuje się w ścisłej czołówce. 

 

Porównanie precyzji dla różnych silników rekomendacji:

 

Dokładność jest miarą używaną w ocenie modeli predykcyjnych i odpowiada na pytanie: jaka część pozytywnych identyfikacji była faktycznie poprawna. W przypadku algorytmów rekomendacji pokazuje, w przypadku ilu zakupów dokonanych przez klientów udało nam się znaleźć przynajmniej jeden z rekomendowanych produktów.

 

Silnik rekomendacji SALESmanago AI  przewyższa inne rozwiązania dostępne na rynku w precyzji rekomendacji produktów, osiągając średnią 5,2 razy wyższą.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat benchmarków rekomendacji produktowych, zapoznaj się z pełnym badaniem.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]