5 typów aplikacji zwiększających sprzedaż w Ecommerce

Aplikacje mobilne uzupełniają strategię marketingową. Mogą służyć różnym celom – zwiększeniu sprzedaży, budowaniu wizerunku, budowaniu lojalności klientów, itp. Decydując się na aplikację zyskujesz nowy kanał komunikacji z klientami, a także, jeśli zastosujesz CRM dla aplikacji mobilnych, dostęp do zupełnie nowego kompletu danych behawioralnych i transakcyjnych zbieranych przez smartfony.

Jest kilka typów aplikacji, które warto rozważyć planując włączenie ich w ogólne działania marketingowe. Poniżej zebrałam 5 najciekawszych, z punktu widzenia ecommerce, propozycji.

Zakupowa

Najprostszym i najoczywistszym sposobem podniesienia zysków z ecommerce jest wprowadzenie aplikacji, w której można robić zakupy. Wraz z rozwojem technologii mobilnych i regulacji dotyczących bezpieczeństwa w sieci konsumenci obdarzają coraz większym zaufaniem mechanizm płatności mobilnych. Wraz z tym zjawiskiem rosną również zyski z mcommerce, czyli mobilnej odnogi ecommerce. Aplikacja zakupowa to esencja Twojego sklepu online. Musi dawać dostęp do takiego samego asortymentu jak i sklep (chyba, że jest przewidziana do promowania konkretnej kategorii produktów), jej strona wizualna musi być spójna z wyglądem sklepu online, a dodatkowo musi być zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Nie wystarczy zminiaturyzować strony www. Cały design aplikacji powinien umożliwiać jak najprostsze dokonanie zakupu. Wysoko ceniona jest maksymalnie uproszczona procedura logowania. Dobrze sprawdza się logowanie za pomocą konta w portalu społecznościowym – użytkownik zyskuje dostęp do kompletu funkcji apki za pomocą dwóch, lub trzech kliknięć, bez konieczności samodzielnego wypełniania pól. Kluczowe funkcje (np. dodaj do koszyka) należy zaprojektować tak żeby dało się do nich sięgnąć kciukiem podczas przeglądania produktów na ustawionym pionowo ekranie smartfona. Kropką nad niech będzie jak najprostszy check out skonstruowany w myśl zasady One Thing per Page, o której to zasadzie pisałam niedawno na blogu. Powyższe porady odnoszą się oczywiście do wszystkich opisanych aplikacji.

Kupony rabatowe i bony podarunkowe

Okazje i obniżki to coś co tygryski i klienci lubią najbardziej. Aplikacja, która umożliwia zdobycie, a może nawet wymianę kuponów rabatowych i bonów podarunkowych może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dla użytkowników ewidentną korzyścią będzie możliwość oszczędzenia paru groszy na zakupach, lub odsprzedania nietrafionego bonu podarunkowego. Dla Ciebie oznacza to zwiększenie ruchu w sklepie i wzrost ilości oraz wartości transakcji – klienci mając przed oczami rabat wyrażony w % starają się go jak najlepiej wykorzystać.

Lista życzeń

Wszyscy lubimy czasem pomarzyć, urządzić w myślach wymarzoną kuchnię, czy pofantazjować o nowym, pachnącym skórą ferrari. Często w głowie układamy sobie taką listę życzeń do zrealizowania “na kiedyś”. Wiele ecommerców udostępnia swoim klientom opcję dodawania przeglądanych produktów na taką listę życzeń – żeby daleko nie szukać – Amazon. Oczywiście obowiązkową funkcją wishlisty jest “kup wszystko”, którą może zrealizować zarówno właściciel listy jak i ktoś, kto chce mu zrobić prezent. Aplikacja mobilna świetnie się nadaje do pełnienia funkcji podręcznej listy życzeń. Często świetne pomysły wpadają nam do głowy w momencie kiedy chodzimy po sklepach, albo idziemy po ulicy. Nie mamy przy sobie wtedy laptopa, ale w 99% przypadków mamy smartfona. Dodanie upatrzonego przedmiotu do listy staje się kwestią kilku klików. Spięcie konta użytkownika w aplikacji z jego kontem w sklepie pozwala korzystać z listy zarówno przez smartfona jak i z laptopa. Jest to kolejne ułatwienie w procesie zakupowym. Nawet jeśli nie każda lista zostanie zrealizowana i opłacona przez tajemniczego milionera, to wiele z nich może stać się impulsem do zakupów.

Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe cieszą się dużą popularnością. Wprowadzają element nagradzania pożądanych zachowań (zakupów) i dają możliwość otrzymania atrakcyjnych fantów lub zniżek w zamian za zebrane punkty. Z reguły mają dwa nadrzędne cele – zbudować lojalność klientów i skłonić ich do częstszych i droższych zakupów. Aplikacja będąca “kartą” programu otwiera wiele możliwości dla uczestników programu: quizy, konkursy, możliwość szybkiej wymiany punktów na nagrodę, itp. I oczywiście szybki podgląd tych wszystkich fajnych nagród, które możesz mieć w zamian za zebrane punkty. Dodatkowo, jeśli Twój program lojalnościowy wychodzi poza ramy sklepu online (sklep stacjonarny, możliwość wymiany punktów u partnerów programu) to smartfon z zainstalowaną aplikacją może stanowić dużo wygodniejszy odpowiednik plastikowej karty, która łatwo się gubi, i na którą z reguły nie masz miejsca w portfelu.

Przymierzalnia

Jednym z szybciej rozwijających się trendów marketingowych jest tzw. poszerzona rzeczywistość (z ang. augmented reality). Najbardziej znanym przykładem jej zastosowania w ciągu ostatniego roku była gra Pokemon Go (która równie szybko zdobyła popularność, co ją straciła – warto o pamiętać o tym przypadku tworząc aplikację, bądź grę mobilną). Poszerzona rzeczywistość polega na nałożeniu na obraz świata rzeczywistego obrazów i dźwięków wygenerowanych komputerowego. Gra w łapanie stworków to nie jedyny przykład wykorzystania tego mechanizmu. Świetnie sprawdził się on jako wirtualna przymierzalnia okularów glasses.com (więcej o kampanii pisałam tutaj). Jedną z większych obaw podczas kupowania online jest to, że ubrania i akcesoria nie będą pasować. Wirtualna przymierzalnia pomaga częściowo zredukować te obawy. W połączeniu z jasną polityką zwrotów ma potencjał podniesienia poziomu sprzedaży na nieosiągalny dotąd pułap.

 

Co dostajesz w zamian za przygotowanie i wypuszczenie własnej aplikacji?

Po pierwsze, rozbudowujesz bazę kontaktów o osoby, które wolą robić zakupy przez smartfona i te, do których dotarłeś z reklamą aplikacji.
Po drugie, odpowiednio projektując proces onboardingu możesz powiązać konta użytkowników aplikacji mobilnej z ich kontami w sklepie online. Jeżeli zintegrujesz platformy marketing automation i mobile marketing automation, to z łatwością możesz uzupełniać profile behawioralne i transakcyjne klientów.
Po trzecie, dajesz klientom wartość, której nie dostarcza im konkurencja. Jest to solidny argument w walce o klientów i budowaniu trwałych relacji.
Po czwarte, zyskujesz dostęp do kompletu danych, które nie są dostępne jeśli kontaktujesz się z konsumentami tylko przez www. Smartfony chodzą z nimi na zakupy, towarzyszą im na spotkaniach, pełnią funkcję osobistego asystenta i centrum rozrywkowego.
Po piąte, dysponujesz niezwykle efektywnym kanałem komunikacyjnym. Możesz wysyłać powiadomienia push, które są dużo chętniej otwierane i klikane przez użytkowników niż zwykłe maile.

Dowiedz się więcej o marketingu mobile:
Pobierz ebooka: Kompletny przewodnik po powiadomieniach PUSH
Przeczytaj 50 pomysłów na automatyzację marketingu mobile
Zapisz się na darmowy webinar i posłuchaj co mają na ten temat do powiedzenia nasi eksperci!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]