Zostań liderem Visual Search w trzech prostych krokach

 
 

Wyszukiwanie wizualne (z ang. Visual search) szturmem zdobywa eCommerce. Młodsi odbiorcy wolą wyszukiwać za pomocą zdjęć, niż tradycyjnie wpisywać odpowiednie frazy. I nawet jeśli może się to wydawać pieśnią przyszłości, wyszukiwarki wizualne są łatwe do wdrożenia. Co więcej, dzięki trzem prostym krokom pomogą ci przenieść CX w sklepie internetowym na zupełnie nowy poziom. Dowiedz się jak!

 

Krótkie przypomnienie: Czym jest Visual Search?

 

Visual Search to funkcja opracowana niedawno przez wiele firm tworzących silniki wyszukiwania. Funkcja ta pozwala twoim klientom (szczególnie tym korzystającym z telefonów komórkowych) na przesłanie zdjęcia z produktami, które im się podobają. Następnie AI Visual Search Engine automatycznie wyświetli produkty podobne lub pasujące do pożądanego wyglądu i stylu.

 

Dlaczego Visual Search jest ważny?

 

Wyszukiwanie wizualne to poważna sprawa. Po wydaniu Google Lens, Google ujawniło, że ta aplikacja do wyszukiwania wizualnego miała ponad 50 milionów pobrań w ciągu zaledwie 16 miesięcy. To działa niesamowicie dobrze również w eCommerce. Invespcro twierdzi, że ponad 36% kupujących online korzystało z wyszukiwania wizualnego, a ponad połowa z nich uważa, że informacje wizualne są dla nich bardziej przydatne niż informacje tekstowe. Przewiduje się, że przychody stron eCommerce, które wcześnie wprowadziły wyszukiwanie wizualne, wzrosną o 30%. eCommerce z funkcjami wyszukiwania wizualnego, takimi jak „shop that look”, zwiększyły średnią wielkość zamówienia o 20%. Jest to rozwiązanie skierowane głównie do młodszych pokoleń. 62% Millennialsów zależy na możliwości wyszukiwania wizualnego bardziej niż na innych technologiach, a to dopiero początek.

 

Jak wykorzystać wyszukiwanie wizualne w trzech prostych krokach?

 

Istnieje kilka poziomów zaawansowania w zakresie wyszukiwania wizualnego w eCommerce. Ta funkcja przynosi wymierne rezultaty nawet na podstawowym poziomie, ale dobrze jest wiedzieć, że na tym jej możliwości się nie kończą. W trzech prostych krokach możesz łatwo ulepszyć swoje wyszukiwanie wizualne z doskonałego na wybitne.

 

Krok pierwszy: Pozwól ludziom korzystać z wyszukiwania wizualnego

 

W swojej podstawowej wersji Visual Search w eCommerce pozwala klientom na wyszukiwanie produktów podobnych do tych, które podają jako zapytanie wyszukiwania – w formie obrazu. Wyszukiwanie ma dwa tryby. Mogą oni użyć obrazu zapisanego w telefonie lub zrobić zdjęcie bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki wizualnej.

 

Sprawdza się to rewelacyjnie w każdym sklepie, w którym kupuje się „oczami”, np. w sklepach odzieżowych czy obuwniczych. Klienci mogą szybko znaleźć ubrania, które podobają im się na kimś. Mogą też łatwo odtworzyć wymarzony look, który znaleźli na przykład na Instagramie lub Facebooku i zapisali jako zrzut ekranu. Już ten podstawowy poziom funkcji jest wystarczająco dobry, aby zmienić twoje przychody w bardzo krótkim czasie.

 

Jest jeden haczyk. Czasami AI znajduje zbyt wiele rekomendacji przedmiotów…

 

Krok 2: Wyszukiwanie według zdjęć i filtrowanie wyników

 

Nadmiar opcji może być przytłaczających, zwłaszcza że wyniki wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji nie zawsze w pełni odpowiadają na zapytanie. Dzieje się tak z powodu sposobu działania algorytmów. Zazwyczaj wyszukują one charakterystyczne cechy produktu na obrazie i wyświetlają wyniki na podstawie wbudowanej punktacji. Jest to zupełnie normalne, ale czasami nieco uciążliwe. Na szczęście wyszukiwarce można nieco pomóc.

 

Oprogramowanie takie jak Cinderella AI Visual Products Search and Recommendations można wzbogacić o dodatkowe możliwości filtrowania. Aby to zrobić, musisz połączyć algorytm SALESmanago z twoim feedem produktowym (spokojnie, twój opiekun będzie wiedział jak to zrobić!).

 

Feed produktowy to plik XML zawierający metadane wszystkich produktów w twoim sklepie internetowym. Warto dobrze się przyłożyć do opracowania tego pliku, ponieważ pomaga on w wielu aspektach marketingu. Google używa go do wyświetlania dokładniejszych informacji w wynikach wyszukiwania. Facebook i Instagram używają ich, aby poprawić wyniki marketingowe i dać ci nowe opcje marketingowe. CDP SALESmanago używa go, aby dodać zaawansowane opcje filtrowania do Visual Search. Dzięki temu połączeniu, produkty wyszukiwane na podstawie obrazu mogą być dalej filtrowane według koloru, kroju, rozmiaru, materiału itp.

 

Brzmi o wiele lepiej, prawda? Ale możesz pójść jeszcze dalej!

Krok trzeci: Pójdź o krok dalej i wykorzystaj wyniki wyszukiwania wizualnego jako rekomendacje

 

Jest jeszcze jeden krok, który pomoże ci wykorzystać potencjał Visual Search. Dane wizualne to wciąż dane. SALESmanago może je wykorzystać do dopasowania rekomendacji produktowych do preferencji klienta. Od teraz możesz wysyłać maile z rekomendacjami opartymi nie tylko na produktach przeglądanych w sklepie, ale nawet wysłać maila „Get your dream look!” i dobrać produkty, które pasują do zdjęcia klienta.

Nie jest to standardowa funkcja systemu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, abyśmy dostosowali ją specjalnie dla ciebie. Zapytaj swojego opiekuna o możliwość dedykowanej usługi dla rekomendacji opartych na Visual Search lub skontaktuj się bezpośrednio z lukasz.winnicki@salesmanago.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]