Zwiększenie zysków z maili o 900% dzieki automatyzacji marketingu


Niekiedy warto wprowadzić zmiany nawet, gdy wszystko wydaje się iść dobrym torem. Przykład Restaurant.com pokazuje, że zastosowanie automatyzacji marketingu do ulepszenia już pozornie dopracowanych strategii przynosi znakomite rezultaty. Celem wprowadzenia automatyzacji w tym przypadku było zwiększenie zysku z każdego maila. W ciągu roku udało się poprawić dotychczasowe rezultaty o 900%. Jednocześnie konwersja wzrosła o 150%.


 

Restaurant.com wykorzystywało email marketing do wysyłania potencjalnym klientom kuponów rabatowych na posiłki w restauracji. Uzyskiwano stąd 70% całego przychodu, a liczba ta rosła niezmiennie z roku na rok. W 2011 roku nadszedł jednak okres pewnej stagnacji – mimo, że dochód wydawał się nie maleć, spadła o 25-30% liczba odpowiedzi na wysyłane wiadomości. Przeanalizowano przyczyny problemu i sformowano hipotezę, że powodem takiego stanu rzeczy jest zbyt duża ilość prawie nieróżniących się od siebie wiadomości – miesięcznie wysyłano aż 22 emaile, które różniła w zasadzie tylko wielkość rabatu zaproponowanego odbiorcom.

Postanowiono coś zrobić z tą niekorzystną tendencją. Opracowano dwunastomiesięczny plan zmiany sposobu relacji z klientami z dotychczasowego „Spray and pray” po wyrafinowany, silnie stargetowany zestaw automatycznie wysyłanych wiadomości.

Postanowiono podejść poważnie do tematu – poproszono inwestorów o dodatkowe środki na zatrudnienie osób do obsługi nowych kampanii emailowych, opracowania nowych stron powitalnych, wartościowej treści czy nowej infrastruktury. Całość operacji była koordynowana przez kierownictwo firmy – emaile były najważniejszym kanałem pozyskiwania klientów i wszelkie zmiany w tym zakresie mogły oznaczać sukces lub porażkę.

Aby móc monitorować zachowania klientów zintegrowano rozwiązania Marketing Automation z istniejącym CRM-em i wykorzystywanym dotychczas systemem email marketingu.

Zatrudniono i wyszkolono specjalistów, którzy zajmowali się wyłącznie analizowaniem danych pochodzących z systemów CRM i Marketing Automation.

Oprócz zwiększeni a zaangażowania odbiorców w komunikację, chciano zwiekszyć zyski. Jednym z najlepiej sprzedających się kuponów były kupony o wartości 25$ sprzedawanie po cenie 10$. Zaledwie 3% tych kuponów było sprzedawane po pełnej cenie, więc postanowiono zwiększyć tę liczbę. Ograniczono w tym celu liczbę kuponów promocyjnych, tym samym redukując o połowę liczbę wysyłanych miesięcznie maili.

Niejako w zamian za ograniczenie liczby kuponów promocyjnych postanowiono wręczać klientom inne promocyjne kupony, jednak tylko w specjalnych momentach – na przykład przy wiadomości powitalnej, z okazji urodzin czy przypominanie o kuponach tym, którzy je kupili lecz jeszcze nie użyli.

 

Na podstawie analizy dostrzeżono, że po upływie dwóch tygodni od zakupienia kuponów nie tylko mało kto je wykorzystywał, ale spadała ich wartość w oczach nabywców i byli oni mniej skłonni do zakupienia czegokolwiek w przyszłości. Program automatycznym wiadomości email miał zatem za zadanie skłonić wszystkich nabywców do wykorzystania swoich kuponów. Mimo, że to zakup kuponu dawał zyski, a nie jego wykorzystanie, założono, że wykorzystanie kuponów skłoni klientów do dalszych zakupów. Aby nie być jednak zbyt natarczywym, liczbę emaili przypominających ograniczono do jednego miesięcznie.

Efektem zmiany sposobu wysyłania maili z masowego na dostosowany indywidualnie było :

współczynnik otwarć emaili: 50% (wcześniej 15%)

współczynnik kliknięć: 22% (wcześniej 16%)

Zysk na każde 1000 maili: 200 dolarów (wcześniej 20 dolarów!)

 

Uzyskano więc dziesięciokrotny wzrost zysku z kampanii! Jednocześnie liczba kuponów sprzedawanych po pelnej cenie wzrosła z 3% do aż 40%.

 


 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]