Marketerzy nie są specjalnie romantycznymi typami. Lubią liczby i wykresy; solidne dane, na których mogą pracować. Przeczucia i intuicje to dla nich za mało.
Ale nie zawsze możesz wszystko zbadać czy zlecić na własną rękę. Potrzebujesz wsparcia: źródeł danych, którym możesz zaufać i raportów do pobrania za darmo. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę wiarygodnych i przydatnych stron i dokumentów.
Czasem aby uzyskać dostęp do danych konieczne jest podanie adresu email. Wybraliśmy tylko takie strony, co do których jesteśmy przekonani, że treść jest tego warta.
1. Marketing Sherpa Free Reports
Marketing Sherpa to lider w badaniach dotyczących marketingu. Podając adres email zyskujesz dostęp do darmowych raportów, np. dotyczących e-commerce, dostarczalności maili czy reklam w wyszukiwarkach. Także ich posty (np. ten o Millenialsach) są źródłem sprawdzonej i przydatnej wiedzy.
Jak stworzyć profesjonalną Buyer Persona? Przeczytaj ebooka
Firma oferuje masę raportów: jedne są płatne, inne, skromniejsze, za darmo. Bezpłatnie możesz pozyskać dane dotyczące wielu aspektów biznesu, szczególnie kwestii szczegółowych (np. synergia video i Marketing Automation).
Zgodnie z nazwą, Marketing Charts przygotowują wykresy dotyczące zagadnień marketingu. Większe płatne, mniejsze dostępne za darmo. Wiele możesz pobrać także w formie excela.
Marketing Profs, których polecaliśmy już wcześniej, zbiera sporą społeczność doświadczonych marketerów. Znajdziesz tam szczegółowe dane w wąskim zakresie tematycznym (np. Holiday and Back-to-School Email Benchmarks).
Raz do roku Curata przygotowuje raport dotyczący marketingu treści i przepytuje ponad 500 marketerów, by stworzyć kompleksowy obraz stanu dyscypliny. Obowiązkowo!
6. The State of Content Marketing 2015
Drugi świetny raport dotyczący marketingu treści, tym razem przygotowany przez ekipę Content Marketing Institute. Jak firmy wdrażają marketing treści i co osiągają? W raporcie znajdziesz twarde liczby i zniuansowany obraz dyscypliny.
Trend Watching zajmuje się obserwacją i przewidywaniem trendów. Oferują świetne treści na temat zmieniającego się społeczeństwa, stylu życia i nawyków zakupowych, bardzo przydatne dla zyskania szerszej perspektywy na działania Twojego klienta. Przeczytasz m.in. o interfejsach bez interfejsu, konsumpcji post-demograficznej (pod wpływem raportu napisaliśmy posta na ten temat) czy nowych walutach.
Krótsze i dłuższe artykuły, dotyczące każdego aspektu życia marketera. Tworzone przez doświadczonych ekspertów. Z ich najnowszych raportów polecamy ten na temat Mobile Marketing.
Studia przypadków, komentarze, przewodniki, raporty. Strona jest bardzo intuicyjna, dzięki czemu łatwo znajdziesz dane na interesujący Cię temat.
10. CMO Council
W linku powyżej znajdziesz listę rozmaitych statystyk, ułożonych chaotycznie (doświadczenie klienta w social media obok kosztów content marketingu i wzrostu e-commerce), ale przydatnych .
11. E-marketer
Lwia część treści jest płatna, ale znajdziesz sporo użytecznych informacji w sekcji Articles.
12. State of Social Media 2015
Wszystko co potrzebujesz wiedzieć o mediach społecznościowych. Aktualne dane!
13. Business2Community: Social Media and Marketing Stats
Business to Community zawsze tworzą świetne treści i serdecznie polecamy Wam lekturę ich materiałów. Zaś w linku znajdziecie listę 104 marketingowych statystyk z rozmaitych obszarów, ukazujących stan dyscypliny w 2015 roku.
14. Biblioteczka Marketera SALESmanago
Zwięzłe, 20-stronicowe ebooki, opisujące zastosowanie Marketing Automation w rozmaitych kontekstach: od Internetu Rzeczy, przez mobile, po budowanie doświadczenia zakupowego. Do pobrania za darmo.
Masz jakieś godne polecenia źródła danych, raportów czy wiedzy, którymi chciałbyś się podzielić z innymi marketerami? Daj znać w komentarzach!