Wykorzystaj Marketing Automation w małej i średniej firmie

Happy young professionals are standing in a contemporary glass office in New York.

Marketing Automation doskonale pasuje do małych i średnich firm. Sprawdza się w nich tak samo dobrze, jak w korporacjach i dużych firmach. Wbrew panującym przekonaniom największy, bo niemal 80% udział wśród wdrożeń Marketing Automation w USA przypadł małym i średnim biznesom. Podpowiadamy, jak użyć Marketing Automation w małej lub średniej firmie. Sprawdź, jak to działa u Ciebie!

Systemy z prostym interfejsem i cennikiem dostosowanym do możliwości małych i średnich przedsiębiorstw to platformy, których obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy, zasobów IT ani dużej ilości czasu. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać narzędzia dostępne wcześniej wyłącznie firmom z listy Fortune 2000. Amerykańska firma konsultingowa Raab Associates Inc. podała, że aż 95 % spośród 29 tys. wdrożeń Marketing Automation w USA należy do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.


Zerowy moment prawdy: jak go wykorzystać w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka


Jak użyć mocy Marketing Automation?

 

Zbuduj relacje!

Każdy dodany do bazy kontakt, to dla Twojej firmy potencjalny klient. Jednak by z potencjalnego stał się prawdziwym klientem, musisz zbudować relację. Najlepszy moment na kontakt ze świeżo pozyskanym leadem to pierwsze 48h od rejestracji w bazie. Wiadomość powitalną warto zatem wysłać tego samego dnia. Przypomnij mu o firmie i Twojej ofercie, która go zainteresowała. Druga wiadomość przesłana do kontaktu kolejnego dnia wzmocni przekaz i pomoże lepiej Cię zapamiętać. Ważne, by w tych pierwszych chwilach użyć najlepszych dostępnych treści. Walczysz o to, by skutecznie i trwale dotrzeć do świadomości odbiorców.

 

Wyedukuj leady!

Wysłane wiadomości odniosły skutek, relacja z potencjalnym klientem została nawiązana. Kolejny etap to przygotowanie gruntu pod działania sprzedawców. Pora na odkrycie szczegółów oferty. Wiedząc, czego szukał potencjalny klient online, łatwo stworzysz cykl wiadomości, w których kolejno, krok po kroku przekażesz istotne dla odbiorców konkrety.

 

Posegmentuj bazę!

Każda firma obsługuje wiele grup klientów. Różne segmenty oferty zaspokajają odmienne potrzeby i adresowane są do konsumentów różnych produktów czy usług. Im bardziej precyzyjnie określisz, do której z grup należy każdy z Twoich leadów, tym łatwiej dasz mu to, czego potrzebuje. Wiedza płynąca z segmentacji pozwoli na dopasowanie rozmów i działań do indywidualnych oczekiwań odbiorców. Zwiększysz efektywność wszystkich swoich działań. W oparciu o ich zachowanie online moduł segmentacji automatycznie podzieli Twoje leady na właściwe grupy stworzy także ich profile behawioralne. Teraz termin realizacji wysyłek oraz przekazywane w nich treści łatwo dopasujesz do każdego z adresatów.

 

Bądź w kontakcie. Na bieżąco!

Wszystkie organizowane przez Twoją firmę wydarzenia anonsuj z wyprzedzeniem. Zapraszaj wszystkich potencjalnch i aktualnych klientów. Możesz zaprogramować automatyczny cykl wiadomości informujących o wydarzeniu. W wiadomościach możesz zawrzeć przekierowanie na specjalnie utworzoną stronę www wydarzenia. Pełny zestaw e-maili powinien obejmować zarówno wiadomości zachęcające do udziału i przypominające o zbliżającym się terminie wydarzenia oraz takie, które dostarczą odbiorcom materiały podsumowujące bezpośrednio po jego zakończeniu.

———————–

Powyższy zestaw prostych działań to jedynie inspiracja i wstęp do praktycznego stosowania Marketing Automation. W rzeczywistości to Ty wiesz najlepiej, do waparcia jakich procesów używać Marketing Automation w Twojej firmie. Użyj wskazówek na początek swej drogi, a wkrótce procesy automatyzacji marketingu sprawią, że indywidualne atuty Twojej firmy wykorzystasz do jeszcze lepszej obsługi klientów.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]