Marketing Automation wśród najważniejszych trendów marketingowych 2013 roku

Rok 2013 będzie dla automatyzacji marketingu tym, czym poprzednie lata były dla social media. Większość szefów marketingu największych firm dostrzega konieczność poprawy skuteczności działań swoich działów, w automatyzacji marketingu upatruje zaś drogi do osiągnięcia tego celu. Na kilka dni przed zbliżającym się nowym, 2013 rokiem zebraliśmy naszym zdaniem najważniejsze trendy,  jakie będą górować w przyszłorocznym Digital marketingu.

 


 

Rosnąca popularność Marketing Automation wśród małych i średnich przedsiębiorstw

Według Atri Chatterjee, CMO w Act-On, jedno na trzy przedsiębiorstwa z sektora MSP upatruje w automatyzacji marketingu szansy na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Obecnie jedynie 19% tych firm dysponuje podobnym systemem, podczas gdy w sektorze dużych przedsiębiorstw liczba ta sięga 45%. Według Chatterjee poziomy te będą się wyrównywać. Zgadza się to z ostatnim raportem Forrester, według którego liderzy w swoich branżach to właśnie Ci, którzy wykorzystują narzędzia nowoczesnego marketingu, w tym właśnie systemy automatyzujące działania marketingowe. Zgadza się z tym Darrin Clement, CEO w  Maponics, który uważa rok 2013 za rok, w którym mniejsze firmy masowo przejmą strategie i narzędzia dotychczas stosowane przez liderów.

 

Przechodzenie z e-Mail Marketingiem do systemów Marketing Automation i personalizacja komunikacji

Problem malejącej skuteczności tradycyjnie wysyłanych masowych niepersonalizowanych e-mailingów, jest coraz częściej rozwiązywany przez przenoszenie tej części marketingu do systemu Marketing Automation. Marketing Automation umożliwia automatyczne wysyłanie personalizowanych e-maili i newsletterów i ofert do poszczególnych segmentów lub poszczególnych kontaktów lub ich automatyczną personalizowaną edukację w procesie sprzedażowym – Personalizowane e-maile i newslettery wysyłane we właściwym czasie do właściwych kontaktów osiągają kilkaset procent wyższą skuteczność niż tradycyjne e-mailingi. Natomiast wykorzystanie personalizowanej komunikacji e-mail w programach lead nurturing może podnieść współczynniki konwersji nawet o 50%. – mówi Grzegorz Błażewicz, twórca SALESmanago, pierwszego polskiego i jednego z pierwszych europejskich systemów Marketing Automation.

 

Nacisk na analizę danych – coraz lepsze sposoby na radzenie sobie z tzw. Big data

Adam Blitzer, twórca Pardot, obecnie głowa działu MA B2B w ExactTarget przewiduje dalszy wzrost znaczenia analizy danych. Kampanie powinny być budowanie wokół konkretnych danych, a same działania powinny podlegać stałemu testowaniu, pomiarom i zmianom – mówi Blitzer. W podobnym tonie wypowiada się Melissa Mathews, analityk infrastruktury technicznej w Fathom. Według niej więcej uwagi będzie poświęcone udoskonalaniu istniejących już kampanii automatyzujących marketing, w celu wyciśnięcia z systemów maksimum korzyści. Joe Cordo, CMO w Extraprise uważa z kolei, że dostępne narzędzia wreszcie umożliwiają marketingowcom przygotowywanie kampanii opartych o dane zbierane w czasie rzeczywistym. Jego zdaniem właśnie ten dynamizm i elastyczność umożliwiające szybkie reagowanie będą kręgosłupem kampanii marketingowych w 2013 roku. Konieczność zrozumienia istniejących narzędzi i pełnego wykorzystania ich możliwości jest według Gabe Dalporta z  LendingTree najważniejszym, co powinni zrobić marketingowcy, aby nie utonąć w nadmiarze danych i doprowadzić do rzeczywistej poprawy ROMI.

Zacieśnienie współpracy sprzedaży i marketingu

Przedsiębiorcy dostrzegają wreszcie lukę w lejkach sprzedażowych, która może być zlikwidowana tylko przez współpracę marketingu i sprzedaży. Eduardo Conrado, szef Marketingu w  Motoroli, przewiduje skupienie się na personalizacji komunikacji, zarówno jeśli chodzi o Inbound i Outbound Marketing. Jego zdaniem działy sprzedaży i marketingu postawią na wspólne wykorzystanie posiadanych informacji w celu dotarcia z odpowiednimi komunikatami do właściwych odbiorców.

Dążenie do pełnej integracji platform

Kupno Eloqua za prawie 1 mld dolarów przez Oracle jest tylko początkiem trendu, który w 2013 roku nabierze rozpędu. Używanie zbyt wielu systemów odbija się negatywnie na ich sumarycznej skuteczności, dlatego potrzebne będzie połączenie ich w możliwie silnie zintegrowaną platformę. Zdaniem Lou Guercia z Scribe najważniejsze będzie integrowanie CRM z systemami automatyzującymi marketing w celu pełnego wykorzystania zebranych danych.

Personalizowanie komunikacji w każdym możliwym momencie

Według Liz Miller z Council rozwiązania mobilne, content marketing czy personalizacja komunikacji nie będą tylko trendami – to właśnie zastosowanie tych metod odróżni liderów od przegranych. Dzięki automatyzacji marketingu szefowie firm dostrzegają, jaka siła leży w komunikacji jeden-do-jeden i będą starali się wykorzystać ją gdzie się tylko da. Możemy się zatem spodziewać silnie spersonalizowanych maili, sms-ów, czy stron w social media. Duży nacisk postawiony też będzie na dynamicznie generowane strony WWW. Dalszą konsekwencją przyjętych działań będzie zintegrowanie telewizji z Internetem, dotąd działających jeszcze raczej niezależnie. Komunikacja indywidualna nie ominie właścicieli urządzeń mobilnych – umożliwi to szereg aplikacji zbierających dane o użytkownikach. Richard Mooney z Essence Digital zauważa, że dzięki możliwości monitorowania użytkowników marketingowcy wreszcie będą mieli możliwość zrozumienia rzeczywistych interakcji zachodzących między firmą a potencjalnymi klientami. Wykorzystanie tej wiedzy otworzy drogę do zwiększenia skuteczności działań marketingowych w 2013.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]