Zaistnieć w Social Media, czy nie zaistnieć? Oto jak to zrobić z Marketing Automation.

Portale społecznościowe uznawane są za wyjątkowo skuteczne narzędzie wywierania wpływu na potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych przez Forbes’a, aż 78% procent badanych potwierdziło, że na ich decyzję zakupową wpływają treści zamieszczane przez konkretne firmy na portalach społecznościowych. Pozostaje nam sprawdzić jaki wpływ na konsumentów mają nasze działania oraz które z nich najlepiej się sprawdzają. W tym momencie pojawia się kontekst dla systemów Marketingu Automation.

Jest kilka pytań, na które warto znać odpowiedź zanim zacznie się działać w gronie 74 % użytkowników internetu, którzy każdego dnia korzystają z portali społecznościowych. Poniżej znajduje się 7 kluczowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę.

1. Jaki cel chcesz osiągnąć dzięki portalom społecznościowym?

Podstawą skutecznego działania jest odpowiednia strategia. Dlatego powinieneś przygotować odpowiedni plan działania, który zawiera cele jakie chcesz osiągnąć. Dzięki dobrej strategii efektywniej zadbasz o relację łączącą Cię z klientami.

2. Działasz w relacji B2B czy B2C?

Niezależnie od relacji, w której działasz, należy sprawdzić gdzie i jak Twoi potencjalni klienci rozpoznają rynek. Zależnie od tego w jakich relacjach działasz i gdzie Twoi klienci szukają informacji o produktach/usługach, to tam powinieneś się z nimi komunikować.

3. Jak dużo uwagi możesz poświęcić portalom społecznościowym?

Elementem dobrej kompanii społecznościowej jest zaangażowanie. Najlepiej gdy możemy sobie pozwolić na osobę, która zaopiekuje się profilem firmy. W optymalnej sytuacji nasza obecność powinna być stała i żywa, ponieważ skutecznie prowadzona interakcja powinna odbywać się w czasie rzeczywistym.

4. Czy Twój produkt lub usługa może być społecznie popularna?

Choć rola pioniera jest kusząca, zawsze warto sprawdzić czy produkty lub usługi naszej konkurencji lub pokrewnej branży są obecne w portalach społecznościowych. Drugą wskazówką co do naszego „społecznościowego” potencjału jest zaangażowanie naszych potencjalnych klientów wyrażone przez ilości komunikatów płynących od nich do firmy. Następnie powinniśmy zrozumieć jak i gdzie konsumenci rozmawiają o marce oraz przez jaki kanał oczekują interakcji z Tobą.

5. Czy Twoi klienci są lojalni wobec Ciebie?

Najlepszym fundamentem gruntującym sukces w sferze portali społecznościowych jest przywiązanie klientów do marki. Dodatkowo jedną z głównych zalet Social Media jest treść generowana przez użytkowników(user-generated content) ,dlatego też jeśli posiadamy lojalnych i często wchodzących w interakcję klientów, to wtedy Social Media staję się kolejnym naturalnym krokiem.

6. Czy posiadasz odpowiednie możliwości?

Reprezentowanie własnej marki poprzez portale społecznościowe powinno odbywać się w tym samym duchu co przez pozostałe media. Oznacza to, że jakość treści, grafik, udostępnianych aplikacji, promocji etc. powinna być równie wysoka, co w wypadku pozostałych mediów.

7. Czy jesteś w stanie zaoferować rabat lub promocję?

Jedną z najskuteczniejszych metod na pozyskanie rzeszy odbiorców na portalach społecznościowych jest zapewnienie im benefitów. Oczywiście w tej roli najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju promocje, rabaty czy konkursy z nagrodami.

Jeśli nasza obecność w Social Media spełnia nasze oczekiwania i trafiamy do szerokiej grupy aktywnych odbiorców, to pozostaje już tylko zaangażować do pracy dobry system Marketing Automation. Dzięki integracji systemu z Facebook’iem możemy liczyć na:

  • monitorowanie polubień i komentarzy na stronie WWW;
  • pozyskiwanie nowych kontaktów z Facebook’a;
  • możliwość segmentowania kontaktów w oparciu o dane z Social Media;
  • automatyzacja komunikacji w oparciu o zdarzenia z Social Media;
  • budowanie scoringu na podstawie danych behawioralnych z portali społecznościowych;
  • wzbogacenie źródeł danych o informacje pochodzące z Social Media w czasie rzeczywistym.

Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]