Wpływ Marketing Automation na kluczowe wskaźniki efektywności w firmie. Jak tworzyć, mierzyć i optymalizować procesy w firmie.

Systemy Marketing Automation to narzędzia, które z założenia usprawniają pracę i poprawiają osiągane wyniki. Automatyzacja marketingu i sprzedaży pozwala poprawić większość parametrów dotyczących pozyskiwania i angażowania klientów. Zautomatyzowane kampanie cieszą się 200% wyższą konwersją od obsługiwanych ręcznie. Marketing Automation to nie tylko lepszy kontakt z klientem, to także lepsza i efektywniejsza praca.

Myśląc o Marketing Automation i kluczowych wskaźnikach efektywności skupiamy się przede wszystkim na parametrach takich jak:

  • skuteczność e-Mail Marketingu: OR, CTR, konwersja;
  • zwrot z inwestycji marketingowej: ROMI;
  • konwersja sprzedażowa;
  • ilość kontaktów MQL, SQL czy SAL.

To oczywiście bardzo ważne wskaźniki i  należy śledzić. Natomiast Marketing Automation pozwala na znacznie więcej. Zacznijmy jednak od KPI. Ogólnie kluczowe wskaźniki efektowności wspierają realizację celów operacyjnych i strategicznych firmy. Pozwalają skupić się na wynikach, ponieważ stanowią źródło obiektywnej oceny pracy wykonywanej przez pracowników. Stanowią dobre narzędzie kontroli menadżerskiej, ułatwiają szybkie podejmowanie decyzji, priorytetyzacji działań oraz dużo wcześniejszą identyfikację i reakcję na pojawiające się problemy. Jednak najważniejsze jest to że pozwalają one na  ciągłe doskonalenie i kontrolę różnych procesów w firmie.

System SALESmanago Marketing Automation pozwala zautomatyzować i mierzyć większość procesów dotyczących kontaktów. Dobrym przykładem będzie realizacja usługi dla pozyskanego klienta lub obsługa zgłoszenia w Help Desk. Każdy z tych procesów można opisać w oparciu o kampanie sprzedażowe. Każda kampania sprzedażowa to tak naprawdę proces składający się z następujących po sobie etapów. Przykładowy proces realizacji projektu opisany za pomocą tej funkcjonalności mógłby wyglądać następująco.

Wystarczy w systemie stworzyć odpowiednią kampanię sprzedażową składającą się z istotnych etapów opisywanego procesu. Jak to wygląda w praktyce? Project Manager otrzymuje nowy kontakt. Na jego koncie w SALESmanago pojawia się nowy kontakt, który trafia na pierwszy etap procesu. Od tego momentu system monitoruje czas jaki upłynął od pojawienia się kontaktu na danym etapie do przesunięcia na następny. Samo przesuwanie kontaktów pomiędzy etapami może odbywać się ręcznie z pozycji karty kontaktu w SALESmanago lub automatycznie po określonej akcji np. wysłaniu maila z planem działania lub po informacji płynącej z innego systemu.

W ten sposób dokładnie wiemy ile czasu zajmuje konkretnemu Project Managerowi realizowanie etapów projektu. Widzimy ile projektów realizuje i na jakim poziomie zaawansowania trwają pracę. Skoro mamy tyle informacji to możemy opracować KPI dotyczące tempa obsługi. Powiedzmy pierwszy kontakt ma nastąpić w przeciągu 24h od przekazania kontaktu. To będzie nasza wartość referencyjna. Jeśli PM nie nawiąże kontaktu z klientem przez 24h od otrzymania( nie doda klienta na drugi etap) to system może automatycznie zareagować np. przypominając o konieczności kontaktu i powiadamiając przełożonego o opóźnieniach obsłudze. Oprócz prostego pilnowania czasowego standardu obsługi możemy raportować wyniki dla każdego z PM osobno lub dla wszystkich naraz. Na karcie kontaktu proces ten będzie wyglądał następująco.

Na podstawie zbieranych informacji możemy zbudować KPI takie jak:

  • czas nawiązania kontaktu z nowym klientem;
  • ilość realizowanych projektów w określonym czasie;
  • czas potrzebny na realizację całego procesu;
  • czas potrzebny na realizację każdego z etapów.

Określając odpowiednie reguły. System może automatycznie przekazywać nowe projekty do osób, które mają „wolne miejsca” (obecnie prowadzą mniej projektów niż standardowa ilość). Czy reagować na poszczególne opóźnienia lub błędy na bieżąco powiadamiając PM, alertując przełożonego lub nawet odbierając projekt. Reasumując Marketing Automation z jednej strony automatyzuje procesy marketingowe, sprzedażowe i dotyczące zarządzania kontaktami w obsłudze po sprzedażowej. Z drugiej strony może pilnować prawidłowego przebiegu procesów w firmie i ułatwiać ich doskonalenie.

Zobacz jak tworzyć i monitorować proces z Marketing Automation. Zobacz DEMO systemu TUTAJ

Lub

Skorzystaj z bezpłatnego okresu testowego. Zarejestruj się na 30-dniowy okres testowy TUTAJ

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]