Zarządzanie leadami z marketing automation

Prowadzenie kampanii marketingowej wymaga zarówno rzetelnego przygotowania jak i zaangażowania. Rzadko też bywa tak, że prowadzi się tylko jedną kampanię w danym momencie. Efektywne zarządzanie kampaniami sprzedażowymi wiąże się z potrzebą organizacji i automatyzacji wielu działań, takich jak na przykład przepływ kontaktów przez etapy procesu sprzedażowego. Lejki sprzedażowe SALESmanago to proste narzędzie do pracy z leadami i analizy ich cyklu życia.

 

Lejki są świetnym narzędziem pozwalającym organizować i zarządzać procesem sprzedażowym – dzielą go na etapy i dają podgląd ilości leadów na każdym z nich. Dzięki temu można określić jak duża część z nich dopiero rozpoczyna proces zakupowy, a jak duża go kończy. Dostarczają również szczegółowych informacji o dynamice przepływu leadów pomiędzy wszystkimi etapami lejka na podstawie czego można identyfikować potencjalnie słabe punkty w procesie i je korygować.

W SALESmanago możliwa jest automatyzacja przesuwania leadów pomiędzy etapami lejka – system na podstawie skonfigurowanych reguł zadba o edukację leada, przygotowanie go do bezpośredniej sprzedaży dzięki procesowi lead nurturingu i scoringowi. W ten sposób tylko odpowiednio “rozgrzane” leady trafiają do działu handlowego.

Istnieje również możliwość manualnej obsługi lejka bezpośrednio przez handlowców – na bieżąco pracując ze swoimi potencjalnymi klientami zmieniają etapy lejka odpowiednio do statusu danego leada.

Tworzenie lejka w SALESmanago jest bardzo proste – wystarczy określić nazwy kampanii oraz poszczególnych etapów. Następnie trzeba zdefiniować moment, w którym kontakt powinien być zakwalifikowany do kampanii oraz warunki przypisania go do kolejnych etapów.

Zarządzaj kampaniami na dwa sposoby:

I Lejki sprzedażowe

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego oceń długość trwania cyklu sprzedażowego, uporządkuj wartość poszczególnych działań prowadzonych pod kątem ich skuteczności, analizuj wskaźnik konwersji pomiędzy etapami i mierz konwersje w zależności od źródeł pozyskania leada
  • skupienie na pozyskiwaniu klientów – zastosuj strategie, które zamienią przypadkowego użytkownika lub potencjalnego nabywcę w klienta; edukuj go dzięki procesowi lead nurturing, zwiększaj jego scoring i przesuwaj do kolejnych etapów
  • samodzielne ustalanie reguł automatyzacji – pozwól systemowi wykonać za ciebie zadania wymagające śledzenia danych w czasie rzeczywistym i egzekwowania wcześniej ustalonych reguł postępowania w określonych sytuacjach
  • weryfikacja efektywności działań marketingowych – korzystaj z podglądu efektywności swoich działań marketingowych – kontroluj w jaki sposób prowadzone kampanie wpływają na szybkość przepływu leadów między etapami

ZOBACZ: Jak stworzyć kampanię i lejek sprzedażowy

II Panel Zarządzaj leadami

  • kompleksowa analiza danych cyklu sprzedażowego – handlowcy mogą zarządzać przypisanymi do siebie leadami i samodzielnie przesuwać je pomiędzy etapami lejka
  • szeroki widok na każdy etap lejka – każdy etap lejka jest dobrze widoczny na ekranie, pod nimi znajdują się kontakty, do których handlowiec ma szybki dostęp za jednym kliknięciem
  • wygodna obsługa panelu metodą drag&drop – przeniesienie kontaktu do innego etapu wymaga tylko jednego kliknięcia i również może powodować uruchomienie określonych reguł automatyzacji

ZOBACZ: Więcej informacji o panelu Zarządzaj Leadami

Przykład wykorzystania

W zależności od etapu na jakim znajduje się potencjalny klient, może on otrzymać odpowiednio dopasowane treści z systemu Marketing Automation. Przykładowy proces automatyzacji lejków sprzedażowych może wyglądać następująco:

  • Gdy kontakt otwiera email z mailingu, automatycznie zostaje dodany do lejka sprzedażowego;
  • Gdy kontakt osiągnie określony scoring (np. 20 pkt.) automatycznie przechodzi na drugi etap kampanii – “Zainteresowany” i otrzymuje email dynamiczny z dopasowaną ofertą;
  • Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przechodzi do etapu „Zainteresowany – sprawdził ofertę”; jednocześnie system wysyła alert do działu sprzedaży, a handlowcy kontaktują się z klientem i prowadzą rozmowę nawiązując bezpośrednio do jego zainteresowań.

Korzyści dla użytkownika:

  • Uporządkowanie działań marketingowych i zapisanie ich w formie procesów
  • Analiza zachowania kontaktów na każdym etapie kampanii
  • Oszczędność czasu pracy handlowców i skupienie tylko na leadach gotowych do zakupu
  • Szczegółowa analityka procesu marketingowo – sprzedażowego – lepsza kontrola nad całym procesem

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]