
Progressive profiling, to technika kompletowania danych o profilu potencjalnego klienta przy wykorzystaniu progresywnych formularzy. W systemie SALESmanago cały proces opiera się o technologię cookies. To dzięki możliwości monitorowania i identyfikowania zachowania klientów, możemy określić stopień zaangażowania konkretnej osoby i wyświetlić jej odpowiedni formularz.
W całym procesie opieramy się o prosty mechanizm, im lepiej klient nas pozna tym więcej informacji ujawni. Dlatego zacznijmy od prostego formularza z dosłownie kilkoma podstawowymi polami. Na późniejszych etapach, wraz ze wzrostem zaufania klienta, będziemy mogli prosić o więcej istotnych informacji, a on chętniej nam je pozostawi.
Dzięki funkcjonalnemu i prostemu w obsłudze kreatorowi formularzy kontaktowych, w systemie SALESmanago, możemy w prosty sposób stworzyć odpowiednie formularze i określić reguły ich wyświetlania. Kluczowymi możliwościami są:
- wyświetlanie odpowiedniego formularza w zależności od liczby wizyt kontaktu na stronie;
- możliwość wyświetlania formularza w zależności od statusu kontaktu w bazie CRM.
Ważną cechą nowej funkcjonalności, jest możliwość stosowania wyżej wymienionych reguł również dla anonimowych odwiedzin na stronie WWW.
Proces korzystania z progresywnych formularzy może opierać się o przykładowy schemat:
1. Nowy anonimowy kontakt pojawia się na stronie WWW. Wyświetlamy dla niego formularz, który ustawiliśmy tak, aby wyświetlał się tylko anonimowym użytkownikom. Prosimy w nim o podstawowe dane:
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail.
2. Drugi formularz, pobierający bardziej szczegółowe dane od każdego użytkownika, który dokonał konwersji w pierwszym. Tym razem formularz będzie zawierał pola:
- nazwa firmy;
- stanowisko;
- numer telefonu;
3. Każdy kolejny wyświetlany formularz powinien pobierać coraz bardziej sprecyzowane informacje. Na kolejnych etapach pobieramy takie dane jak:
- adres;
- liczba pracowników;
- nr REGON/NIP.
Należy pamiętać, że kolejno zbierane informacje powinny służyć lepszemu poznaniu i sprofilowaniu konkretnego klienta. Dobierajmy informacje, które pomogą lepiej dobrać ofertę do rzeczywistych potrzeb konsumenta. Jeśli zdecydujemy się na taki proces pozyskiwania danych, to otrzymamy bazę kontaktową o wysokiej jakości, w której będą tylko sprawdzone i autentyczne kontakty. Uporządkowanie danych pozytywnie wpływa na proces sprzedażowy, już 10% poprawa dostępności i przejrzystości danych zwiększa sprzedaż średnio o 14%.
Jeśli zainteresował Cię ten tekst i chciałbyś sprawdzić, jakie korzyści możesz osiągnąć, dzięki progresywnym formularzom w systemie Marketing Automation, zarejestruj się aby skorzystać z darmowej wersji próbnej systemu SALESmanago Marketing Automation w wersji PRO. Rejestracja jest bezpłatna i niezobowiązująca.
Follow