Wdrożenie maili dynamicznych – czy to się opłaca?

O mailach dynamicznych powiedziane zostało już dużo. Ich skuteczność w marketingu została niejednokrotnie potwierdzona przez różnorakie badania i statystyki. Czy jednak to, co działa w teorii, sprawdza się równie dobrze w praktyce? Ten wpis poświęcony został właśnie praktycznemu zastosowaniu takich wiadomości – na podstawie danych jednego z klientów SALESmanago, pokażę, jakie efekty przyniosło wdrożenie u nich maili dynamicznych.

 

 

 

Na początek krótkie przypomnienie:

Czym charakteryzują się maile dynamiczne?

Dynamiczne wiadomości email to innowacyjna i zaawansowana technologicznie funkcja systemu SALESmanago. Wiadomość generowana jest indywidualnie do konkretnego odbiorcy wykorzystując zebrane w systemie dane behawioralne i transakcyjne. Dzięki temu klienci otrzymują w pełni spersonalizowane treści idealnie dobrane do ich potrzeb z produktami ostatnio oglądanymi, dodanymi do koszyka (tzw. porzucony koszyk) lub produktami które mogą go zainteresować.

 

Cele wyznaczone przez klienta:

Cele te miały zostać zrealizowane poprzez wdrożenie maili dynamicznych po wizycie i po porzuconym koszyku. Czy się udało? Sprawdźmy statystyki:

 

Wiadomość po wizycie:

Klient skupił się głównie na dwóch najważniejszych dla siebie kategoriach produktowych tj. biżuteria i zegarki. W obrębie tych adresów URL badane były wizyty użytkowników na tych  podstronach.

 

Warunkiem wysłania wiadomości po wizycie było spełnienie określonych kryteriów:

  • zdarzenie KOSZYK – nie wystąpiło w ciągu ostatnich 8 godzin
  • zdarzenie ZAKUP – nie wystąpiło przez ostatnie 3 godziny.

 

Określenie takich warunków pozwoliło uniknąć wysyłania wiadomości z rekomendacją produktów, które już zostały zakupione albo dodane do koszyka (w tym wypadku wysyłane są wiadomości po porzuconym koszyku).

 

EMAIL PO WIZYCIE

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 1167

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Już pierwszy miesiąc przyniósł niesamowite rezultaty. Z porównania wynika, że w grudniu ponad połowa wiadomości została otwarta a wskaźnik CTR był prawie 9 razy wyższy od średniej.

 

Wiadomość po porzuconym koszyku:

Klient wprowadził również rozwiązanie mające na celu ratowanie “porzuconych koszyków”.

Spersonalizowana wiadomość z produktami dodanymi do koszyka, ale nie zakupionymi była wysyłana do osób które:

  • pozostawiły produkty w koszyku ale nie kupiły ich w ciągu 3 godzin od tego zdarzenia
  • nie powiększyły swojego koszyka przez ostatnie 8 godzin.

 

 

EMAIL PO PORZUCONYM KOSZYKU:

GRUDZIEŃ 2017

Liczba wysłanych wiadomości – 264

Porównanie stosunku wysłanych wiadomości do otwartych i klikniętych:

Ratowanie porzuconych koszyków przebiega całkiem sprawnie. Prawie połowa wiadomości o porzuconym koszyku została otwarta, średni CTR wyniósł 20.5%, co oznacza, że na 264 wiadomości wysłanych, aż 54 osoby kliknęły w link znajdujący się w mailu.

 

Dla lepszego obrazu, zbiorcza statystyka OR i CTR z bieżącego kwartału:

 

 

Czy te wyniki są zadowalające?

Smart Insights opublikowało raport porównujący średni Open Rate i Click Through Rate dla poszczególnych branż w 2017 roku.

Z analizy tej wynika, że średnie wyniki we wszystkich badanych branżach dla małych i średnich firm wynosiło:

  • Open rate: 24.79%
  • Click-through rate: 4.19%

Porównując średnie wyniki kampanii email marketingowych z poczynaniami klienta SALESmanago, można śmiało stwierdzić, że wdrożenie dynamicznych wiadomości sprawdza się rewelacyjnie.

Wnioski:

  • personalizacja treści wiadomości zwiększa ich otwieralność ponad dwukrotnie a współczynnik CTR wzrasta aż 6-krotnie
  • spersonalizowane wiadomości otwierane są chętniej gdyż już sam tytuł i temat wiadomości zachęca do aktywności
  • dzięki rozbudowanemu systemowi Marketing Automation badane są reakcje odbiorców a wiedza ta wykorzystywana jest do tworzenia wiadomości odpowiadających sytuacji konkretnego użytkownika
  • znacznie wzrasta liczba klientów powracających na stronę i dokonujących zakupu po wcześniejszym porzuceniu koszyka
  • dzięki zastosowaniu platformy do automatyzacji marketingu można dopasować czas wysyłki wiadomości do największej aktywności użytkowników i zwiększyć otwieralność maili nawet o 187%

 

Żródła obrazków:
greetyhunt.com, ppe.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]