Wydatki dyrektorów marketingu na rozwiązania IT przekroczą do 2017 roku wydatki ponoszone przez CIO.

Marketing jest coraz bardziej zależny od technologii i umiejętności jej wykorzystania. Dlatego zaczął odważniej sięgać po profesjonalne  dedykowanego dla niego systemy informatyczne. Z roku na rok  działy marketingu wydają coraz więcej w tym obszarze. Według Laury McLellan z firmy Gartner już w 2017 ich wydatki przekroczą wydatki CIO na systemy informatyczne dla firmy. Skąd bierze się ta zmiana i co ją stymuluje?

Według badań firmy Gartner z marca 2013 roku blisko 70% firm posiada Chief Marketing Technologist, czyli osobę pracującą na pograniczu kompetencji dyrektora marketingu i dyrektora IT. Jest  to osoba, która dobrze orientuje się w technikach i technologiach marketingowych oraz potrafi wykorzystać ich potencjał do zdefiniowania rynków oraz  zainteresowania, pozyskania i utrzymania klienta. Najczęściej jej praca dotyczy takich obszarów jak: systemy marketingowe, pozyskiwanie i analiza danych, social media, platformy mobilne, sieci reklamowe i strona WWW. W 80% wypadków osoby te raportują, czyli podlegają dyrektorom marketingu. Potrzeba nowej osoby i jej roli w firmie wynika z faktu, że wyniki marketingowe są coraz bardziej zależne od technologi w takich obszarach jak:

  • opracowanie user expierence w wielu kanałach – social media, platformy mobilne, e-commerce i strona WWW;
  • integracja danych pochodzących z rosnącej liczby źródeł, wraz z danymi generowanymi wewnątrz firmy (transakcje, wyszukiwanie na stronie WWW) i zewnętrznymi (np: dochód na członka rodziny) dla lepszego zrozumienia konsumenta;
  • wsparcia kampanii marketingowych aplikacjami mobilnymi, płatnościami online, social media itd.

Powstanie takiego stanowiska to jedna z zapowiedzi zmiany w wydatkach na IT. Oczywiście ciężko uwierzyć, że zaledwie w perspektywie 4 lat dyrektorzy marketingu będą wydawali na IT więcej niż dyrektorzy działów informatyki (CIO). Można wymienić co najmniej 3 powody, dla których właśnie tak miałoby być:

1. Marketing coraz silniej bazuje na technologii;
2. Pozyskiwanie i obsługa Big Data oraz Small Data wymaga odpowiednich narzędzi i pozwala osiągnąć wyraźną przewagę konkurencyjną.
3. Już teraz wiele budżetów marketingowych jest wyższych od budżetów IT i dużo szybciej rośnie.

W 2011 roku budżety marketingowe w B2B I B2C utrzymywały się na poziomie 10 % przychodu natomiast IT to około 3.6 %. Natomiast ich wzrost to około 4.7% w IT i 9-11% w przypadku marketingu. Już teraz średnio 30% technologii powiązanych z marketingiem jest kupowana bezpośrednio przez marketingu, a sam dział ma wpływ na ponad 50% dokonywanych zakupów. Dział marketingu obok oczywistej współpracy z działem sprzedaży, powinien zacząć myśleć nad zbudowaniem prawdziwej wspólnej strategii z działem IT. Zmieniły się realia prowadzenia biznesu i teraz to nie marketing generuje wzrost, a marketing cyfrowy, który wymaga zastosowania odpowiednich technologii. Odpowiednia współpraca CMO i CIO może przynieść wiele korzyści.

Często marketing i IT pracują w zupełnym oddzieleniu. Zupełnie jakby funkcjonowały w odrębnych silosach. W takiej sytuacji skalowanie oraz optymalizacja informacji i doświadczeń obu struktur staje się ekstremalnie trudne, a ich wykorzystanie w pracy praktycznie niemożliwe. Co więcej blokuje to możliwość dotarcia do odpowiedniego odbiorcy z odpowiednim komunikatem. Natomiast współpraca i połączenie wysiłków obu struktur poprzez odpowiednie narzędzia pozwala stworzyć wspólne środowisko pracy dla wszystkich struktur w firmie. Jednym z przykładów takich środowisk są systemy Marketing Automation. Wspólne środowisko pracy to lepszy przepływ i wykorzystanie posiadanej wiedzy, a co za tym idzie ograniczenie kosztów, zwiększenie efektywności i wydajności firmy. Jednym słowem eliminujemy bariery i stwarzamy warunki do lepszego zaangażowania pomiędzy naszą marką i konsumentem.

Drugą kwestią jest ogólnie pojęty customer experience. Sukces w marketingu dzisiaj oznacza  skupienie się na konsumencie i dostarczenie mu treści przekonywujących, spersonalizowanych i spójnych w każdym punkcie styku z firmą. Osiągniecie takich rezultatów możliwe jest tylko z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi informatycznych. Marketing potrzebuje systemu, który pozwoli identyfikować konsumentów i zbierać o nich informacje, w każdym z punktów i na bieżąco wykorzystywać do komunikacji w pozostałych. W czasach kiedy kampanie marketingowe coraz mocniej bazują na informacjach o indywidualnym kliencie oraz analizie i wykorzystaniu ich w czasie rzeczywistym potrzebna jest współpraca pomiędzy IT i marketingiem oraz wdrożenie odpowiednich narzędzi.

Marketing Automation, który jest jednym z dominujących trendów w marketingu na 2014 rok spełnia wymienione wyżej wymagania. Jednocześnie systemy takie jak SALESmanago Marketing Automation tworzą realną szansę zbudowania wspólnego miejsca pracy dla wszystkich działów w firmie.  Tak czy inaczej marketing jest skazany na technologię, a jego wydatki będą rosły w tym obszarze. Przez co działanie w izolacji od działu IT traci zupełnie sens.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]