Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz

Depositphotos_39342339_s-2015Marketerzy nie są specjalnie romantycznymi typami. Lubią liczby i wykresy; solidne dane, na których mogą pracować. Przeczucia i intuicje to dla nich za mało.

Ale nie zawsze możesz wszystko zbadać czy zlecić na własną rękę. Potrzebujesz wsparcia: źródeł danych, którym możesz zaufać i raportów do pobrania za darmo. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę wiarygodnych i przydatnych stron i dokumentów.

Czasem aby uzyskać dostęp do danych konieczne jest podanie adresu email. Wybraliśmy tylko takie strony, co do których jesteśmy przekonani, że treść jest tego warta.

 

1. Marketing Sherpa Free Reports

Marketing Sherpa to lider w badaniach dotyczących marketingu. Podając adres email zyskujesz dostęp do darmowych raportów, np. dotyczących e-commerce, dostarczalności maili czy reklam w wyszukiwarkach. Także ich posty (np. ten o Millenialsach) są źródłem sprawdzonej i przydatnej wiedzy.


Jak stworzyć profesjonalną Buyer Persona? Przeczytaj ebooka


 

2. Aberdeen Research

Firma oferuje masę raportów: jedne są płatne, inne, skromniejsze, za darmo. Bezpłatnie możesz pozyskać dane dotyczące wielu aspektów biznesu, szczególnie kwestii szczegółowych (np. synergia video i Marketing Automation).

 

3. Marketing Charts

Zgodnie z nazwą, Marketing Charts przygotowują wykresy dotyczące zagadnień marketingu. Większe płatne, mniejsze dostępne za darmo. Wiele możesz pobrać także w formie excela.

 

4. Marketing Profs

Marketing Profs, których polecaliśmy już wcześniej, zbiera sporą społeczność doświadczonych marketerów. Znajdziesz tam szczegółowe dane w wąskim zakresie tematycznym (np. Holiday and Back-to-School Email Benchmarks).

 

5. Curata Yearly Report

Raz do roku Curata przygotowuje raport dotyczący marketingu treści i przepytuje ponad 500 marketerów, by stworzyć kompleksowy obraz stanu dyscypliny. Obowiązkowo!

 

6. The State of Content Marketing 2015

Drugi świetny raport dotyczący marketingu treści, tym razem przygotowany przez ekipę Content Marketing Institute. Jak firmy wdrażają marketing treści i co osiągają? W raporcie znajdziesz twarde liczby i zniuansowany obraz dyscypliny.

 

7. Trend Watching

Trend Watching zajmuje się obserwacją i przewidywaniem trendów. Oferują świetne treści na temat zmieniającego się społeczeństwa, stylu życia i nawyków zakupowych, bardzo przydatne dla zyskania szerszej perspektywy na działania Twojego klienta. Przeczytasz m.in. o interfejsach bez interfejsu, konsumpcji post-demograficznej (pod wpływem raportu napisaliśmy posta na ten temat) czy nowych walutach.

 

8. MarketingLand

Krótsze i dłuższe artykuły, dotyczące każdego aspektu życia marketera. Tworzone przez doświadczonych ekspertów. Z ich najnowszych raportów polecamy ten na temat Mobile Marketing.

 

9. State of Digital

Studia przypadków, komentarze, przewodniki, raporty. Strona jest bardzo intuicyjna, dzięki czemu łatwo znajdziesz dane na interesujący Cię temat.

 

10. CMO Council

W linku powyżej znajdziesz listę rozmaitych statystyk, ułożonych chaotycznie (doświadczenie klienta w social media obok kosztów content marketingu i wzrostu e-commerce), ale przydatnych .

 

11. E-marketer

Lwia część treści jest płatna, ale znajdziesz sporo użytecznych informacji w sekcji Articles.

 

12. State of Social Media 2015

Wszystko co potrzebujesz wiedzieć o mediach społecznościowych. Aktualne dane!

 

13. Business2Community: Social Media and Marketing Stats

Business to Community zawsze tworzą świetne treści i serdecznie polecamy Wam lekturę ich materiałów. Zaś w linku znajdziecie listę 104 marketingowych statystyk z rozmaitych obszarów, ukazujących stan dyscypliny w 2015 roku.

 

14. Biblioteczka Marketera SALESmanago

Zwięzłe, 20-stronicowe ebooki, opisujące zastosowanie Marketing Automation w rozmaitych kontekstach: od Internetu Rzeczy, przez mobile, po budowanie doświadczenia zakupowego. Do pobrania za darmo.

 

Masz jakieś godne polecenia źródła danych, raportów czy wiedzy, którymi chciałbyś się podzielić z innymi marketerami? Daj znać w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.