Web push: czy stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów?

Że niby co?! Że niby jak? Przecież anonimowe kontakty są tak nazwane bo są… anonimowe! To nie jest kwestia wyboru! A co jeśli powiem Ci, że świat nie kończy się na landing page’ach i formularzach Facebooka? Ale zacznijmy od początku…

Według serwisu internet live stats, na chwilę obecną jest około 3,5 mld internautów, a liczba witryn sieciowych oscyluje w okolicach 1,1 – 1,2 mld sztuk. Idąc dalej, w chwili powstawania tego artykułu, licznik wpisów blogowych na dany dzień zbliżał się do 2,5 mln (dzięki, że nas czytacie!) a dzienny transfer internetowy przekroczył 1,5 mld GB!

Przez Twoją witrynę każdego dnia przewala się prawdziwy tabun odwiedzających. Część z nich weszła na stronę z konkretnym zamiarem, część trafiła tam z wyszukiwarki, część z mediów społecznościowych, a cześć kliknęła w link przez przypadek. Przywołując znaną statystykę, jedynie 1-2% z tych odwiedzających jest od razu gotowych na dokonanie zakupu. Reszta wymaga edukacji i przygotowania gruntu pod udaną transakcję. Co więcej, zaledwie niewielki procent z tego ruchu to kontakty zidentyfikowane, co dodatkowo utrudnia kierowanie do nich edukacyjnego przekazu marketingowego. Aż się serce kraje, kiedy pomyślisz, że wszystkie te potencjalne kontakty przepływają Ci między palcami, a Ty nie wiesz jak je zatrzymać.

Ufff… co zatem zrobić, by zwiększyć szansę na pozyskanie nowych klientów? Liczyć na łut szczęścia? Kupować bazy? A może władować jak najwięcej środków w agresywną reklamę?

Nie, nie i jeszcze raz nie!

Istnieje znacznie więcej etycznych i skutecznych sposobów na generację leadów niż te wymienione powyżej. O części z nich już pisaliśmy, dlatego jedynie przypomnę pokrótce te najciekawsze, a następnie przejdę do bardziej szczegółowego opisu jednego z nowszych narzędzi – będących częścią Omnichannel web pushy.

  1. Użytkownicy anonimowi + formularze

Część platform klasy Marketing Automation daje Ci możliwość tworzenia formularzy kontaktowych według własnego projektu. Po dobraniu wyglądu, CTA, i pól do wypełnienia implementujesz taki formularz na wybranej stronie i zaznaczasz, kto z odwiedzających ma go widzieć – w tym przypadku zaznaczasz opcję niepokazywania danego formularza kontaktom zidentyfikowanym, i gotowe. Pamiętaj, żeby to co oferujesz było na tyle wartościowe, żeby anonimowi użytkownicy chcieli przehandlować za to swój poprawny adres email!

  1. Formularze + adres URL

Innym zastosowaniem formularzy kontaktowych jest dopasowanie ich do określonych miejsc na stronie. Można przygotować kilka zestawów formularzy, tak żeby każdemu użytkownikowi wyświetlały się tylko takie, które są powiązane z tym, co oglądał na danej stronie. Mówiąc bardziej obrazowo, jeżeli dana osoba przeglądała w Twoim sklepie zakładkę z produktami do pielęgnacji noworodków, to wyświetlasz jej pop-up z uśmiechniętym dzidzusiem, który właśnie zakończył radosną kąpiel. Jak to działa w praktyce? Przeczytaj nasze Case Study!

  1. Strona WWW + dynamiczne treści

Innym sposobem tworzenia formularzy jest połączenie monitoringu w czasie rzeczywistym z wyświetlaniem treści dynamicznych – w ten sposób użytkownicy widzą ponownie produkty, którym poświęcili uwagę podczas wizyty na stronie, co zwiększa szansę na wymianę rabatu za dane kontaktowe.

  1. Użytkownicy + gated content

Dane kontaktowe, takie jak adres email, czy numer telefonu stały się internetową waluta. Warto zawczasu przygotować zaplecze treści, szablonów i poradników, którymi można skusić odwiedzającego do pozostawienia prawdziwych danych na stronie. Świetnym pomysłem jest zebranie stworzonych wcześniej ebooków, case studies, czy obszernych treści w zintegrowanym z platformą marketing automation centrum pobierania.

  1. Marketing Automation + live chat

Live chat to kolejny element, który pozwala pozyskiwać kontakty. Dzięki integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy rozmawiający oprócz uzyskania pomocy od konsultanta może trafić do systemu. Wystarczy że poda adres email.

  1. Omnichannel

Przy tym punkcie zatrzymam się przez dłuższą chwilę, ponieważ sam w sobie omnichannel jest pojęciem dość obszernym. Omnichannel to, mówiąc najprościej model biznesowy, w którym zarówno komunikacja z klientami jak i sprzedaż produktów czy usług odbywa się  symultanicznie w kilku kanałach, przy czym działania w nich uzupełniają się a nie duplikują.

Perfekcyjne doświadczenie omnichannel rozgrywa się w kilku przestrzeniach:

  • Strony WWW zawierające spersonalizowane treści (banery, formularze, materiały, etc.),
  • Wiadomości email (od tradycyjnych newsletterów, przez wiadomości wysyłane do segmentów po maile dynamiczne 1-do-1),
  • Media społecznościowe (gdzie unikamy bombardowania losowych odbiorców reklamami, lecz starannie targetujemy wiadomości i dopasowujemy do innych otrzymanych przez niego komunikatów),
  • Komunikaty w sieci reklam RTB (spersonalizowanych i spójnych z całością komunikacji z danym użytkownikiem),
  • Sklep stacjonarny (beacony i aplikacje mobilne pomagają dostarczyć pracownikom wiadomości o klientach, którzy aktualnie przebywają w sklepie i wykorzystać wiadomości o wizycie w sklepie stacjonarnym do budowania profilu klienta),
  • Kanał mobilny (dotyczy to SMS-ów, responsywności strony, kampanii kierowanych na urządzenia mobilne, SEO i ASO oraz aplikacji mobilnej i wiadomości z nią związanych, jak na przykład powiadomienia push, powiadomienia wewnątrz aplikacji czy emaili).

Celem nie jest jednak zwykła komunikacja czy mechaniczna rekomendacja produktów we wszystkich dostępnych kanałach, lecz położenia nacisku na prowadzenie ich w sposób spójny. Jeśli użytkownik pobrał dany materiał po kliknięciu w link w emailu, nie powinieneś pokazywać mu identycznej oferty w social media. Komunikacja we wszystkich kanałach powinna stanowić sensowną całość, która prowadzi klienta przez wszystkie etapy podróży zakupowej – od pierwszego kontaktu po lojalność i retencję. Do tego potrzeba identyfikacji i monitorowania kontaktu: kiedy śledzimy zachowanie użytkownika we wszystkich tych kanałach, zyskujemy pełny obraz jego potrzeb i oczekiwań.

Stosunkowo nowym członkiem omnichannelowej rodziny są  powiadomienia dla przeglądarek – tzw. web pushe.

Web push to proste, krótkie powiadomienia, umożliwiające komunikację z użytkownikami, którzy choć raz odwiedzili Twoją stronę i wyrazili zgodę na otrzymywanie specjalnych powiadomień. Największą ich zaletą jest to, że nie potrzebujesz adresu e-mail użytkownika, żeby mu te powiadomienia wysyłać! Web push działa także dla kontaktów anonimowych.

salesmanago-web-push-1

Dodatkową korzyścią, o której warto wspomnieć jest to, że dany kontakt nie musi przebywać na Twojej stronie, aby otrzymać takie powiadomienie. Wystarczy, że ma otwartą przeglądarkę internetową. Pozwala to zarówno na prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym, jak i zaplanowanie działań, tak aby korespondował z aktualnymi wydarzeniami. Przykład? Załóżmy, że dowozisz jedzenie. Przed ważnymi wydarzeniami sportowymi możesz przypomnieć użytkownikom, że muszą zamówić je wcześniej, żeby mieć ciepłe przekąski podczas meczu. Możliwości są naprawdę ogromne. Twoje komunikaty będą wyświetlane każdemu użytkownikowi, który potwierdzi ich subskrypcję będąc na stronie, a następnie wyrazi zgodę na pokazywanie powiadomień przez przeglądarkę. Jeżeli jakiś kontakt nie wyrazi akceptacji – nic straconego. Formularz zgody może być wyświetlony ponownie po upływie określonego przez Ciebie czasu.

salesmanago-web-push-2

Tak naprawdę jedynym warunkiem pojawienia się powiadomienia jest otwarta przeglądarka. Użytkownik nie musi z niej nawet w danej chwili korzystać. Wystarczy, że jest aktywna, chociażby zminimalizowana na pasku zadań.

Co daje wdrożenie web push:

  • nowy sposób komunikacji z kontaktami w bazie,
  • komunikacja z kontaktami anonimowymi (powiadomienia nie wymagają podania adresu email),
  • nowe kryterium podczas segmentacji bazy,
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • możliwość rozbudowywania bazy danych przez przekierowanie na odpowiednie landing page
  • dodatkowe narzędzie do progresywnego profilowania,
  • łatwy sposób na wyróżnienie oferty.

Podsumowując i odpowiadając na zadane w temacie pytanie: nie stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów. Powinieneś wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, aby transformować ich leady.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.