Szacuje się, że sklepy eCommerce podniosą swoją sprzedaż o 20% na początku tego sezonu szkolnego

 
 

Sektor eCommerce będzie wiódł prym w tej jesieni, przy przewidywanym wzroście sprzedaży o nawet 20%. W czasie gdy firmy zmniejszyły budżety reklamowe na kampanie związane z powrotem do szkoły o 50% a przemysł handlu detalicznego odnotowuje spadki, eCommercy spodziewają się wzrostu nawet większego niż zeszłoroczny, który wyniósł 15%. Zobacz w jaki sposób możesz skorzystać na nowych sposobach dokonywania zakupów w sieci aby uczynić te ciężkie czasy łatwiejszymi dla swoich klientów i zyskownymi dla ciebie.

 

Nadchodzący sezon będzie szczególnie trudny dla dużej ilości rodzin, co przekłada się na bezpośrednie straty dla sklepów stacjonarnych, które już w zeszłym roku odnotowały spadek sprzedaży w wysokości ~4%. Jednakże, wiele z czynności szkolnych przenosi się obecnie do sieci, wiele szkół w Europie i Stanach Zjednoczonych przechodzi na tryb kompletnie wirtualny, a to oznacza nowe możliwości wzrostu dla sklepów w sektorze eCommerce. To w jaki sposób rodzice odnoszą się do edukacji swoich dzieci będzie musiało ulec zmianie w wielu aspektach. Dowiedz się jak możesz zyskać na tych zmianach zamiast tracić na nich już tej jesieni.

 

Zastanów się czy produkty, które oferujesz, nie mogą zostać wykorzystane do usprawnienia nauki z domu

 

W poprzednich latach, powrót do szkoły był raczej dość prostą kwestią – dzieci twoich klientów potrzebowały nowych zeszytów, książek, ołówków i długopisów, plecaków, ubrań i całej listy różnych przyborów. Jednak wraz z przeniesieniem się szkół do świata wirtualnego, niektóre z tych przedmiotów stały się zbędne, na przykład, wyszukiwania plecaków na internecie spadły o 50%. Tymczasem inne, czasem zaskakujące przedmioty mogą nagle stać się priorytetem przy planowaniu domowej przestrzeni do nauki. Na przykład, wyszukiwania biurek wzrosły dziesięciokrotnie względem lipca zeszłego roku, co oznacza, że większość rodziców jest kompletnie nieprzygotowana na zmiany i boryka się próbując stworzyć swoim dzieciom odpowiednie miejsce do nauki.

 

To oznacza, że nadciąga zmiana na rynku, która uczyni niektóre sklepy, jak na przykład elektroniczne czy meblarskie, zdolnymi do skapitalizowania na trendzie, który do tej pory w ogóle ich nie obejmował. Już teraz doświadczamy tej zmiany za pośrednictwem spadków sprzedaży detalicznej i wzrostów sprzedaży sklepów eCommerce, więc powinieneś dokładnie przeanalizować nowy sposób w jaki podchodzimy do edukacji i zdecydować, czy twoja marka może mieć udział w ulepszeniu przestrzeni domowej. Zwycięzcą w tym wyścigu najpewniej będzie przemysł elektroniczny, który ma wzrosnąć o 24% do roku 2022, ale inni, dużo mniej oczywiści faworyci, mogą wyłonić się w międzyczasie.

 

Dopasuj swoją stronę do oczekiwań klientów

 

Globalna pandemia już odcisnęła swoje piętno na naszych nawykach zakupowych, co widać po 56% wzroście sprzedaży online od lipca zeszłego roku, To oznacza, że wielu klientów, którzy do tej pory skorzystaliby z lokalnego supermarketu, będzie teraz prowadzić zakupy w sieci. Co z kolei oznacza, że wygoda korzystania z twojej strony przez użytkowników powinna być twoim najwyższym priorytetem, gdyż utrzymanie tych klientów może okazać się wyjątkowo zyskowne w długiej perspektywie czasu, a utracenie ich może być bardzo łatwe przez popełnienie kilku, niepotrzebnych błędów. Twoi klienci spędzą pewnie dużo czasu online próbując znaleźć najlepsze oferty, więc traktuj ich i ich czas z szacunkiem –  będą chcieli modyfikować i porównywać oferty, będą chcieli aby zasady wysyłki były przejrzyste i docenią pomoc konsultanta, czy to za pomocą rozmowy telefonicznej, mailowej, bądź przez chat. Unikaj bombardowania klientów wiadomościami i wyskakującymi pop-upami, ludzie i tak nie lubią być atakowanymi przez agresywne reklamy, w nadchodzącym czasie będą to lubić tylko mniej. Chcesz, aby proces zakupów w sieci był dla twoich klientów coraz łatwiejszy, biorąc pod uwagę ilość czasu jaki spędzą online.

 

Zorganizuj wygodne pakiety produktów

 

Robienie zakupów szkolnych na początku nowego sezonu z reguły sprowadza się do kupowania dużej ilości pomniejszych przedmiotów takich jak zeszyty, ołówki, długopisy, gumki do mazania i td. Choć pewne produkty takie jak ubrania czy tornistry staną się mniej potrzebne, niektóre przedmioty o niskiej wartości detalicznej wciąż pozostaną koniecznością. Rozważ tworzenie pakietów o zmniejszonych cenach z takich przedmiotów, bądź dołącz je do innych produktów oferowanych w swoim sklepie. Możesz też uczynić dosprzedaż takich zapasów centrum swoich kampanii cross-sellingowych. Twoi klienci będą chcieli wykonać całe swoje zakupy w jednym miejscu, jeśli to możliwe, więc zaskocz ich spersonalizowanymi ofertami dodatkowych produktów. Zautomatyzuj te kampanie w miarę możliwości i ustaw je do wysyłki w krótkim czasie od wizyty klientów, dlatego, że twoi klienci będą chcieli od razu załatwić całą listę zakupów, nikt nie chce spędzić tygodnia na kupowaniu przyborów szkolnych. Dodatkowo, użycie algorytmów AI do rekomendacji produktów wybranych przez innych może być dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu rodzice będą widzieć jakie przedmioty kupili inni, a o których oni mogli zapomnieć. Ułatwi im to też szybkie skompletowanie całej wyprawki.

 

Utrzymaj klientów zapewniając klientów, że jesteś w stanie spełnić ich oczekiwania

 

Nadchodzący okres będzie fizycznie i emocjonalnie wyczerpujący dla wielu klientów. Rodziny będą zestresowane, będą musiały przemyśleć swoje priorytety i to w jaki sposób podchodzą do nauki swoich dzieci, więc warto abyś mógł zapewnić swoich klientów, że mogą liczyć na twoją firmę. Wyciągnij do nich pomocną dłoń i wyślij specjalne, spersonalizowane oferty zawierające zniżki związane z COVIDem. Taki akt dobrej woli może wiele zdziałać w kwestii budowania lojalności dla twojej marki wśród aktywnych użytkowników. Twoi klienci będą mieli wiele wątpliwości, więc pownienieś być też gotowy aby je rozwiać, upewnij się, że w wysłanych wiadomościach jasno poinformujesz ich w jaki sposób mogą się z tobą skontaktować – bądź gotów im pomóc, a oni wynagrodzą cię zaangażowaniem i być może większą lojalnością. Klienci będą teraz, jeszcze bardziej niż do tej pory, zwracać uwagę na rzetelność i wygodę, bądź gotów zaspokoić tą potrzebę.

 

Wyznacz trend tej jesieni

 

Sklepy eCommerce od dłuższego czasu znajdują się na stabilnej, wzrostowej trajektorii, co związane jest z rosnącym poleganiem na internecie i urządzeniach mobilnych, jednak pandemia znacznie przyspieszyła ten proces. Nic już nigdy nie będzie takie samo, żyjemy w nowej rzeczywistości z nowymi normami i wiele z naszych nawyków zmienia się bardzo szybko. Możesz na tym skorzystać będąc świadomym, gdzie zmierzają obecne trendy i działając zgodnie z nimi. Zmiana w marketingu zawsze reprezentuje jedną rzecz: okazję. Ta okazja może być twoja, jeśli tylko wiesz jak ją wykorzystać.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]