Wstęp do zastosowania Marketing Automation w opiece zdrowotnej

Branża opieki zdrowotnej, również boryka się z problemem utrzymania klienta, który w tym wypadku jest pacjentem. Co roku, w trakcie planowania strategii pojawia się ten sam problem. Utrzymanie klienta praktycznie równa się pozyskaniu klienta, a odejścia obecnych klientów można rozważać,  jako stratę znacznej części przychodu rocznego. Istnieje więc potrzeba opracowania skutecznej strategii utrzymania już pozyskanych klientów.

Patrząc na problem utrzymania klienta, w tym wypadku, na pierwszy plan wychodzi jakość obsługi i świadczonych usług. Często zapominamy, że potrzebny jest jeszcze jeden element. Jest nim zbudowanie oraz utrzymanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi klientami poprzez działania marketingowe.

Stała i istotna dla odbiorcy komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających na skuteczne zrealizowanie strategii utrzymania pozyskanego klienta. Zamysł dobry, jednakże wykonanie na pierwszy rzut oka proste, może okazać się trudne z kilku względów. Pierwszy problem to długie okresy czasu pomiędzy kolejnymi wizytami, które utrudniają utrzymanie zaangażowania u klientów. Konsekwencją zbyt rzadkich kontaktów jest słaba lub nieistniejąca relacja pomiędzy firmą i pacjentem. Brak stałego miejsca w świadomości klientów prowadzi do obojętności, a ta do utraty pozyskanego klienta. Statystycznie 70% firm zostało przeniesionych, ponieważ na dotychczasowym miejscu doświadczyły obojętnego nastawienia ze strony konsumentów. Po drugie według badań Pew Research Center’s Internet & American Life Project 35% badanych przyznało, że próbowało zdiagnozować swój stan zdrowia szukając informacji online. Dodatkowo, użycie Internetu w kontekście stanu zdrowia stanowi obecnie jedną z trzech najczęstszych zastosowań. Wniosek? Jeśli Twój pacjent nie jest u Ciebie w budynku, to najpewniej jest online i właśnie tam powinieneś nawiązywać z nim relację. Dojrzała strategia oparta o Marketing Automation powinna dotyczyć całego cyklu „życia” klienta, mierzyć jego zadowolenie i reagować na jego potrzeby odpowiednimi komunikatami.

Jeśli jesteś dopiero na początku tworzenia takiej strategii, oto kilka porad jak zacząć budować listę adresową pacjentów na potrzeby utrzymania z nimi relacji.

1. Kontakt telefoniczny

Często pacjenci dokonują rezerwacji terminów wizyt telefonicznie. To dobry moment, żeby poprosić ich o adres email i dołączenie do listy adresowej.

2. Kontakt w biurze

Każda pierwsza i następna wizyta w szpitalu, przychodni, gabinecie lekarskim wiąże się z uzupełnieniem formularza lub rejestracją. Warto wzbogacić proces rejestracji o zapis na listę adresową. Dzięki czemu pacjent otrzyma wiadomość powitalną i będzie stale informowany o zmianach w ofercie, badaniach okresowych, badaniach bezpłatnych, etc.

3. Wydarzenia i akcje tematyczne

Organizując wydarzenia dla lokalnej społeczność warto poprosić odwiedzających o zapisanie się do listy adresowej. W zamian zostaną oni informowani o następnych akcjach i wydarzeniach. Z drugiej strony Twoja lista adresowa wzbogaci się o kolejne kontakty, z którymi dość łatwo będzie nawiązać kontakt.

Od zbudowania listy adresowej do rozpoczęcia działań dzieli nas jeszcze jeden krok. Jest nim przygotowanie lub wybranie odpowiednich treści do komunikacji. Wysyłane do pacjentów komunikaty powinny zawierać odpowiednio przygotowaną treść, która będzie dopasowana do ich indywidualnych potrzeb i w efektywny sposób zbuduje relację pomiędzy pacjentem a Twoją firmą. Każda kolejna interakcja powinna powodować wzrost zaufania klientów do marki. Odpowiednia komunikacja i właściwe treści spowodują wzrost przywiązania konsumentów i ułatwią utrzymanie pozyskanych klientów.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]