Web push: czy stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów?

Że niby co?! Że niby jak? Przecież anonimowe kontakty są tak nazwane bo są… anonimowe! To nie jest kwestia wyboru! A co jeśli powiem Ci, że świat nie kończy się na landing page’ach i formularzach Facebooka? Ale zacznijmy od początku…

Według serwisu internet live stats, na chwilę obecną jest około 3,5 mld internautów, a liczba witryn sieciowych oscyluje w okolicach 1,1 – 1,2 mld sztuk. Idąc dalej, w chwili powstawania tego artykułu, licznik wpisów blogowych na dany dzień zbliżał się do 2,5 mln (dzięki, że nas czytacie!) a dzienny transfer internetowy przekroczył 1,5 mld GB!

Przez Twoją witrynę każdego dnia przewala się prawdziwy tabun odwiedzających. Część z nich weszła na stronę z konkretnym zamiarem, część trafiła tam z wyszukiwarki, część z mediów społecznościowych, a cześć kliknęła w link przez przypadek. Przywołując znaną statystykę, jedynie 1-2% z tych odwiedzających jest od razu gotowych na dokonanie zakupu. Reszta wymaga edukacji i przygotowania gruntu pod udaną transakcję. Co więcej, zaledwie niewielki procent z tego ruchu to kontakty zidentyfikowane, co dodatkowo utrudnia kierowanie do nich edukacyjnego przekazu marketingowego. Aż się serce kraje, kiedy pomyślisz, że wszystkie te potencjalne kontakty przepływają Ci między palcami, a Ty nie wiesz jak je zatrzymać.

Ufff… co zatem zrobić, by zwiększyć szansę na pozyskanie nowych klientów? Liczyć na łut szczęścia? Kupować bazy? A może władować jak najwięcej środków w agresywną reklamę?

Nie, nie i jeszcze raz nie!

Istnieje znacznie więcej etycznych i skutecznych sposobów na generację leadów niż te wymienione powyżej. O części z nich już pisaliśmy, dlatego jedynie przypomnę pokrótce te najciekawsze, a następnie przejdę do bardziej szczegółowego opisu jednego z nowszych narzędzi – będących częścią Omnichannel web pushy.

  1. Użytkownicy anonimowi + formularze

Część platform klasy Marketing Automation daje Ci możliwość tworzenia formularzy kontaktowych według własnego projektu. Po dobraniu wyglądu, CTA, i pól do wypełnienia implementujesz taki formularz na wybranej stronie i zaznaczasz, kto z odwiedzających ma go widzieć – w tym przypadku zaznaczasz opcję niepokazywania danego formularza kontaktom zidentyfikowanym, i gotowe. Pamiętaj, żeby to co oferujesz było na tyle wartościowe, żeby anonimowi użytkownicy chcieli przehandlować za to swój poprawny adres email!

  1. Formularze + adres URL

Innym zastosowaniem formularzy kontaktowych jest dopasowanie ich do określonych miejsc na stronie. Można przygotować kilka zestawów formularzy, tak żeby każdemu użytkownikowi wyświetlały się tylko takie, które są powiązane z tym, co oglądał na danej stronie. Mówiąc bardziej obrazowo, jeżeli dana osoba przeglądała w Twoim sklepie zakładkę z produktami do pielęgnacji noworodków, to wyświetlasz jej pop-up z uśmiechniętym dzidzusiem, który właśnie zakończył radosną kąpiel. Jak to działa w praktyce? Przeczytaj nasze Case Study!

  1. Strona WWW + dynamiczne treści

Innym sposobem tworzenia formularzy jest połączenie monitoringu w czasie rzeczywistym z wyświetlaniem treści dynamicznych – w ten sposób użytkownicy widzą ponownie produkty, którym poświęcili uwagę podczas wizyty na stronie, co zwiększa szansę na wymianę rabatu za dane kontaktowe.

  1. Użytkownicy + gated content

Dane kontaktowe, takie jak adres email, czy numer telefonu stały się internetową waluta. Warto zawczasu przygotować zaplecze treści, szablonów i poradników, którymi można skusić odwiedzającego do pozostawienia prawdziwych danych na stronie. Świetnym pomysłem jest zebranie stworzonych wcześniej ebooków, case studies, czy obszernych treści w zintegrowanym z platformą marketing automation centrum pobierania.

  1. Marketing Automation + live chat

Live chat to kolejny element, który pozwala pozyskiwać kontakty. Dzięki integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy rozmawiający oprócz uzyskania pomocy od konsultanta może trafić do systemu. Wystarczy że poda adres email.

  1. Omnichannel

Przy tym punkcie zatrzymam się przez dłuższą chwilę, ponieważ sam w sobie omnichannel jest pojęciem dość obszernym. Omnichannel to, mówiąc najprościej model biznesowy, w którym zarówno komunikacja z klientami jak i sprzedaż produktów czy usług odbywa się  symultanicznie w kilku kanałach, przy czym działania w nich uzupełniają się a nie duplikują.

Perfekcyjne doświadczenie omnichannel rozgrywa się w kilku przestrzeniach:

  • Strony WWW zawierające spersonalizowane treści (banery, formularze, materiały, etc.),
  • Wiadomości email (od tradycyjnych newsletterów, przez wiadomości wysyłane do segmentów po maile dynamiczne 1-do-1),
  • Media społecznościowe (gdzie unikamy bombardowania losowych odbiorców reklamami, lecz starannie targetujemy wiadomości i dopasowujemy do innych otrzymanych przez niego komunikatów),
  • Komunikaty w sieci reklam RTB (spersonalizowanych i spójnych z całością komunikacji z danym użytkownikiem),
  • Sklep stacjonarny (beacony i aplikacje mobilne pomagają dostarczyć pracownikom wiadomości o klientach, którzy aktualnie przebywają w sklepie i wykorzystać wiadomości o wizycie w sklepie stacjonarnym do budowania profilu klienta),
  • Kanał mobilny (dotyczy to SMS-ów, responsywności strony, kampanii kierowanych na urządzenia mobilne, SEO i ASO oraz aplikacji mobilnej i wiadomości z nią związanych, jak na przykład powiadomienia push, powiadomienia wewnątrz aplikacji czy emaili).

Celem nie jest jednak zwykła komunikacja czy mechaniczna rekomendacja produktów we wszystkich dostępnych kanałach, lecz położenia nacisku na prowadzenie ich w sposób spójny. Jeśli użytkownik pobrał dany materiał po kliknięciu w link w emailu, nie powinieneś pokazywać mu identycznej oferty w social media. Komunikacja we wszystkich kanałach powinna stanowić sensowną całość, która prowadzi klienta przez wszystkie etapy podróży zakupowej – od pierwszego kontaktu po lojalność i retencję. Do tego potrzeba identyfikacji i monitorowania kontaktu: kiedy śledzimy zachowanie użytkownika we wszystkich tych kanałach, zyskujemy pełny obraz jego potrzeb i oczekiwań.

Stosunkowo nowym członkiem omnichannelowej rodziny są  powiadomienia dla przeglądarek – tzw. web pushe.

Web push to proste, krótkie powiadomienia, umożliwiające komunikację z użytkownikami, którzy choć raz odwiedzili Twoją stronę i wyrazili zgodę na otrzymywanie specjalnych powiadomień. Największą ich zaletą jest to, że nie potrzebujesz adresu e-mail użytkownika, żeby mu te powiadomienia wysyłać! Web push działa także dla kontaktów anonimowych.

salesmanago-web-push-1

Dodatkową korzyścią, o której warto wspomnieć jest to, że dany kontakt nie musi przebywać na Twojej stronie, aby otrzymać takie powiadomienie. Wystarczy, że ma otwartą przeglądarkę internetową. Pozwala to zarówno na prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym, jak i zaplanowanie działań, tak aby korespondował z aktualnymi wydarzeniami. Przykład? Załóżmy, że dowozisz jedzenie. Przed ważnymi wydarzeniami sportowymi możesz przypomnieć użytkownikom, że muszą zamówić je wcześniej, żeby mieć ciepłe przekąski podczas meczu. Możliwości są naprawdę ogromne. Twoje komunikaty będą wyświetlane każdemu użytkownikowi, który potwierdzi ich subskrypcję będąc na stronie, a następnie wyrazi zgodę na pokazywanie powiadomień przez przeglądarkę. Jeżeli jakiś kontakt nie wyrazi akceptacji – nic straconego. Formularz zgody może być wyświetlony ponownie po upływie określonego przez Ciebie czasu.

salesmanago-web-push-2

Tak naprawdę jedynym warunkiem pojawienia się powiadomienia jest otwarta przeglądarka. Użytkownik nie musi z niej nawet w danej chwili korzystać. Wystarczy, że jest aktywna, chociażby zminimalizowana na pasku zadań.

Co daje wdrożenie web push:

  • nowy sposób komunikacji z kontaktami w bazie,
  • komunikacja z kontaktami anonimowymi (powiadomienia nie wymagają podania adresu email),
  • nowe kryterium podczas segmentacji bazy,
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • możliwość rozbudowywania bazy danych przez przekierowanie na odpowiednie landing page
  • dodatkowe narzędzie do progresywnego profilowania,
  • łatwy sposób na wyróżnienie oferty.

Podsumowując i odpowiadając na zadane w temacie pytanie: nie stać Cię na ignorowanie anonimowych kontaktów. Powinieneś wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, aby transformować ich leady.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]