5 szybkich porad jak zwiększyć otwieralność maili

Dziś krótka piłka. Jednym z ważniejszych parametrów w email marketingu jest otwieralność maili. Zaraz obok klikalności, czyli CTR, pozwala bardzo szybko ocenić, czy przesyłane treści trafiaja do odbiorców i wywołują zamierzoną reakcję. OR – open rate – informuje o tym ile spośród wysłanych wiadomości zostało otworzonych przez odbiorców (a wiadomo, że żeby kliknąć w jakikolwiek link w wiadomości, trzeba ją najpierw otworzyć).

Poradników dotyczących tworzenia długoterminowej strategii email marketingowej powstały setki. Żeby nie szukać daleko – wystarczy że na tym blogu wpiszesz w okienko wyszukiwania „Email Marketing”

Żeby znaleźć takie pozycje jak:

Email Marketing Automation: poradnik + najlepsze praktyki

Praktyczne kompendium email marketingu: 11 najczęściej zadawanych pytań

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

czy

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

 

Czasem jednak marzymy (tak, tak, Redakcja SALESmanago też marzy) o tym, żeby ktoś dał nam kilka prostych, ale diablo-skutecznych porad do wdrożenia od ręki. Jak zatem szybko poprawić open rate maili?

#1 Nadawca – to ważne kto wyświetla się jako nadawca maila. Sprawdź koniecznie, czy Twoja grupa docelowa woli dostać newsletter od firmy, od pracownika firmy, czy od konkretnej osoby. Przetestuj kilka opcji:

  • Nazwa Firmy – Newsletter
  • Nazwa Firmy
  • Imię z Nazwa Firmy
  • Imię i Nazwisko

Pamiętaj też, że adres zwrotny powinien być ten sam co adres, z którego przychodzą maile. Ma to duże znaczenie dla ogólnej dostarczalności maili.

Przeczytaj więcej w tym atykule:

Jak w prosty sposób zwiększyć OR i CTR wiadomości wysyłanych do klientów Twojego ecommerce? [Przykłady wdrożeń]

#2 Temat – Dobry temat wiadomości to ponad połowa sukcesu jeśli chodzi o otwieralność maili. najważniejsze zasady, których owinieneś się trzymać to :

  • Bądź konkretny: podawaj liczby, nazwy produktów czy precyzyjne tytuły, polub listy
  • Wskaż ograniczony czas trwania oferty. Jeśli odbiorca uzna Twój mail za ciekawy, ale mało pilny, najpewniej odłoży jego lekturę na później, czyli najpewniej zapomni.
  • Skróć temat do max. 50 znaków albo wiedz, że w tylu początkowych znakach musisz zawrzeć kluczowe informacje – więcej się najpewniej użytkownikowi nie wyświetli. Wyobraź sobie swój temat na wąskim ekranie smartfona.
  • Zachęć do konkretnego działania. Użyj czasownika.

A czego unikać? Jest kilka elementów, które sprawiają, że maile są kierowane do zakładki ze spamem.

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

O sztuce tworzenia spamu przeczytasz tutaj:

Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Z kolei poradnik poprawnego tworzenia tytułów ammy w formie infogafiki o tutaj:

[infografika] Jak stworzyć idealny temat wiadomości email? 20 tricków

#3 Ustaw preheader – U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To właśnie preheader. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Skutecznie zachęcający preheader powinien mieć około 50 znaków.

#4 Dopasuj czas wysyłki – Niby takie proste, ale ludzie o tym zapominają. Im dłużej jakiś email czeka na otwarcie tym mniejsza jest szansa, że w ogóle zostanie on otwarty. Dopasowanie momentu wysyłania wiadomości do czasu największej aktywności odbiorcy zwiększa szansę, że wiadomość będzie zauważona i otwarta od razu. W SALESmanago robi się to niezwykle prosto – szykując wysyłkę należy zaznaczyć okienko „Dobierz optymalny czas wysyłki dla kontaktów monitorowanych” i sprecyzować, czy zależy Ci na dopasowaniu godzinowym, dziennym, czy obu.

 

#5 Korzystaj z tagów i  lejków – Nie wysyłaj starannie przygotowanych maili do całej bazy. Po to masz narzędzie, które tworzy bardzo dokładne profile behawioralne i transakcyjne, a także śledzi zachowania i reakcje odbiorców, żeby zrobuić z niego dobry użytek. Przygotuj lejki edukacyjne i sprzedażowe, tak żeby wysyłać maile do osób, które sa na konkretnych etapach tych procesów. Używaj systemu tagów, który jest odzwierciedleniem działań użytkowników. Wysyłając maile adresuj je do tych, z myślą o których były tworzone i wykluczaj osoby, które nie będą zainteresowane treścią. Nie tylko zwięksyz to otwieralność maili, ale także wzmocni Twoje relacje z odbiorcami.

Dowiedz się więcej o tagach:

Dyskretny urok TAGÓW

Doczytaj o lejkach:

Zarządzanie leadami z marketing automation

 

PS: Mamy też całego ebooka tylko o Email Marketingu. Znajdziesz go tutaj: 10 przykazań Email Marketingu

 

PS2: Zwiększ skuteczność Email Markeingu. Załóż 30-dniowe konto próbne i wypróbuj nasz nowy drag & drop designer. 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]