Zwiększenie zysków z maili o 900% dzieki automatyzacji marketingu


Niekiedy warto wprowadzić zmiany nawet, gdy wszystko wydaje się iść dobrym torem. Przykład Restaurant.com pokazuje, że zastosowanie automatyzacji marketingu do ulepszenia już pozornie dopracowanych strategii przynosi znakomite rezultaty. Celem wprowadzenia automatyzacji w tym przypadku było zwiększenie zysku z każdego maila. W ciągu roku udało się poprawić dotychczasowe rezultaty o 900%. Jednocześnie konwersja wzrosła o 150%.


 

Restaurant.com wykorzystywało email marketing do wysyłania potencjalnym klientom kuponów rabatowych na posiłki w restauracji. Uzyskiwano stąd 70% całego przychodu, a liczba ta rosła niezmiennie z roku na rok. W 2011 roku nadszedł jednak okres pewnej stagnacji – mimo, że dochód wydawał się nie maleć, spadła o 25-30% liczba odpowiedzi na wysyłane wiadomości. Przeanalizowano przyczyny problemu i sformowano hipotezę, że powodem takiego stanu rzeczy jest zbyt duża ilość prawie nieróżniących się od siebie wiadomości – miesięcznie wysyłano aż 22 emaile, które różniła w zasadzie tylko wielkość rabatu zaproponowanego odbiorcom.

Postanowiono coś zrobić z tą niekorzystną tendencją. Opracowano dwunastomiesięczny plan zmiany sposobu relacji z klientami z dotychczasowego „Spray and pray” po wyrafinowany, silnie stargetowany zestaw automatycznie wysyłanych wiadomości.

Postanowiono podejść poważnie do tematu – poproszono inwestorów o dodatkowe środki na zatrudnienie osób do obsługi nowych kampanii emailowych, opracowania nowych stron powitalnych, wartościowej treści czy nowej infrastruktury. Całość operacji była koordynowana przez kierownictwo firmy – emaile były najważniejszym kanałem pozyskiwania klientów i wszelkie zmiany w tym zakresie mogły oznaczać sukces lub porażkę.

Aby móc monitorować zachowania klientów zintegrowano rozwiązania Marketing Automation z istniejącym CRM-em i wykorzystywanym dotychczas systemem email marketingu.

Zatrudniono i wyszkolono specjalistów, którzy zajmowali się wyłącznie analizowaniem danych pochodzących z systemów CRM i Marketing Automation.

Oprócz zwiększeni a zaangażowania odbiorców w komunikację, chciano zwiekszyć zyski. Jednym z najlepiej sprzedających się kuponów były kupony o wartości 25$ sprzedawanie po cenie 10$. Zaledwie 3% tych kuponów było sprzedawane po pełnej cenie, więc postanowiono zwiększyć tę liczbę. Ograniczono w tym celu liczbę kuponów promocyjnych, tym samym redukując o połowę liczbę wysyłanych miesięcznie maili.

Niejako w zamian za ograniczenie liczby kuponów promocyjnych postanowiono wręczać klientom inne promocyjne kupony, jednak tylko w specjalnych momentach – na przykład przy wiadomości powitalnej, z okazji urodzin czy przypominanie o kuponach tym, którzy je kupili lecz jeszcze nie użyli.

 

Na podstawie analizy dostrzeżono, że po upływie dwóch tygodni od zakupienia kuponów nie tylko mało kto je wykorzystywał, ale spadała ich wartość w oczach nabywców i byli oni mniej skłonni do zakupienia czegokolwiek w przyszłości. Program automatycznym wiadomości email miał zatem za zadanie skłonić wszystkich nabywców do wykorzystania swoich kuponów. Mimo, że to zakup kuponu dawał zyski, a nie jego wykorzystanie, założono, że wykorzystanie kuponów skłoni klientów do dalszych zakupów. Aby nie być jednak zbyt natarczywym, liczbę emaili przypominających ograniczono do jednego miesięcznie.

Efektem zmiany sposobu wysyłania maili z masowego na dostosowany indywidualnie było :

współczynnik otwarć emaili: 50% (wcześniej 15%)

współczynnik kliknięć: 22% (wcześniej 16%)

Zysk na każde 1000 maili: 200 dolarów (wcześniej 20 dolarów!)

 

Uzyskano więc dziesięciokrotny wzrost zysku z kampanii! Jednocześnie liczba kuponów sprzedawanych po pelnej cenie wzrosła z 3% do aż 40%.

 


 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]