Współczesne problemy marketerów – jak Marketing Automation pomaga je rozwiązywać?


help buttonXXI wiek to rozkwit nowych technologii, aplikacji, systemów i narzędzi. Dlatego coraz częściej wymaga od marketerów znajomości i umiejętności wykorzystania ich w codziennej pracy. Problematyczny staje się jednak wybór konkretnych rozwiązań. Od marketingowców oczekuje się nie tylko wiedzy typowo marketingowej, ale również coraz częściej programowania, czy dokonywania wieloetapowych analiz.

 

 

 

 

Komunikacja kluczem do sukcesu

Okazuje się, że równie dużą przeszkodą jest niewystarczający przepływ i wymiana informacji między CMO (Chief Marketing Officer), czyli polskim odpowiednikiem dyrektora działu marketingu a CIO (Chief Information Officer) – odpowiednikiem dyrektorem działu IT. Marketerzy często nie są w stanie rozpoznać idealnego narzędzia czy oprogramowania, które pomogłoby w ich pracy. Nie posiadają wykształcenia umożliwiającego szybka weryfikację doboru najlepszych rozwiązań, które znacząco usprawniłyby ich pracę. Z kolei specjaliści z działu IT również nie kwapią się do pomocy. Równie rzadko zdarzają się sytuację, gdzie przedstawiciele obu działów współpracują ze sobą w doborze rozwiązań dopasowanych do strategii marketingowych. Specjaliści z działów IT raczej niechętnie angażują się w pracę marketerów, choć niejednokrotnie swoją wiedzą pozwoliliby na znaczne zoptymalizowanie działań (dobierając najodpowiedniejszy soft, czy narzędzia marketingowe).

Kilka niewygodnych statystyk

Ciągle zbyt mało przedsiębiorców potrafi dostrzec bezpośrednią korelację działań CMO i CIO oraz  możliwości jakie niosłaby za sobą współpraca między nimi. Jedynie 3% marketerów twierdzi, że potrafi wykorzystać potencjał i wszystkie funkcjonalności systemu, na którym pracują. Zaledwie 16% uważa, że ich strategia marketingowa jest ściśle dopasowana do ogólnej strategii biznesowej. Co gorsza, połowa marketerów wcale nie jest przekonana, czy ich inwestycje przyniosą wymierne korzyści biznesowe. Natomiast 67% jest pewna, że nowe technologie są niezbędne do ogólnej wydajności i skuteczności działań marketingowych.

Marketing Automation – kompletne narzędzie dla marketerów

Nowe technologie  z jednej strony dostarczają ogromu możliwości, ale też z drugiej powodują pewnego rodzaju ograniczenia i przeciążenia. Problemem jest zbyt duża ilość źródeł danych i brak strategicznego zastosowania do stworzonych integracji takich jak CRM, czy ERP. Niestety, wiele rozwiązań jest zwyczajnie niedostosowanych do użytkownika, niezbyt przyjaznych w codziennym użytkowaniu, albo sprawiających trudności osobom bez wykształcenia technicznego. Równie często marketerzy napotykają na problem przepływu i ujednolicenia danych, którymi dzielą się z pozostałymi działami.

Systemy klasy Marketing Automation wychodzą na przeciw oczekiwaniom nie tylko działów marketingu, ale także działu handlowego, czy call center. Ujednolicone dane zaciągane są bezpośrednio do systemu. Dzięki temu wszystkie działy pracują na systemie, który idealnie je agreguje. Większość systemów do automatyzacji marketingu składa się z pointegrowanych modułów takich jak CRM, Automatyzacja, Komunikacja czy część poświęcona zbieraniu feedback’u z prowadzonych przez marketerów działań – Analityka. Dzięki integracji możliwe jest przetwarzanie danych transakcyjnych, danych zaciąganych z portali społecznościowych i wielu innych bez problemów związanych z częściową utratą czy dalszą analizą.  Dodatkową zaletą jest fakt, że systemy Marketing Automation są na tyle proste i intuicyjne, że nie wymagają od użytkowników technicznej wiedzy.

Podsumowanie

Dlatego tak bardzo ważne jest, aby szefowie działów IT dzielili się swoją wiedzą z pozostałymi szefami działów – marketingu, strategii, handlowego. Taka kompleksowa współpraca i doradztwo może wyjść tylko na dobre całej firmie, a przy okazji zaoszczędzi mnóstwo czasu i pozwoli uniknąć problemów związanych z pełnym wykorzystaniem możliwości oprogramowania.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]