Z czego wynika sukces start-up’ów i jakich rozwiązań mogą się od nich uczyć współcześni marketerzy?

Vector business start up conceptStart-upem nazywamy najczęściej niewielkie przedsiębiorstwo lub czasową organizację, będącą przeważnie dopiero w fazie rozwoju, która prężnie poszukuje nowych rozwiązań, głównie w sektorze IT i nowych technologii. Start-up to także sam pomysł na biznes, pewna idea, która, jeśli jest oczywiście wystarczająco dobra i obiecująca ma szansę na realizację – chociażby dzięki wsparciu aniołów biznesu. Start-up nierzadko przekształca się w firmę prowadzoną przez młodych, pełnych zapału ludzi, którzy zdają się wyznawać zasadę wprost z Poranku kojota „Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.”

XXI wiek jest wymagający także a może nawet przede wszystkim dla przedsiębiorców. Potrzeby konsumentów ciągle się zmieniają, już od dawna nie wystarczy tradycyjna reklama w „starych” mediach. W zasadzie na każdym kroku spotykamy się z rosnącymi wymaganiami przy jednocześnie dużej konkurencyjności. Start-up często pełni funkcję pewnego eksperymentu, ponieważ tak naprawdę nigdy nie można jasno i bezsprzecznie przyjąć, że wszystkie pierwotne założenia biznes planu sprawdzą się w stu procentach i osiągniemy spektakularny sukces. Istnieje jednak kilka elementów, które przynajmniej w pewnym stopniu wyjaśniają ich sukces i dobrze wróżą na przyszłość. O czym mowa?

Okres próbny dostępny na wyciągnięcie ręki

Takie podejście powoli staje się już standardem. Podstawą funkcjonowania nadal musi być wysokiej jakości produkt. O ile ciekawa i dobrze przemyślana reklama faktycznie może się przydać, to jednak nic nie zastąpi dobrej jakości oferowanych usług. Powszechne stały się już 30 dniowe okresy testowe, gdzie użytkownik zupełnie za darmo może przetestować podstawowe funkcjonalności danej usługi. Nic tak nie przekonuje do zakupu jak pozytywne własne doświadczenia. Jeśli produkt się sprawdzi, klient sam do nas wróci.

Elastyczność? Żaden problem!

Indywidualne podejście. Każdy marketer już o nim słyszał. Jednak jak w praktyce miałoby ono wyglądać? Elastyczność rozumiana jest tutaj jako brak z góry narzuconych ograniczeń. Zarówno w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem, jak i w późniejszym etapie, chociażby po fazie testowania, kiedy chcielibyśmy zatrzymać go dla siebie. Elastyczność równie często będzie oznaczać wychodzenie na przeciw specyficznym oczekiwaniom. Przykładowo – przyjmijmy, że potencjalny kontrahent wykorzystał swój 30-dniowy darmowy trial, a po upływie tego czasu nalega na przedłużenie okresu testowego. To właśnie odpowiedni moment na zastosowanie w praktyce owego indywidualnego podejścia. Jasne, że moglibyśmy odmówić, w końcu takie były zasady. Jednakże należy wziąć poprawkę na tzw. czynnik ludzki. Powodów tutaj może być multum – choroba, natłok innych obowiązków, brak przełożonego albo nieoczekiwane urlopy. Dobrą praktyką będzie właśnie wspomniane elastyczne podejście do tematu, kontakt z potencjalnym klientem, rzeczowa rozmowa i przedłużenie okresu testowego.

Wspólna idea + rozwiązanie problemu

Nadrzędną ideą chyba każdego start-up’u jest ogół działań zmierzających do rozwiązania jakiegoś problemu. Problemu działu marketingu, działu IT, a może działu handlowego. Ten wspólny problem jest w pewnym sensie motorem napędowym do działania. Jeśli choćby niewielki odsetek osób ma kłopot z jakimś elementem swojej pracy, brakuje mu na rynku rozwiązania ułatwiającego lub niwelującego problem, to jest to sygnał, że istnieje potrzeba do stworzenie czegoś nowego. Czegoś, co w znaczący sposób ułatwi pracę, odciąży lub po prostu umili daną czynność. W ten naturalny sposób powstaje też grono osób skupionych wokół pewnej idei, są to entuzjaści danego tematu i osoby nastawione proaktywnie. A stąd już niedaleka droga do wdrożenia pomysłu w życie.

 

Więcej na temat start-upów i tego, kiedy potrzebują one systemu klasy Marketing Automation pisaliśmy także tutaj.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]