Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz

Depositphotos_39342339_s-2015Marketerzy nie są specjalnie romantycznymi typami. Lubią liczby i wykresy; solidne dane, na których mogą pracować. Przeczucia i intuicje to dla nich za mało.

Ale nie zawsze możesz wszystko zbadać czy zlecić na własną rękę. Potrzebujesz wsparcia: źródeł danych, którym możesz zaufać i raportów do pobrania za darmo. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę wiarygodnych i przydatnych stron i dokumentów.

Czasem aby uzyskać dostęp do danych konieczne jest podanie adresu email. Wybraliśmy tylko takie strony, co do których jesteśmy przekonani, że treść jest tego warta.

 

1. Marketing Sherpa Free Reports

Marketing Sherpa to lider w badaniach dotyczących marketingu. Podając adres email zyskujesz dostęp do darmowych raportów, np. dotyczących e-commerce, dostarczalności maili czy reklam w wyszukiwarkach. Także ich posty (np. ten o Millenialsach) są źródłem sprawdzonej i przydatnej wiedzy.


Jak stworzyć profesjonalną Buyer Persona? Przeczytaj ebooka


 

2. Aberdeen Research

Firma oferuje masę raportów: jedne są płatne, inne, skromniejsze, za darmo. Bezpłatnie możesz pozyskać dane dotyczące wielu aspektów biznesu, szczególnie kwestii szczegółowych (np. synergia video i Marketing Automation).

 

3. Marketing Charts

Zgodnie z nazwą, Marketing Charts przygotowują wykresy dotyczące zagadnień marketingu. Większe płatne, mniejsze dostępne za darmo. Wiele możesz pobrać także w formie excela.

 

4. Marketing Profs

Marketing Profs, których polecaliśmy już wcześniej, zbiera sporą społeczność doświadczonych marketerów. Znajdziesz tam szczegółowe dane w wąskim zakresie tematycznym (np. Holiday and Back-to-School Email Benchmarks).

 

5. Curata Yearly Report

Raz do roku Curata przygotowuje raport dotyczący marketingu treści i przepytuje ponad 500 marketerów, by stworzyć kompleksowy obraz stanu dyscypliny. Obowiązkowo!

 

6. The State of Content Marketing 2015

Drugi świetny raport dotyczący marketingu treści, tym razem przygotowany przez ekipę Content Marketing Institute. Jak firmy wdrażają marketing treści i co osiągają? W raporcie znajdziesz twarde liczby i zniuansowany obraz dyscypliny.

 

7. Trend Watching

Trend Watching zajmuje się obserwacją i przewidywaniem trendów. Oferują świetne treści na temat zmieniającego się społeczeństwa, stylu życia i nawyków zakupowych, bardzo przydatne dla zyskania szerszej perspektywy na działania Twojego klienta. Przeczytasz m.in. o interfejsach bez interfejsu, konsumpcji post-demograficznej (pod wpływem raportu napisaliśmy posta na ten temat) czy nowych walutach.

 

8. MarketingLand

Krótsze i dłuższe artykuły, dotyczące każdego aspektu życia marketera. Tworzone przez doświadczonych ekspertów. Z ich najnowszych raportów polecamy ten na temat Mobile Marketing.

 

9. State of Digital

Studia przypadków, komentarze, przewodniki, raporty. Strona jest bardzo intuicyjna, dzięki czemu łatwo znajdziesz dane na interesujący Cię temat.

 

10. CMO Council

W linku powyżej znajdziesz listę rozmaitych statystyk, ułożonych chaotycznie (doświadczenie klienta w social media obok kosztów content marketingu i wzrostu e-commerce), ale przydatnych .

 

11. E-marketer

Lwia część treści jest płatna, ale znajdziesz sporo użytecznych informacji w sekcji Articles.

 

12. State of Social Media 2015

Wszystko co potrzebujesz wiedzieć o mediach społecznościowych. Aktualne dane!

 

13. Business2Community: Social Media and Marketing Stats

Business to Community zawsze tworzą świetne treści i serdecznie polecamy Wam lekturę ich materiałów. Zaś w linku znajdziecie listę 104 marketingowych statystyk z rozmaitych obszarów, ukazujących stan dyscypliny w 2015 roku.

 

14. Biblioteczka Marketera SALESmanago

Zwięzłe, 20-stronicowe ebooki, opisujące zastosowanie Marketing Automation w rozmaitych kontekstach: od Internetu Rzeczy, przez mobile, po budowanie doświadczenia zakupowego. Do pobrania za darmo.

 

Masz jakieś godne polecenia źródła danych, raportów czy wiedzy, którymi chciałbyś się podzielić z innymi marketerami? Daj znać w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]