Twórz mikro-treści! 4 darmowe narzędzia

woman reading message on smartphone eating sandwichCzy wiesz, jak Twoi odbiorcy przyswajają treści? Ich uwaga skupia się na stronie przez 10 sekund. 41% z nich korzysta jednocześnie z co najmniej dwóch urządzeń (multiscreening). Przeskakują od tekstu do tekstu, od informacji do informacji. Skanują. W jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać ten trend? Między innymi przez tworzenie mikro-treści.

Mikro-treści (micro-content) przyszłością internetu?

Pojęcie „mikro-treści” (micro-content) oznaczało początkowo wszystkie wyeksponowane na stronie małe partie treści, jak tytuł, nagłówek, zawartość ramki, które można było przeskanować i zrozumieć bez konieczności odnoszenia się do tekstu zasadniczego (tak rozumie je Jakob Nielsen).

Później zaczęło określać samodzielne porcje informacji, często w formie grafiki, bardzo krótkiego tekstu czy tabeli, które można skonsumować „na raz”: patrzymy i od razu wiemy, w czym rzecz. Chodzi np. o tablicę odjazdów pociągów czy abstrakt z książki (definicja Anila Dasha).

Mem

Doskonałym przykładem mikro-treści jest mem. Możemy złapać sedno w ułamku sekundy – wystarczy jedno spojrzenie i uśmiechamy się, złościmy, rozumiemy – i podajemy dalej. Proces przyswojenia komunikatu i reakcji na niego (szeruj albo zapomnij) radykalnie się skraca.

Inne przykłady mikro-treści

Nie musisz tworzyć branżowych memów – zobacz, z jakich innych form mikro-treści możesz skorzystać:

infografika, wizualizacja danych, np. na mapie (tu znajdziesz przykłady pomysłowych infografik)

obrazek z cytatem (możesz np. wybrać sugestywny cytat z Twojego własnego wpisu na blogu, wrzucić go na ładne tło i dystrybuować w mediach społecznościowych).

ilustracje

video

krótkie prezentacje

animowane gify

formy interaktywne.

Zalety dla odbiorcy

Odbiorca może szybko połknąć mikro-treść: jej konsumpcja zabiera sekundę, a daje poczucie zyskania nowej informacji. Ponadto graficzna forma ułatwia zrozumienie i redukuje wysiłek poznawczy – nie trzeba dłubać w długim tekście, by znaleźć sedno: jest ono wyłożone przed nami jak na talerzu.

Zalety dla twórcy

Produkcja mikro-treści jest bardziej ekonomiczna: szybciej stworzysz małą ilość treści. Dzięki temu możesz również regularnie dostarczać materiału na swoją stronę bez obniżania jego jakości: ile wpisów powstaje tylko dlatego, że firma „musi mieć bloga”? Pisanie na siłę, sztuczne rozdmuchiwanie objętości tekstów możesz zastąpić niewielkimi porcjami wiedzy – bardziej przyjaznymi i przydatnymi dla Twojego czytelnika. Ponadto mikro-treści świetnie nadają się do social media!

Mikro-treści a content marketing

Czy mikro-treści oznaczają koniec tradycyjnego marketingu treści? Nie! Wciąż powinieneś tworzyć nasycone informacjami, przydatne poradniki, ebooki, raporty. Dzięki mikro-treściom możesz kilkukrotnie wykorzystać ten sam tekst. Jeśli przygotowałeś obszerny raport, stwórz kilka infografik z danymi oraz parę cytatów – wyjątków z obszernego tekstu, dbając o to, by wyjęte z kontekstu takie informacje były zrozumiałe.

Zasady tworzenia mikro-treści

Twoja mikro-treść (np. obrazek czy gif) ma działać poza macierzystym kontekstem – czyli poza Twoją stroną czy fanpejdżem, bez autorskiego komentarza. W założeniu użytkownicy będą go udostępniać, publikować na swoich stronach,  Ty sam będziesz dystrybuować go w różnych miejscach.

Dlatego przygotowany materiał musi:

– nieść jasny komunikat

– przekazywać konkretną, przydatną informację (np. dane, life hack)

– być zwięzły, krótki

– mieć sens również poza oryginalnym kontekstem

– zawierać CTA i/lub nawiązanie do marki (koniec końców treść na promować Twój biznes)

– nadawać się do social media, które są podstawowym kanałem dystrybucji mikrotreści (np. uwzględnij właściwym rozmiar – sugerowane poniżej darmowe narzędzia zajmą się tym za Ciebie)

– opierać się na analizie potrzeb Twoich klientów. Podobnie jak w wypadku dłuższych form, powinieneś opierać się na analityce zachowań oraz zainteresowań odbiorców. Przeczytaj więcej o synergii content marketingu i Marketing Automation

Darmowe narzędzia

  1. Pablo: obiecuje tworzenie mikrotreści poniżej 30 sekund i tę obietnicę spełnia. Pozwala tworzyć proste obrazki z tekstem. Możesz skorzystać z ich skromnej bazy lub wgrać własne zdjęcia w tle. Większość czcionek nie obsługuje polskich znaków. pablo (1)
  2. Canva: do bardziej zaawansowanych zadań. Wybierz z szerokiego wachlarza formatów i szablonów, możesz także wgrać własne zdjęcia. Rozmiary dostosowane do poszczególnych kanałów social media oraz postów na blogu czy innych dokumentów. Za niektóre zdjęcia czy szablony trzeba dopłacić. Canva zasługuje też na uwagę dlatego, że jest realnie darmowa – możesz pobrać obrazek i zrobić z nim, co uważasz. Sporo czcionek nie obsługuje polskich znaków, ale ponieważ wybór fontów jest ogromny, znajdziesz rozwiązanie. Dzięki ogromnym zasobom możesz z Canvy korzystać regularnie. Wymaga zalogowania.Canva- morze opcji
  3. Quozio: wpisujesz tekst cytatu oraz jego autora, a potem wybierasz spośród możliwych kompozycji tło + grafika. Nie ma tu wielu opcji, ale stanowi proste i przyjemne narzędzie – korzystaj z niego, kiedy czujesz, że Twoi odbiorcy przyzwyczaili się do jednej formy mikro-treści i chętnie zobaczyliby coś innego.Dziki-Quozio-stworzysz
  4. Skitch: stworzona przez ekipę Evernote’a (którego swoja drogą polecaliśmy Wam przy innej okazji) aplikacja, która zrobi Ci zrzut ekranu i doda na nim teksty, strzałki, etc. Świetne do tworzenia materiałów edukacyjnych. Wymaga pobrania. skitch

 

 

Mikro-treści są gorącym tematem i mówi się o nich jako o przyszłości zarówno tworzenia, jak i marketingu. A jakie jest Twoje zdanie? Czy ta forma się sprawdza? Czy nadaje się również do B2B?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]