Sektor eCommerce będzie wiódł prym w tej jesieni, przy przewidywanym wzroście sprzedaży o nawet 20%. W czasie gdy firmy zmniejszyły budżety reklamowe na kampanie związane z powrotem do szkoły o 50% a przemysł handlu detalicznego odnotowuje spadki, eCommercy spodziewają się wzrostu nawet większego niż zeszłoroczny, który wyniósł 15%. Zobacz w jaki sposób możesz skorzystać na nowych sposobach dokonywania zakupów w sieci aby uczynić te ciężkie czasy łatwiejszymi dla swoich klientów i zyskownymi dla ciebie.

 

Nadchodzący sezon będzie szczególnie trudny dla dużej ilości rodzin, co przekłada się na bezpośrednie straty dla sklepów stacjonarnych, które już w zeszłym roku odnotowały spadek sprzedaży w wysokości ~4%. Jednakże, wiele z czynności szkolnych przenosi się obecnie do sieci, wiele szkół w Europie i Stanach Zjednoczonych przechodzi na tryb kompletnie wirtualny, a to oznacza nowe możliwości wzrostu dla sklepów w sektorze eCommerce. To w jaki sposób rodzice odnoszą się do edukacji swoich dzieci będzie musiało ulec zmianie w wielu aspektach. Dowiedz się jak możesz zyskać na tych zmianach zamiast tracić na nich już tej jesieni.

 

Zastanów się czy produkty, które oferujesz, nie mogą zostać wykorzystane do usprawnienia nauki z domu

 

W poprzednich latach, powrót do szkoły był raczej dość prostą kwestią – dzieci twoich klientów potrzebowały nowych zeszytów, książek, ołówków i długopisów, plecaków, ubrań i całej listy różnych przyborów. Jednak wraz z przeniesieniem się szkół do świata wirtualnego, niektóre z tych przedmiotów stały się zbędne, na przykład, wyszukiwania plecaków na internecie spadły o 50%. Tymczasem inne, czasem zaskakujące przedmioty mogą nagle stać się priorytetem przy planowaniu domowej przestrzeni do nauki. Na przykład, wyszukiwania biurek wzrosły dziesięciokrotnie względem lipca zeszłego roku, co oznacza, że większość rodziców jest kompletnie nieprzygotowana na zmiany i boryka się próbując stworzyć swoim dzieciom odpowiednie miejsce do nauki.

 

To oznacza, że nadciąga zmiana na rynku, która uczyni niektóre sklepy, jak na przykład elektroniczne czy meblarskie, zdolnymi do skapitalizowania na trendzie, który do tej pory w ogóle ich nie obejmował. Już teraz doświadczamy tej zmiany za pośrednictwem spadków sprzedaży detalicznej i wzrostów sprzedaży sklepów eCommerce, więc powinieneś dokładnie przeanalizować nowy sposób w jaki podchodzimy do edukacji i zdecydować, czy twoja marka może mieć udział w ulepszeniu przestrzeni domowej. Zwycięzcą w tym wyścigu najpewniej będzie przemysł elektroniczny, który ma wzrosnąć o 24% do roku 2022, ale inni, dużo mniej oczywiści faworyci, mogą wyłonić się w międzyczasie.

 

Dopasuj swoją stronę do oczekiwań klientów

 

Globalna pandemia już odcisnęła swoje piętno na naszych nawykach zakupowych, co widać po 56% wzroście sprzedaży online od lipca zeszłego roku, To oznacza, że wielu klientów, którzy do tej pory skorzystaliby z lokalnego supermarketu, będzie teraz prowadzić zakupy w sieci. Co z kolei oznacza, że wygoda korzystania z twojej strony przez użytkowników powinna być twoim najwyższym priorytetem, gdyż utrzymanie tych klientów może okazać się wyjątkowo zyskowne w długiej perspektywie czasu, a utracenie ich może być bardzo łatwe przez popełnienie kilku, niepotrzebnych błędów. Twoi klienci spędzą pewnie dużo czasu online próbując znaleźć najlepsze oferty, więc traktuj ich i ich czas z szacunkiem –  będą chcieli modyfikować i porównywać oferty, będą chcieli aby zasady wysyłki były przejrzyste i docenią pomoc konsultanta, czy to za pomocą rozmowy telefonicznej, mailowej, bądź przez chat. Unikaj bombardowania klientów wiadomościami i wyskakującymi pop-upami, ludzie i tak nie lubią być atakowanymi przez agresywne reklamy, w nadchodzącym czasie będą to lubić tylko mniej. Chcesz, aby proces zakupów w sieci był dla twoich klientów coraz łatwiejszy, biorąc pod uwagę ilość czasu jaki spędzą online.

 

Zorganizuj wygodne pakiety produktów

 

Robienie zakupów szkolnych na początku nowego sezonu z reguły sprowadza się do kupowania dużej ilości pomniejszych przedmiotów takich jak zeszyty, ołówki, długopisy, gumki do mazania i td. Choć pewne produkty takie jak ubrania czy tornistry staną się mniej potrzebne, niektóre przedmioty o niskiej wartości detalicznej wciąż pozostaną koniecznością. Rozważ tworzenie pakietów o zmniejszonych cenach z takich przedmiotów, bądź dołącz je do innych produktów oferowanych w swoim sklepie. Możesz też uczynić dosprzedaż takich zapasów centrum swoich kampanii cross-sellingowych. Twoi klienci będą chcieli wykonać całe swoje zakupy w jednym miejscu, jeśli to możliwe, więc zaskocz ich spersonalizowanymi ofertami dodatkowych produktów. Zautomatyzuj te kampanie w miarę możliwości i ustaw je do wysyłki w krótkim czasie od wizyty klientów, dlatego, że twoi klienci będą chcieli od razu załatwić całą listę zakupów, nikt nie chce spędzić tygodnia na kupowaniu przyborów szkolnych. Dodatkowo, użycie algorytmów AI do rekomendacji produktów wybranych przez innych może być dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu rodzice będą widzieć jakie przedmioty kupili inni, a o których oni mogli zapomnieć. Ułatwi im to też szybkie skompletowanie całej wyprawki.

 

Utrzymaj klientów zapewniając klientów, że jesteś w stanie spełnić ich oczekiwania

 

Nadchodzący okres będzie fizycznie i emocjonalnie wyczerpujący dla wielu klientów. Rodziny będą zestresowane, będą musiały przemyśleć swoje priorytety i to w jaki sposób podchodzą do nauki swoich dzieci, więc warto abyś mógł zapewnić swoich klientów, że mogą liczyć na twoją firmę. Wyciągnij do nich pomocną dłoń i wyślij specjalne, spersonalizowane oferty zawierające zniżki związane z COVIDem. Taki akt dobrej woli może wiele zdziałać w kwestii budowania lojalności dla twojej marki wśród aktywnych użytkowników. Twoi klienci będą mieli wiele wątpliwości, więc pownienieś być też gotowy aby je rozwiać, upewnij się, że w wysłanych wiadomościach jasno poinformujesz ich w jaki sposób mogą się z tobą skontaktować – bądź gotów im pomóc, a oni wynagrodzą cię zaangażowaniem i być może większą lojalnością. Klienci będą teraz, jeszcze bardziej niż do tej pory, zwracać uwagę na rzetelność i wygodę, bądź gotów zaspokoić tą potrzebę.

 

Wyznacz trend tej jesieni

 

Sklepy eCommerce od dłuższego czasu znajdują się na stabilnej, wzrostowej trajektorii, co związane jest z rosnącym poleganiem na internecie i urządzeniach mobilnych, jednak pandemia znacznie przyspieszyła ten proces. Nic już nigdy nie będzie takie samo, żyjemy w nowej rzeczywistości z nowymi normami i wiele z naszych nawyków zmienia się bardzo szybko. Możesz na tym skorzystać będąc świadomym, gdzie zmierzają obecne trendy i działając zgodnie z nimi. Zmiana w marketingu zawsze reprezentuje jedną rzecz: okazję. Ta okazja może być twoja, jeśli tylko wiesz jak ją wykorzystać.