Prawie jedna czwarta firm nie śledzi aktywności klientów po wejściu przez nich w link wysłany za pomocą maila. Oznacza to, że tracą bardzo ważne informacje na ich temat. W mierzeniu interakcji klientów pomóc mogą semantyczne webhooki.

 

Maile to wciąż świetne narzędzie do marketingu. Dzięki swojej popularności (4,3 miliarda osób w 2023, połowa populacji ziemi), email marketing zapewnia ogromny zwrot inwestycji. Jak pokazują jednak badania 23% firm nie śledzi działań konsumentów po kliknięciu w link w emailu.

 

Dane o interakcjach klientów są wyjątkowo cenne

 

Wiadomość mailowa – niezależnie czy jest to newsletter, czy wiadomość do danego segmentu klientów – jest świetną okazją aby zainteresować klienta swoimi produktami czy zwiększyć jego lojalność wobec marki. 

 

Wyjątkowo ważną informacją jest jednak to, co robi klient na naszej stronie i z jakimi elementami wchodzi w interakcje. Pozwala nam to określić m.in. jakimi produktami jest zainteresowana dana grupa klientów. 

 

Te informacje możemy później wykorzystać do tworzenia spersonalizowanych treści, takich jak dynamiczne maile 1-do-1 z produktami przeglądanymi przez użytkownika. Działania te przekładają się na zwiększenie zysków – 49% ludzi, przynajmniej raz, dokonało impulsywnego zakupu po otrzymaniu bardziej spersonalizowanego komunikatu, czy wiadomości. 

 

Semantyczne Webhooki – czyli sposób na mierzenie interakcji klientów

 

Narzędziem, które świetnie sprawdza się w przypadku mierzenia interakcji klientów na stronie eCommerce są semantyczne webhooki. 

 

Jest to nowa technologia, która tłumaczy zachowanie klienta w sklepie internetowym na jego konkretne preferencje. Dzięki temu, Semantyczne Webhooki umożliwiają sprzedawcom eCommerce określenie rzeczywistego zainteresowania klienta i prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów. 

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym czym są i jak działają Semantyczne Webhooki, kliknij tutaj

 

Sprawdź jakie rozwiązania ma dla Ciebie SALESmanago Marketing Automation, sprawdź nasze demo.