Średni CPA w handlu detalicznym wynosi na świecie 44 USD, w finansach – 71 USD. Jaki jest średni CPA w Twojej branży i co możesz zrobić, aby go obniżyć?

 

Najnowszy benchmark CPA w Google Ads, zrealizowany we wszystkich branżach wykazał średnie CPA na poziomie 56,11 USD w wynikach wyszukiwania oraz 90,80 USD w sieci display. Pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów jest kosztowne. Czy automatyzacja marketingu może pomóc w obniżeniu kosztów pozyskiwania potencjalnych klientów?

 

Firmy ze wszystkich branż poświęcają dużą część swojego budżetu na generowanie nowych potencjalnych klientów, inwestowanie w reklamy oraz promowaniu (promowanie) swoich produktów i usług. Co więcej, w wielu firmach reklamy zajmują większość budżetu marketingowego. Według raportu Online Consumer Trends 2019, 44 procent kupujących nigdy nie wraca po pierwszym zakupie, a co za tym idzie, obniżenie kosztów akwizycji jest jeszcze bardziej istotne w skalowaniu działalności.

 

Co to jest CPA i dlaczego jest ważny w Twojej firmie

 

Cost Per Action (CPA) jest to kwota pieniędzy wydana w kampanii w celu wygenerowania określonego działania (np. pozyskania danych nowego potencjalnego klienta). Pokazuje on więc bezpośrednio, w jaki sposób pieniądze wydane na kampanie marketingowe przekładają się na powiększenie bazy klientów. Obliczenia CPA mogą być również stosowane w przypadku firm nie prowadzących bezpośredniej sprzedaży internetowej – akcja może być pozyskaniem leadu, rejestracją, prośbą o kontakt lub jedną z wielu innych związanych z konwersją. Dokładna definicja tego „działania” będzie się różnić w zależności od firmy, jednak w wielu branżach często oznacza ona po prostu pozyskanie danych potencjalnego klienta. CPA można zmierzyć dla całego sklepu lub dla konkretnej kampanii czy kanału. Na tej podstawie można określić, które kampanie są w opłacalne, a które wymagają poprawy.

 

Jak mierzyć CPA

 

Wzór na obliczenie CPA to całkowity koszt kampanii (wydane pieniądze w takim celu, aby potencjalni klienci podjęli określone działanie) podzielone przez liczbę klientów, którzy faktycznie podjęli pożądane działanie. Przykładowo, jeśli wydano 1000 PLN na kampanię, a 100 klientów podjęło określone działanie, CPA wynosi 10 PLN. Należy określić, ile kosztuje doprowadzenie do realizacji określonej czynności i ile faktycznie zleceniodawca jest gotów za to zapłacić.

 

Benchmark CPA w Google Ads

 

Koszt działania różni się znacznie w zależności od branży i kanału. Koszt będzie ulegać zmianom w przypadku wyników wyszukiwania i sieci reklamowej Google.

Podstawowym celem marketera w tym kontekście jest dotarcie do grupy docelowej przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskiwania klientów.

Jednym z najczęstszych problemów związanych ze zbyt wysokim CPA jest brak możliwości przekształcenia anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów. Ogromna liczba odwiedzin jest generowania z płatnych źródeł (Google Ads, GDN, Facebook), a w sytuacji gdy nie uda Ci się przekonwertować anonimowego użytkownika podczas jego pierwszej wizyty, będzie trzeba ponownie zapłacić, aby powrócił na daną stronę internetową.

 

Jak łatwo obniżyć CPA dzięki rozwiązaniom dostępnym w SALESmanago

 

Użytkownicy, którzy odwiedzają witrynę i nie znajdują od razu tego czego szukali, zazwyczaj ją porzucają. Chcąc przedstawić im spersonalizowane treści, aby więcej osób faktycznie pozostawało na stronie swoje dane, przeglądało produkty i stawało się wiernymi klientami marki, należy sięgnąć do innych metod niż dotychczas. Aby to osiągnąć oferta musi być poprawnie dostosowana i dopasowana do zainteresowań potencjalnych klientów. SALESmanago pomaga personalizować stronę WWW w zależności od źródła odwiedzin, działań jakie klient podejmuje na stronie oraz w oparciu o to czym jest zainteresowany. Można z łatwością dotrzeć do odwiedzających stronę, dzięki:

  • Personalizowanym banerom pasującym do zainteresowań potencjalnych klientów

SALESmanago zapewnia personalizowanie treści na stronie i dostosowuje ją do profili behawioralnych potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem jest użycie spersonalizowanych banerów, które mogą być wyświetlane dla zdefiniowanych segmentach użytkowników lub w reakcji na aktywność kontaktów. Personalizacja polega tutaj na zastąpieniu domyślnej kreacji taką zdefiniowaną wcześniej w scenariuszu automatycznym. Ponadto można uruchomić testy A/B/X, które pozwolą wybrać najciekawszy testowany element w oparciu o najwyższy współczynnik klikalności. Można stosować je do testowania spersonalizowanych banerów, formularzy kontaktowych i stron docelowych. Działania te będą skutkowały zwiększeniem konwersji oraz poprawą odbioru witryny przez odwiedzających.

  • Rekomendacjom produktowym stworzonym w oparciu o profil klienta oraz jego aktywność

Dynamiczne rekomendacje produktowe wyświetlające się na danej witrynie, pozwolą dopasować oferty wyświetlane klientom w czasie rzeczywistym. System dokonuje analizy, które produkty były wyświetlone przez każdego użytkownika i pomoże z łatwością do nich wrócić lub zaproponować podobne, zgodnie z ustalonymi wcześniej zasadami (np. produkty z tej samej kategorii, tego samego producenta, w przedziale cenowym +/- 20%). Mechanizm ten działa dla wszystkich użytkowników, w tym anonimowych. 

  • Popupy z treściami dostosowanymi do zainteresowań klienta z prośbą o pozostawienie danych kontaktowych

Dynamiczne pop-upy, zawierające rekomendowane treści, są jednym z najciekawszych sposobów wykorzystania modułu monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym. Bazując na informacji, dlaczego konkretny użytkownik wszedł na stronę i czego na niej szukał, pozwala na komunikować się z nim przez wyświetlenie formularza zawierającego określone informacje. Treść i moment wyświetlania popupa można idealnie dopasować do profilu kontaktu. W rezultacie, potencjalny klient odwiedzając stronę, otrzymuje dokładną odpowiedź na swoje potrzeby.

 

SALESmanago oferuje szereg funkcji angażujących odwiedzających witrynę, które wpływają bezpośrednio na poprawę współczynnika konwersji kampanii prowadzonych na wszystkich kanałach. Obniżenie CPA pomoże skalować Twój biznes oraz poprawi efektywność marketingu. 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]