Snapchat dla marketerów: 26 statystyk, które musisz znać w 2016 r.

snap-ghost-yellowMarketerze B2B, gotuj się na Snapchata! Choć dziś jest to platforma dla młodzieży, już niedługo niszowa aplikacja wejdzie do głównego nurtu, tak, jak się to stało z Facebookiem czy Twitterem. Za niecałe 2 lata Twoi klienci zaludnią Snapchata, który będzie wtedy dużo bardziej zagospodarowany przez marketerów.

Więc może warto zacząć wcześniej: nauczyć się aplikacji i spróbować zbadać jej potencjał dla Twojej firmy?

Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, mamy dla Ciebie kilka statystyk.


Niezwykłe doświadczenie zakupowe, skrojone na miarę Twoich klientów. Jak je stworzyć? Pobierz darmowego ebooka.


 

Dane ogólne

  • Snapchat został założony w 2011 przez Evana Spiegela i Bobby’ego Murphy’ego. Pierwotnie aplikacja miała się nazywać „Picaboo”
  • Snapchat to komunikator. Wysyłasz nim zdjęcia o krótkie filmy, które znikną po tym, jak odbiorca je odczyta (lub po 24 godzinach)
  • Na filmy i obrazy możesz nakładać filtry, efekty, dorysować coś bądź dodać tekst
  • Użytkownikom Snapa platforma służy do: utrzymywania relacji ze znajomymi, dzielenia się zdjęciami i zabawy.
  • Firma zatrudnia 330 osób (dane z września 2015)
  • Jest wyceniania na 19 miliardów dolarów
  • 18% użytkowników social media w USA korzysta ze Snapchata
  • Jest 4. najpopularniejszą stroną, gdzie społeczność dzieli się treściami (social media sharing site)
  • 65% regularnych użytkowników Snapchata produkuje treści
  • Aplikacja ma 100 milionów aktywnych użytkowników (czyli korzystających z niej codziennie).

 

Demografia

  • 45% użytkowników Snapchata ma między 18 a 24 lata
  • 12% użytkowników Snapchata ma między 35 a 54 lat
  • 70% użytkowników aplikacji to kobiety
  • 32% nastolatków (13-17 r.ż.) korzysta ze Snapa na urządzeniach mobilnych.
0001-143812070

„W Snapchacie nie chodzi o tradycyjną fotografię. Chodzi o przekazywanie pełnego spektrum ludzkich emocji, a nie tylko tego, co wydaje się piekne czy idealne”.

Treści

  • Obejrzenie wszystkich zdjęć, jakie udostępniono na Snapie w ciągu godziny zajęłoby Ci 10 lat.
  • Każdej sekundy udostępnia się tam 20 tysięcy zdjęć.
  • Aplikacja może być używana nie tylko dla rozrywki. Jedna z agencji marketingowych rekrutuje przy jej pomocy.
  • Snapchat jest niesamowity, jeśli chodzi o uwagę użytkowników. „Jeśli na Snapchacie śledzi Cię 1000 osób, to 900 z nich obejrzy Twoją historię”, mówi Gary Vaynerchuk.

 

Możliwości marketingowe

  • Opcja Lenses (filtrów opartych na wykrywaniu twarzy, w którym możesz wzbogacić swoje zdjęcie takimi efektami jak wymiotowanie tęczą). Marki mogą tworzyć filtry dedykowane do jakiejś ich kampanii, przez co selfie może zamienić się w reklamę
  • Kampania Szybkich i wściekłych 7 na Snapchacie dowiodła, jak skuteczne jest to medium. Prawdopodobieństwo, że Snapchatter, który zobaczył reklamę obejrzy film, było 3-krotnie wyższe w porównaniu z innymi kanałami.
  • Reklama podobała się 97% użytkowników Snapa, którym ja pokazano
  • Kampanie na Snapchacie możesz targetować
  • 76% użytkowników Snapa kupiło coś w sieci w ciągu ostatniego miesiąca. Połowa z nich jest zainteresowana kuponami oraz płatnościami mobilnymi
  • Treści Cosmopolitan na Snapchat Discover oglądało 3 miliony użytkowników każdego dnia.

 

Używacie Snapchata jako kanału marketingowego? A może to planujecie?

Czy Waszym zdaniem ten kanał może naprawdę zatrząść podstawami marketingu? Jak będzie się wkomponowywał w całość działań, kampanie omnichannel czy integrował z narzędziami, których obecnie używamy (email marketing czy Marketing Automation)? Jak mierzyć jego skuteczność i czy zmniejszy się ona, kiedy więcej marek najedzie platformę ze swoimi komunikatami?

 

Źródła

Snapchat blog

Snapchat 

Buzzfeed nt. Lenses

Digiday nt. kampanii Cosmopolitan na Snapchacie

Ignite Snapchat Stats

DMR Snapchat Stats

Omnicore Snapchat Stats

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]