Dostarczanie usług ecommerce nie jest łatwe – bycie konsekwentnym i prowadzenie skutecznej wielokanałowej komunikacji z klientami? Jednak takie może być i jest to w 100% warte. Wdrożenie personalizacji w swoją strategię marketingową jest kluczowe do zwiększenia zysków o co najmniej 15%

 

O co chodzi z tą personalizacją?

 

Personalizacja jest to po prostu proces zapewniania indywidualnego doświadczenia każdemu użytkownikowi. Ogólny widok, jak i sama zawartość witryny może się różnić w zależności od aktywności klienta, jego danych demograficznych, zachowań w trakcie przeglądania lub innych podobnych danych. W rzeczywistości około 80% kupujących jest bardziej skłonna do dokonywania zakupu w witrynie internetowej, która stosuje takie rozwiązania. Według Shopify, przed ich faktyczną implementacją, należy przeanalizować 3 ważne czynniki. Po pierwsze, należy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników – zebrać informację o nich, poznać ich i przewidzieć czego oczekują. Po drugie, nawet jeśli może wydawać się to trudne – staraj się uniknąć “odpędzania” odwiedzających kiepskimi rekomendacjami – jeśli zaczniesz z nich korzystać, upewnij się, że działają one prawidłowo i oparte są na sprawdzonych algorytmach. Po trzecie, podkreślane jest,  że personalizacja może być dość kosztownym procesem, jak również czasochłonnym, dlatego też zdecyduj się na nią tylko jeśli potencjalny zwrot uzasadnia inwestycję. 

 

Recepta na sukces

 

Aby w pełni korzystać z personalizacji, trzeba pamiętać o kilku rzeczach:

  • śledź zachowania klientów na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej 
  • wdróż źródło danych (feed produktowy), które będzie służyło jako baza danych dla ofert 
  • wybierz odpowiednie miejsce na stronie internetowej, w wiadomości e-mail, w web pushach i innych kanałach komunikacji z klientem
  • określ w jaki sposób chciałbyś spersonalizować wyżej wymienione miejsca 
  • użyj odpowiedni narzędzi – gotowych do użycia silników rekomendacji lub innych, niestandardowych 

Tworzenie treści, jak i samej strony internetowej bazuje na metodzie prób i błędów – trzeba stale analizować każde wdrożenie, jak i reakcje na nie. Jest to jedyny sposób na pozyskanie informacji, które faktycznie znajdują odniesienie w rzeczywistości, a które wręcz przeciwnie.

 

Narzędzia personalizacji

 

SALESmanago pozwala z łatwością dostarczyć twoim klientom w pełni spersonalizowane treści dzięki kombinacji gotowych do użycia i konfigurowalnych mechanizmów, w których sam decydujesz, które treści mają zostać wyświetlone użytkownikowi jako pierwsze. Najbardziej efektywną funkcją jest wprowadzenie dynamicznych treści – dostosowanie poszczególnych części strony lub wiadomości e-mail do indywidualnych preferencji użytkowników w czasie rzeczywistym  w oparciu o predefiniowane mechanizmy. 

SALESmanago daje wiele możliwości do pełnej personalizacji serwisu, nie tylko dostosowując grafikę i wiadomości do poszczególnych profili i segmentów odwiedzających, ale również automatycznie wybierać konkretne ceny oraz rabaty do wartości klienta, tworzyć spersonalizowane formularze i landing page bez pomocy działu IT, czy też korzystać z inteligentnych rekomendacji produktowych 1 do 1. W celu pomiaru wyników tych funkcji, masz łatwy dostęp do zaawansowanej analityki, a używając testy A/B/X możesz zoptymalizować swoje kampanie bez większych komplikacji.