Wspomnienie Kongresu Marketing Automation 2015

olek01.12.2015r. po raz trzeci spotkaliśmy się z okazji organizowanego przez nas Kongresu Marketing Automation. W jednym miejscu zgromadziliśmy ponad 1000 najlepszych marketerów, specjalistów i ludzi biznesu. Pojawiło się mnóstwo inspirujących idei. Większość z nich zachowała aktualność aż do dzisiaj Z perspektywy czasu cztery z nich wydają się kluczowe:

–    Customer Value: sam zakup przestał być oddzielnym zdarzeniem. W związku z tym rodzi się potrzeba budowania długotrwałych relacji. Szczególnym zainteresowaniem powinniśmy obdarzyć młodszą część odbiorców, gdyż wykazują oni mniejszą skłonność do przywiązywania się do marki, niż powiedzmy czterdziesto-, czy pięćdziesięciolatkowie.

–    Kanał Mobile i Aplikacje: digital marketerzy muszą znaleźć odpowiedź na zmieniające się zwyczaje konsumentów – wszechobecne smartfony i smart-gadżety zatarły granicę pomiędzy zachowaniami online i offline. W tym świetle kanał mobilny jest zarówno przyczyną jak i rozwiązaniem tego problemu. Ponieważ wszystkim nam zależy na dostarczaniu naszym odbiorcom treści o najwyższej jakości, potrzebujemy odpowiednich narzędzi.

–    Big Data Marketing: Dziś pod słowem marketing coraz częściej kryje się precyzyjna personalizacja przekazu. Zgromadzonych danych używamy w celu dopasowania treści do przyzwyczajeń i oczekiwań użytkownika. W celu utrzymania porządku baz danych staramy się integrować dane z różnych źródeł.

–    Słuchanie: jeżeli skupiasz się tylko na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, ale pomijasz wsłuchiwanie się w feedback, nie masz szans na stworzenie długoterminowej relacji. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie.

 

Prelegenci dzielili się także swoimi przemyśleniami na temat innowacji w ebiznesie, komunikacji, mobilnej rewolucji i ecommerce. Oto kilka cytatów, które szczególnie zapadły nam w pamięć:

o innowacji: Polska nauka ma gigantyczny potencjał – nie tylko czysto poznawczy, ale i biznesowy. Warunkiem jest oferowanie produktu, który jest realnie potrzebny, wczesny kontakt z klientami, ciągłe ulepszanie prototypu oraz skupienie na innowacji – nie może być ona projektem pobocznym. (Paweł Przewięźlikowski)

o komunikacji: Zmień perspektywę. Nie myśl o pozyskiwaniu jednej transakcji, ale o Customer Lifetime Value. To pojęcie znamy od 15 lat, ale wciąż jest rzadko wykorzystywane. Aby je aplikować, zintegruj dane z wielu źródeł (uwzględniając też feedback z działu obsługi klienta). Celem jest tu możliwość przewidywania: lepsze mechanizmy rekomendacyjne, dynamiczne kształtowanie ceny, zwiększanie lojalności. (Michal Kreczmar i Łukasz Dziekan)

o rewolucji mobilnej: W Polsce marketerzy wciąż stosunkowo niewielką część swoich budżetów (18%) przeznaczają na mobile. Dla porównania, w Wielk iej Brytanii ten odsetek wynosił w 2014 roku 40%. Przyswaja się tam model programatyczny, z tym, że staramy się budować coraz pełniejsze profile użytkowników mobilnych. 46% budżetów na reklamę w kanale mobile stanowi content marketing i reklama natywna. (Artur Banach)

o ecommerce: Wykorzystaj wiedzę o kliencie! Zbierana za pomocą komunikacji bezpośredniej i analityki, pozwoli segmentować, budować model CLV, testowanie opłacalności innych modelów (Audioteka testowała model subskrypcyjny), na bieżąco monitorować sprzedaż, skuteczność promocji, a także usuwanie nierentownych produktów z oferty. (Jarosław Trybuchowicz)

 

Dla wszystkich tych, którzy przegapili kongres w zeszłym roku, i dla tych, którym spodobał się tak, że chcą powtórzyć to doświadczenie mamy świetną wiadomość! 9. stycznia 2017r. zapraszamy was do pięknego Krakowa, gdzie będziemy mieli przyjemność po raz czwarty organizować dla was najważniejsze europejskie wydarzenie związane z marketing automation. Tym razem zaprosiliśmy najbardziej wpływowych ekspertów i influencerów, aby byli naszymi głównymi prelegentami. I wiecie co? Zgodzili się!

Z dumą ogłaszamy, ze podczas MAC2017 będziecie mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć w jednym miejscu tych oto mówców:

 

– Jeff Bullas [CEO w Jeffbullas.com], #1 Global Digital Marketing Influencer

Światowej klasy wykładowca, konsultant i blogger marketingowy, gwiazda paneli eksperckich dotyczących marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych. Wśród jego osiągnięć znajdziemy tytuł #1 Global “Digital Marketing Influencer” z 2016 roku, czy  #1 Content Marketing Influencer przyznany w 2015 r. przez Onalytica. Jeff skupia się przede wszystkim na budowaniu marek zarówno osobistych, jak i firmowych. Stara się zrozumieć jak współuczestniczyć i angażować w ich obecność na rynku cyfrowym.

 

– Michael Brenner [CEO w Marketing Insider Group] #1 B2B Marketer

Znany na całym świecie, Michael Brenner jest CEO Marketing Insider Group, współautorem The Content Formula, ex-szefem strategii w NewsCred, oraz byłym VP działu Content Marketingu w SAP. Nazywany jest topowym biznes, content i social media marketerem. Pan Brenner jest zagorzałym ewangelistą skoncentrowanego na odbiorcy marketingu; marketingu, który przynosi wymierne rezultaty. Ponadto jest też znakomitym mówcą i współautorem licznych publikacji wiodących wydawców, takich jak Forbes, The Economist, The Guardian, czy Entrepreneur.

 

– Mathew Sweezey [Dyrektor Marketing Insights, Salesforce] Top Marketing Thought Leader

Mathew jest uznawany za jeden z największych umysłów jeśli chodzi o przyszłość marketingu oraz za utalentowanego researchera i myśliciela. Jego prace są często cytowane przez wiodące portale, jak na przykład Mashable, VentureBeat, PCWorld, CMO.com, Information Week, Forbes, Huffington Post, a także przez autorów licznych publikacji książkowych dotyczących współczesnego marketingu. Możecie go kojarzyć z największych konferencji, takich jak: Content Marketing World, Dreamforce, Argyle CMO Summit, Connections, IMW, DX3 oraz jego współpracy z wielkimi, światowymi markami pokroju UPS, HomeDepot, AT&T, NASCAR, Verizon, czy Dell. Dodatkowo jest autorem Marketing Automation for Dummies, pierwszego praktycznego poradnika po automatyzacji marketingu

 

– Tara Hunt [Naczelna Digital Marketingu, Truly Social Inc] Najbardziej Wpływowa Kobieta w Świecie Technologii

Tara Hunt została określona mianem Najbardziej Wpływowej Kobiety w Świecie Technologii (Fast Company) oraz Osobą Wartą Uwagi (Woman to Watch) przez Entrepreneur Magazine. W dziedzinie researchu, strategii i digital marketingu pracuje już ponad 16 lat, a w tematach okołobranżowych “siedzi” już 21 lat. Tara jest autorką wydanej w 7 językach książki, która była cytowana w niezliczonych artykułach i publikacjach, a także wspominana na ponad 150 konferencjach.  Nie ogranicza się jedynie do suchej teorii, ale jest również świetnym praktykiem. Należy do grona LinkedIn-owych Influencerów. Jej konto obserwowane jest przez ponad 141000 osób. Jej prezentacje na Slideshare były wyświetlane ponad 1,8 mln razy. Na Twitterze znajduje się w 5% najpopularniejszych użytkowników. “Podąża” za nią 52,000 followersów.

Możecie ją znaleźć na Tarahunt.com a także na jej kanale YouTube – Truly Social with Tara.

 

Marketing Automation Congress 2017 to światowej klasy, prestiżowe wydarzenie w świecie digital marketingu.

Tworzymy je specjalnie po to, by was zainspirować i uzbroić w niezbędną branżową wiedzę, tak abyście mogli aktualizować i poszerzać spektrum swoich marketingowych działań.

Celem MAC 2017 jest przedstawienie najnowszych trendów, prezentacja najnowocześniejszych narzędzi i połączenie ich w kompletną, skuteczną strategię marketingową!

 

Zapisy

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]