Wstęp do zastosowania Marketing Automation w opiece zdrowotnej

Branża opieki zdrowotnej, również boryka się z problemem utrzymania klienta, który w tym wypadku jest pacjentem. Co roku, w trakcie planowania strategii pojawia się ten sam problem. Utrzymanie klienta praktycznie równa się pozyskaniu klienta, a odejścia obecnych klientów można rozważać,  jako stratę znacznej części przychodu rocznego. Istnieje więc potrzeba opracowania skutecznej strategii utrzymania już pozyskanych klientów.

Patrząc na problem utrzymania klienta, w tym wypadku, na pierwszy plan wychodzi jakość obsługi i świadczonych usług. Często zapominamy, że potrzebny jest jeszcze jeden element. Jest nim zbudowanie oraz utrzymanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi klientami poprzez działania marketingowe.

Stała i istotna dla odbiorcy komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających na skuteczne zrealizowanie strategii utrzymania pozyskanego klienta. Zamysł dobry, jednakże wykonanie na pierwszy rzut oka proste, może okazać się trudne z kilku względów. Pierwszy problem to długie okresy czasu pomiędzy kolejnymi wizytami, które utrudniają utrzymanie zaangażowania u klientów. Konsekwencją zbyt rzadkich kontaktów jest słaba lub nieistniejąca relacja pomiędzy firmą i pacjentem. Brak stałego miejsca w świadomości klientów prowadzi do obojętności, a ta do utraty pozyskanego klienta. Statystycznie 70% firm zostało przeniesionych, ponieważ na dotychczasowym miejscu doświadczyły obojętnego nastawienia ze strony konsumentów. Po drugie według badań Pew Research Center’s Internet & American Life Project 35% badanych przyznało, że próbowało zdiagnozować swój stan zdrowia szukając informacji online. Dodatkowo, użycie Internetu w kontekście stanu zdrowia stanowi obecnie jedną z trzech najczęstszych zastosowań. Wniosek? Jeśli Twój pacjent nie jest u Ciebie w budynku, to najpewniej jest online i właśnie tam powinieneś nawiązywać z nim relację. Dojrzała strategia oparta o Marketing Automation powinna dotyczyć całego cyklu „życia” klienta, mierzyć jego zadowolenie i reagować na jego potrzeby odpowiednimi komunikatami.

Jeśli jesteś dopiero na początku tworzenia takiej strategii, oto kilka porad jak zacząć budować listę adresową pacjentów na potrzeby utrzymania z nimi relacji.

1. Kontakt telefoniczny

Często pacjenci dokonują rezerwacji terminów wizyt telefonicznie. To dobry moment, żeby poprosić ich o adres email i dołączenie do listy adresowej.

2. Kontakt w biurze

Każda pierwsza i następna wizyta w szpitalu, przychodni, gabinecie lekarskim wiąże się z uzupełnieniem formularza lub rejestracją. Warto wzbogacić proces rejestracji o zapis na listę adresową. Dzięki czemu pacjent otrzyma wiadomość powitalną i będzie stale informowany o zmianach w ofercie, badaniach okresowych, badaniach bezpłatnych, etc.

3. Wydarzenia i akcje tematyczne

Organizując wydarzenia dla lokalnej społeczność warto poprosić odwiedzających o zapisanie się do listy adresowej. W zamian zostaną oni informowani o następnych akcjach i wydarzeniach. Z drugiej strony Twoja lista adresowa wzbogaci się o kolejne kontakty, z którymi dość łatwo będzie nawiązać kontakt.

Od zbudowania listy adresowej do rozpoczęcia działań dzieli nas jeszcze jeden krok. Jest nim przygotowanie lub wybranie odpowiednich treści do komunikacji. Wysyłane do pacjentów komunikaty powinny zawierać odpowiednio przygotowaną treść, która będzie dopasowana do ich indywidualnych potrzeb i w efektywny sposób zbuduje relację pomiędzy pacjentem a Twoją firmą. Każda kolejna interakcja powinna powodować wzrost zaufania klientów do marki. Odpowiednia komunikacja i właściwe treści spowodują wzrost przywiązania konsumentów i ułatwią utrzymanie pozyskanych klientów.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]