Wywiad z Pawłem Szymoniakiem z GoldenLine – jednym z pierwszych w Polsce specjalistów ds. Marketing Automation

Paweł Szymoniak opowiada nam jak zaczęła się jego przygoda z Marketing Automation, o tym jak to wpłynęło na jego życie zawodowe oraz jakie wiąże nadzieje z automatyzacją marketingu. Z jedną z pierwszych osób piastujących stanowisko Specjalisty ds. Marketing Automation rozmawia Marek Broda.

 

 

 

1. Jesteś jedną z pierwszych w Polsce osób pracujących na stanowisku o nazwie Specjalista ds. Marketing Automation. Jak doszedłeś do tego stanowiska?

Wszystko zaczęło się od tematu marketing automation, zainteresowałem się nim od pierwszych dni funkcjonowania tego typu systemów w Polsce. Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z Goldenline.pl brakowało mi narzędzia, które pokaże co dany klient robi po otrzymaniu wiadomości, czym interesuje się na stronie i kiedy na nią wraca. Przez ostatni rok testowałem i wdrażałem system w mniejszych projektach, równocześnie zacząłem pracę w dziale sprzedaży Goldenline.pl. Doświadczenie w sprzedaży i marketingu w branży B2B pozwoliło mi na płynne przejście do tematu automatyzacji marketingu i od początku tego roku wdrażam ten system w największym serwisie społeczności biznesowej w Polsce.

2. Czym się zajmujesz i jakie masz cele na tym stanowisku?

Współtworzę strategię Inbound Marketingu, wdrażam reguły automatyzacji, optymalizuję lejek sprzedaży oraz prowadzę komunikację e-mail marketingową z tysiącami użytkowników, którzy zajmują się rekrutacją. Na tym etapie testujemy funkcjonalności systemu – nie ukrywam, że pozytywnie “przerażają” nas możliwości SALESmanago. Głównym celem pracy naszego zespołu jest edukacja potencjalnego Klienta – Rekrutera z zakresu bezpośredniej formy docierania do kandydatów poprzez Wyszukiwarkę.

3. Jak wygląda Twój dzień pracy? Jakie operacyjne zajęcia wykonujesz najczęściej?

Cały mój dzień to dużo spotkań, rozmów, szukania inspiracji, obserwacja i optymalizacja nowego procesu sprzedaży oraz nowe podejście do generowania leadów. Mamy tę przewagę, że Goldenline.pl to grupa ponad miliona zarejestrowanych osób, większość naszych potencjalnych klientów ma profile w naszym serwisie, więc również mamy zgody na wysyłanie wiadomości e-mail.

4. W jaki sposób realizujesz misję łączenia działu marketingu i sprzedaży?

Skupiłem się na zintegrowaniu systemu z naszym CRM, co pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i pomoże nam w dopasowaniu odpowiedniej oferty. Dodatkowo wykorzystujemy moduł e-mail marketingu systemu SALESmanago do edukacji wybranych użytkowników z zakresu nowoczesnych i bezpośrednich metod rekrutacji, aby w kolejnym etapie dział sprzedaży otrzymywał leady wyposażone w odpowiednią wiedzę oraz przygotowane do zakupu. Docieramy do osób, które odwiedzają strony związane z naszymi rozwiązaniami rekrutacyjnymi, dzięki czemu nasz dział sprzedaży w pierwszej kolejności kontaktuje się z klientami, którzy interesują się naszą ofertą.

5. W jakim kierunku będzie ewoluowało Twoje stanowisko?

Marketing Automation to szeroki i interesujący temat, z każdym dniem uczę się systemu, ciężko przewidzieć jak będzie wyglądało moje stanowisko za rok :-). W tym momencie skupiam się na wsparciu działu sprzedaży i marketingu. Edukujemy nowych klientów z zakresu naszych rozwiązań rekrutacyjnych. Dla kontaktów, którzy chętniej wybierają zakup bez udziału handlowca wdrażamy moduł e-commerce. Proces jest długotrwały, lecz warto się z nim zmierzyć, bo już po trzech miesiącach zauważamy obiecujące wyniki.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]