Złote zasady tworzenia treści przyjaznej użytkownikom urządzeń mobilnych

25% generowanego ruchu na stronie WWW wywoływane jest przez użytkowników urządzeń mobilnych. Tak duży odsetek „mobilnych” odwiedzających stawia wyzwanie przed marketerami oraz treściami, które tworzą i udostępniają na stronie internetowej. Chcąc optymalnie wykorzystać wizyty osób  oraz dostarczyć im odpowiednich treści warto przestrzegać kilku prostych zasad.

 

Przygotowanie odpowiednich treści powinniśmy zacząć od zastanowienia się jakie potrzeby mają osoby wchodzące na stronę internetową za pomocą urządzeń mobilnych. Najczęściej poszukują oni najważniejszych informacji o firmie i chcą je otrzymać jak najszybciej. Taki użytkownik powinien łatwo dowiedzieć się:

• jak produkt/usługa może mu pomóc;

• co może uzyskać na stronie WWW (ebook, ciekawe treści, rabaty, materiały wideo);

• jak się skontaktować z firmą lub znaleźć siedzibę;

• dlaczego warto wybrać akurat ten produkt/usługę?

Następnie spójrzmy na naszą stronę krytycznie. Szukamy rzeczy, które mogą skutecznie zniechęcić odwiedzających. Dla osób korzystających z urządzeń mobilnych najbardziej uciążliwym będzie długi czas ładowania strony lub skomplikowana nawigacja. Dlatego też największy nacisk powinniśmy położyć na takie tworzenie i prezentowanie treści, aby użytkownik mógł ją szybko odnaleźć. W odpowiednim przygotowaniu treści pomoże przestrzeganie 4 prostych zasad.

1. Zwięzłe treści

Nigdy nie używajmy 5 słów jeśli wystarczą tylko 3. W wypadku ekranów komputerowych większa ilość słów nie zrobi różnicy. Natomiast kiedy musimy przeczytać coś na małym wyświetlaczu urządzenia mobilnego, to każde zbędne słowo utrudnia nam się zapoznanie z treścią.

2. Dopracowana nawigacja

Nawigowanie po stronie internetowej powinno być maksymalnie jasne. Skomplikowana struktura strony skutecznie utrudni poruszanie się poniej użytkownikom mobilnych urządzeń. Warto zadbać o to by strona posiadała przejrzysty układ z prostym menu, w którym intuicyjnie możemy odnaleźć najważniejsze treści. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wielkość przycisków i odnośników, tak aby osoby o większych dłoniach, również mogły swobodnie się poruszać po witrynie.

3. Przejrzyste treści

Tworząc treści na firmową stronę łatwo możemy zapędzić się w pułapkę żargonowego lub specjalistycznego języka. Im bardziej skomplikowany język i sam komunikat, tym szybciej zniechęcimy odwiedzających i zarazem potencjalnych klientów.

4. Hierarchia treści

Bardzo prosta zasada. Im ważniejsza treść, tym powinna być wyżej lub łatwiej dostępna. Nikt nie będzie zagłębiał się daleko w strukturę strony. Jedyne o czym musimy pamiętać, to czy treść jest ważna oceniamy pod kątem odbiorcy i jego potrzeb.

Kilka prostych zasad pozwalających znacznie ułatwić dostęp do treści oferowanych przez firmę. Im łatwiej naszym potencjalnym klientom będzie pozyskać interesujące ich wiadomości tym większe są nasze szanse na sprzedaż. Najczęściej na rynku wygrywa ten, który skuteczniej dotrze do konsumentów.

 

Powiązane artykuły:

Monitoring zachowania klientów w aplikacjach mobilnych

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]