Tym, co może przyczynić się do sukcesu handlowców lub mu przeszkodzić, jest reagowanie na leady we właściwym czasie. Jak pokazują badania, 63% ankietowanych firm podejmuje leady o wiele za późno, aby przekonwertować je na sprzedaż, mimo że bycie pierwszym respondentem może dać od 30 do 50% sprzedaży z leadów, z którymi się skontaktowano. Jednak tylko do 25% potencjalnych zainteresowanych w dowolnym momencie jest gotowych do zakupu. Tak więc szybkie działanie nie wystarczy.

 

To bardziej skomplikowane niż możliwość podjęcia leada zaraz po pozyskaniu go ze strony internetowej, reklamy lub w jakikolwiek inny sposób przez dowolnego sprzedawcę w zespole. Tak, musisz działać szybko, ale też mądrze, jeśli nie chcesz tracić czasu na leady które mają niewielkie szanse na przekształcenie się w klientów. Dzięki alertom sprzedażowym w SALESmanago możesz zarządzać liczbą i jakością leadów przekazywanych twoim handlowcom.

 

Czym  jest alert sprzedażowy i dlaczego jest przydatny?

 

Alert sprzedażowy to automatyczne powiadomienie wysyłane przez system e-mailem do zespołu sprzedaży i wspomagające jego pracę, powiadamiając niemal w czasie rzeczywistym o aktywności leadów. Daje znać o każdym ważnym wydarzeniu związanym z leadem, np. odwiedzeniu strony internetowej, pobraniu ebooka lub o wysłaniu prośby o wycenę. Informacje te pokazują, że lead jest zainteresowany oferowanymi produktami lub usługami, a podjęcie go może skutkować konwersją.

 
 

Alerty sprzedażowe są zatem przydatne, gdy chcesz mieć pewność, że handlowcy pracują tak szybko, jak to możliwe i mają szansę lepiej się przygotować. Dzięki aktywowaniu alertu przez określone działanie po stronie leada, wiesz również, że osoby, z którymi chcesz się skontaktować, mają potencjał, a twój zespół nie marnuje czasu na kontakty, które prawdopodobnie nie zamienią się w szanse sprzedażowe.

 

Co więcej, alerty mogą być generowane przez wszystkich potencjalnych klientów, nawet tych, którzy pierwotnie poinformowali cię, że potrzebują więcej czasu do namysłu. Gdy wrócą na twoją stronę, aby uzyskać więcej informacji, zespół sprzedaży będzie o tym wiedział.

 

Zdefiniuj zasady kwalifikacji leadów

 

Dzięki ustawieniu zdarzeń, które powodują automatyczne wysłanie alertu sprzedażowego, możesz zdecydować, co kwalifikuje leada. Może to być na przykład wypełnianie formularza na stronie, prośba o demo itp., ale także konkretne monitorowane zachowanie, które również od początku pomoże ci zorientować się, czym dana osoba jest zainteresowana z perspektywy biznesowej. Zastanów się, jakie działania na stronie są wskaźnikami zainteresowania leadów twoim produktem i skonfiguruj odpowiednie zdarzenia w Regułach Automatyzacji lub Workflow, aby poinformować swoich przedstawicieli o takich działaniach.

 

Załóżmy, że kontakt wielokrotnie odwiedza twoją stronę, ogląda szereg produktów lub usług, z których jeden oglądany jest najczęściej. Kontaktujesz się z nim na przykład przez e-mail zawierający rozszerzone informacje o produkcie, on jednak nie decyduje się na zakup. Jakiś czas później ponownie wchodzi na twoją stronę, szukając dodatkowych informacji. Wiesz już, co byłby skłonny kupić i pomimo, że nie zdecydował się na to wcześniej, ponownie okazuje widoczne zainteresowanie. 

 

Na tej podstawie można założyć, że jest gotowy do zakupu. Pierwsza wizyta na stronie produktu nie zawsze oznacza, że ​​klient jest rzeczywiście zainteresowany. Możesz skorzystać z funkcji scoringu tagów w SALESmanago, aby dodać punkty do segmentów behawioralnych przypisanych do odwiedzania stron różnych produktów lub usług oraz realizować wysyłanie alertów tylko dla leadów, które zgromadziły określoną liczbę punktów scoringu dla danego tagu.

 
 

Nie wszyscy potencjalni klienci są sobie równi. Chcą kupić różne produkty, niektórzy już dość dużo wiedzą o twojej ofercie, inni widzieli ją po raz pierwszy. Twoi przedstawiciele również nie są równi – możesz mieć pracowników bardziej doświadczonych, niektórzy z nich mogą też specjalizować się w określonych dziedzinach lub sytuacjach. 

 

Możesz łatwo zarządzać procesem przypisywania leadów, definiując konkretne alerty sprzedażowe wyzwalane różnymi zachowaniami na stronie internetowej lub danymi użytkownika i przypisując odpowiednich przedstawicieli handlowych do przejmowania leadów generowanych za pomocą takich alertów. Aby to zrobić, w kafelku akcji Reguły Automatyzacji wprowadź adres e-mail sprzedawcy, który powinien skontaktować się z danym leadem. Alert można również wysłać na numer telefonu, co może jeszcze bardziej przyspieszyć reakcję, zwłaszcza jeśli twoi przedstawiciele pracują w terenie.

 
 

Ponieważ alerty zawierają kluczowe informacje o kontaktach, w tym informacje i dane o ich zachowaniu, pomogą one twoim handlowcom w przygotowaniu się do działania. Będą wiedzieli, jakie zdarzenie wywołało wysłanie alertu i odnosić się do tego, kontaktując się z leadem. Alert sprzedażowy zawiera dane kontaktowe, historię wiadomości ostatnio wysłanych do leada, oraz ostatnio odwiedzane przez niego adresy URL w serwisie.

 
 

Wyślij alert do twojego oprogramowania zarządzającego leadami

 

Ponieważ dostarczanie alertów bezpośrednio do przedstawicieli handlowych nie zawsze jest najbardziej niezawodnym pomysłem na zapewnienie właściwej obsługi wszystkich leadów, możesz zintegrować alerty sprzedażowe z dowolnym oprogramowaniem CRM lub Call Center. W takim przypadku informacje o aktywności leadów nie będą wysyłane bezpośrednio do twoich przedstawicieli, ale utworzą nowego potencjalnego klienta w oprogramowaniu CRM lub dodadzą go do kolejki w twoim Call Center. Aby było to możliwe, umieść załącznik w alercie sprzedażowym, który będzie zawierał odpowiedni skrypt wysyłający dane potencjalnego klienta do serwisu internetowego wygenerowanego w oprogramowaniu do zarządzania leadami.

 

Alerty te mogą również zawierać inne informacje zaczerpnięte z profilu 360° potencjalnych klientów, wskazujące sugerowane tematy rozmowy lub zapytania klienta o inne produkty, które wcześniej go zainteresowały.

 

marketing automation

marketing automation