Web Push – dynamiczne treści w zwięzłej formie. Nowa funkcjonalność SALESmanago.

Web Pushe to powiadomienia wyświetlane na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego podczas korzystania z przeglądarki. Te małe, niepozorne okienka zawierające mniejszą ilość znaków niż przeciętny SMS są jedną ze skuteczniejszych metod komunikacji z użytkownikami stron internetowych. Jaki jest fenomen web pushy? Są proste i krótkie, nie wymagają wypełniania długich formularzy i są wysyłane w czasie rzeczywistym nawet do anonimowych kontaktów. To dlatego są klikane 30-krotnie częściej niż przeciętny email.

Dynamiczny Web Push to najnowsza funkcjonalność SALESmanago. Zasadnicza różnica między ‘zwykłym’ Web Pushem a jego dynamicznym odpowiednikiem jest taka, że dynamiczne powiadomienia zawierają dokładnie te produkty, które użytkownik oglądał na stronie, bądź pozostawił w koszyku. Dzięki temu informacje przekazywane przez powiadomienie Web Push są spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom klientów.

 

Przykłady wdrożeń:

  1. Wysyłaj ostatnio oglądane produkty

Możesz zwiększyć swoją sprzedaż wysyłając użytkownikowi dynamiczny Web Push lub Rich Web Push zawierający produkt, który był ostatnio przez niego oglądany. Można wysłać takie powiadomienie jako reakcję na kolejną wizytę użytkownika na stronie sklepu internetowego.

  1. Ratuj porzucony koszyk

Istnieje dużo strategii na ratowanie porzuconych koszyków. Do osoby porzucającej koszyk zawsze wysyłamy standardowy email produktowy, ale możemy również wysłać powiadomienie Web Push lub Rich Web Push zawierające produkt i tym samym przypomnieć klientowi o niesfinalizowanych zakupach.

  1. Zwiększ zaangażowanie kontaktu za pomocą kampanii win-back

Kampanie win back polegają na ratowaniu zaangażowania klienta. Przykładowo, jeżeli widzisz, że klient nie wchodził na Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 30 dni, wyślij do niego dynamiczny Web Push lub atrakcyjny Rich Web Push z informacją o najnowszej ofercie.

 

Jak wysłać web push dynamiczny  z platformy SALESmanago Marketing Automation?

 

Przejdź do Procesy Automatyzacji => Reguły Automatyzacji => Dodaj Nową Regułę

 

Z listy elementów wybierz Akcja: Wyślij dynamiczny Web Push.

 

Następnie przejdź do dostosowania szczegółowych ustawień akcji.

 

 

W tym miejscu możesz edytować nazwę (1) powiadomienia, która pozwoli na późniejsze odnalezienie tego powiadomienia w systemie a także dodać proste ikony i symbole, scenariusz doboru produktu (2) – do wyboru są produkty z porzuconego koszyka lub ostatnio oglądane, formularz zgody (3) powiadomień, źródło danych (4), czyli sklep internetowy, z którego będą dodawane produkty do powiadomienia oraz typ powiadomienia – dynamiczny Web Push lub Rich Web Push (5).

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ WEB PUSH

 

 

W tym polu edytujesz tytuł (1) i treść (2) swojego powiadomienia. Pamiętaj, że powiadomienia Web Push są krótkie. Tytuł nie może przekroczyć 48 a treść 100 znaków. Możesz wybrać jednostki informacyjne (nazwa, opis, cena, cena promocyjna), które będą wyświetlały się w  powiadomieniach, jak również dodatkowo dodać dowolny tekst. Ikona powiadomienia (3) to grafika umieszczona na powiadomieniu. Sugerowany rozmiar obrazka to 150 x 150 px lub mniej. Czas ważności powiadomienia (4) – czas, po którego upływie niewyświetlone powiadomienie straci ważność. Może to nastąpić np. jeśli użytkownik nie włączy swojego urządzenia przez jakiś czas.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ RICH WEB PUSH

 

Zasada tworzenia dynamicznego Rich Web Pusha nie różni się w zasadzie od tej zastosowanej w konstruowaniu Web Pushy. Tutaj również musisz edytować tytuł (1), wybrać z Galerii ikonę powiadomienia (2) w formacie 150 x 150 px lub mniej i ustawić czas ważności (3). Co ważne, zamiast treści do powiadomienia Rich Web Push zostanie automatycznie zaciągnięta grafika z produktem.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

Dlaczego warto wdrożyć Web Pushe?

  • ich wysyłanie nie wymaga posiadania adresu email użytkownika
  • można je wysyłać nawet do anonimowych kontaktów, które chociaż raz odwiedziły Twoją stronę internetową i zgodziły się na otrzymywanie powiadomień
  • uproszczony proces udzielania zgody na otrzymywanie powiadomień w porównaniu z wiadomościami email – tylko 2 kliknięcia dzielą użytkownika od otrzymywania powiadomień web push
  • tworzenie powiadomień Web Push jest proste – treści są krótkie a design nieskomplikowany
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • powiadomienia Web Push i Rich Push mogą być wysyłane naraz. W przypadku, kiedy powiadomienie Rich Web Push nie będzie mogło zostać wyświetlone (wyświetlane tylko w Chrome wersja 55 i wyższych), zostanie zastąpione powiadomieniem Web Push.
  • mogą być wyświetlane nawet jeśli użytkownik nie znajduje się na Twojej stronie internetowej
  • są wyświetlane również na urządzeniach mobilnych
  • Web Push może przekierowywać na dowolny landing page

 

Chwileczka panowie, właśnie dostałem Pusha!

 

 

Źródło obrazków: Aimtell

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]