Jeśli nie pop-up, to co? Poznaj sidebary!

Zatrzymanie kontaktu, który właśnie opuszcza stronę, wyciągnięcie danych kontaktowych w zamian za drobny upust na zakupy, przedstawienie manifestu firmy – są sytuacje, w których najlepiej sprawdzi się pop-up. Jako pojawiający się znienacka przyciągacz uwagi nie ma on sobie równych. Czym jednak można go zastąpić, jeśli podskórnie czujesz, że to jeszcze nie czas na najcięższą artylerię?

Od razu odpowiem – pop-up ma młodszego brata. Sidebar, bo o nim mowa, to małe okienko wysuwające się z boku strony i zachęcające do podjęcia pewnych akcji. Żebyś nie musiał daleko szukać, przykład znajdziesz tutaj, po lewej stronie okna (lub na dole, jeśli czytasz te słowa na ekranie smartfona). Kolorowy pasek z ikonami social media, dzięki któremu możesz podzielić się ze znajomymi ciekawym artykułem to właśnie sidebar.

Mimo dość prostej konstrukcji to proste narzędzie z zakresu website marketingu czasem jest w stanie zdziałać dużo więcej niż jego bardziej krzykliwi pobratymcy. Wędrując po różnych stronach na pewno widziałeś różne przykłady jego zastosowania. Do najważniejszych i najefektywniejszych z nich można zaliczyć:

  • zdobycie danych kontaktowych, np. zapis do newslettera,
  • zaangażowanie czytającego w inne kanały przekazu używane przez markę,
  • poszerzenie kreowanego doświadczenia przez pokazywanie treści czy produktów komplementarnych do oglądanych,
  • ocieplenie wizerunku, np. poprzez przedstawienie sprzedawców, czy autorów tekstów,
  • profilowanie progresywne, czyli zbieranie brakujących na karcie kontaktu danych w tempie dostosowanym do poziomu zaangażowania użytkownika.

Teoretycznie wszystkie z tych rzeczy można “załatwić” dobrze skrojonym pop-upem dynamicznym. Jednak nie wszyscy odbiorcy zareagują na niego zgodnie z założeniem. Mając to na uwadze warto wesprzeć swoje działanie czymś nieco mniej krzykliwym i inwazyjnym.

 

Niewielkie okienko pojawiające się obok przeglądanych treści, mimo że nie angażuje całej uwagi kontaktu, to jednak jest cały czas obecne i czeka niczym usłużny lokaj na moment, kiedy dana osoba będzie gotowa skorzystać z jego pomocy. Na przykład znaleźć artykuł opisujący niezrozumiałe pojęcie w czytanym tekście, przykłady innych zastosowań oglądanego przedmiotu, czy informacje o autorze czytanego posta. Albo na przykład zostawić email, żeby na bieżąco dostawać powiadomienia o nowościach na stronie. Nic nie jest wymuszone – decyzja o skorzystaniu należy do samego użytkownika.

W tym miejscu widać pewną przewagę sidebara nad pop-upem: zostawiając maila przez pop-up często działamy pod wpływem impulsu, a później szybko zapominamy o swojej decyzji, albo zmieniamy zdanie – dlatego jakość leadów pozyskanych w ten sposób jest zmienna. Natomiast jeśli czytając stronę sami decydujemy, że chcemy się bardziej zaangażować to jest to z reguły przemyślana decyzja, którą podtrzymamy przy pierwszym, trzecim i dziesiątym z kolei mailingu.

 

Przed zaimplementowaniem kodu musisz zaplanować i zaprojektować następujące elementy okienka:

  • cel
  • rozmiar
  • położenie na stronie
  • kolory
  • grafika
  • formularz
  • przekierowanie

O ile konieczność zaplanowania elementów graficznych wydaje się naturalna i oczywista, o tyle planowanie celu może być nieco konfundujące. Spieszę z wyjaśnieniem.

Każdy “bajer” na stronie powinien mieć jakąś funkcję i być projektowany tak, aby ten cel osiągnąć. Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy Twój sidebar będzie służył zbieraniu adresów email, promowaniu dodatkowych treści, czy przekierowaniu do social media. Ważnym jest, by każdy jego element stanowił spójną całość z wybranym i podkreślonym wezwaniem do działania. I to wszystko. Jeden element – jeden cel. Jeżeli dorzucisz coś więcej, to odwiedzający pogubią się i nie będą wiedzieli co mają w danym miejscu zrobić.

I to w sumie tyle. Sidebary są bardzo prostym narzędziem, zarówno do stworzenia jak i implementacji. Chcesz mieć Sidebar u siebie na stronie? Nic prostszego – zobacz jak stworzyć formularz i jak zaimplementować sidebar na stronie:

 

A jeśli szukasz inspiracji, to tutaj znajdziesz przykłady kreatywnego wykorzystania sidebarów:

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]