Użyj tych 5 magicznych słów, by stworzyć rewelacyjną wiadomość powitalną

Wiadomość powitalna (welcome message) to szczególny podtyp wiadomości transakcyjnej. Wysyłasz ją użytkownikowi po tym, jak podał Ci adres email (przy rejestracji, zapisie na newsletter, wypełnieniu formularza), by dobrze zacząć Waszą relację oraz zredukować późniejsze opt-outy. Ponieważ pierwszego wrażenia nie robi się dwa razy, zaprojektuj tę wiadomość starannie. Podpowiadamy, jakich słów użyć, by zachwycić odbiorcę.

1. Dziękuję

To proste, bezpretensjonalne, uprzejme słowo, które niesie dużo dobrych emocji. Pokazuje, że doceniasz zainteresowanie odbiorcy i że czujesz się przez niego wyróżniony.

  • Dziękujemy za to, że chcesz dzielić się z nami…
  • Dziękujemy, że możemy uczestniczyć…
  • Cieszymy się, że dołączyłeś do grona… Dziękujemy!

2. Zmiana

Dzięki relacji z Twoją firmą coś powinno się zmienić w życiu klienta. Co obiecujesz? Poprawę zdrowia? Lepsze samopoczucie? Sprawniejszą organizację pracy? Zasugeruj, że nadchodzi zmiana.

  • Gotów na..?
  • Przygotuj się na…
  • Przed Tobą …

Zawrzyj informację o tym, w jaki sposób możesz pomóc klientowi, jaki problem pomożesz rozwiązać. Pamiętaj, ze w tym zakresie obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Możesz wykorzystać też opinie innych klientów oraz konkretne liczby, które przyciągną oko.

3. Dlatego

Klient chce czuć, że jego decyzje zakupowe są racjonalne (choć nie zawsze są). Sama obecność słów kojarzących się z uzasadnieniem buduje przekonanie, że decyzja była właściwa.

Należą do nich:

– Dlatego („Dlatego mamy dla Ciebie…”),

– Dlaczego („Dlaczego wybrało nas 7,000 klientów”),

– Czemu („Czemu warto organizować ślub z nami”),

– Bo („Bo jesteś najważniejsza”),

– Ponieważ („Ponieważ dbamy o…”).

Użyj wypunktowań, by dane były łatwiej przyswajalne.

Ta informacja ma mówić: „Podjąłeś dobrą decyzję i masz na to argumenty”.

4. Gwarancja, gwarantowany

Wzbudzisz w ten sposób poczucie bezpieczeństwa. Samo sformułowanie „Gwarantujemy regularną dostawę najciekawszych newsów” da czytelnikowi odczuć, że znajduje się w komfortowej sytuacji, gdzie jego korzyść jest zapewniona.

Warto też użyć słów „za darmo” – jeśli istnieją dobra, które oferujesz bezpłatnie.

5. CTA

Najczęstszy błąd w mailach powitalnych to brak call to action.

Za każdym razem, kiedy wysyłasz klientowi wiadomość, zadaj sobie pytanie: „Co on ma teraz zrobić?”  Chodzi o to, by Twoja komunikacja była celowa. Kiedy wysyłasz wiadomość powitalną, chcesz by odbiorca poznał markę bliżej albo zrobił pierwsze zakupy. Dlatego zawrzyj w mailu czytelne CTA:

– Dowiedz się więcej

– Zobacz, dlaczego używamy tylko ekologicznych tkanin

– Poznaj naszych dostawców

– Skorzystaj ze zniżki powitalnej – 10%

Pomysły na maile powitalne

– Jeśli masz brand hero, to mail powitalny jest dobrym momentem na zaprezentowanie go,

– Odeślij do najbardziej popularnych artykułów na blogu lub tekstów dobrych na początek (np. mówiących o filozofii marki, może to być wywiad z założycielem lub słownik podstawowych pojęć, ebook z bazowymi informacjami, infografika),

– Zdjęcie Twojego zespołu (albo np. ekipy wolontariuszy, jeśli prowadzisz NGO) – uśmiechnięci, witacie nowego klienta,

– „Zacznij w 3 krokach”: przedstaw szybką instrukcje korzystania z Twojej usługi/ produktu,

– Możesz załączyć video tutorial,

– Historia marki – jeśli jest ekscytująca, jak w wypadku tych ciekawych biznesów. Jeśli nie – nie stosuj tego na siłę.

 

Wiadomość powitalna powinna zawierać podziękowanie, wskazanie na zmianę/ rozwiązanie problemu, argumenty dowodzące słuszności decyzji o zapisie/ zalogowaniu, gwarancję oraz CTA. Maile tego typu do jedno z najskuteczniejszych rozwiązań Marketing Automation – pozwalają systematycznie budować więź z klientem, w konsekwentny i spójny sposób, od pierwszego kontaktu po głęboka lojalność.

Dowiedz się więcej

Przeczytaj, jakich słów unikać w komunikacji z klientami

Kompendium email marketingu: najczęściej zadawane pytania

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.