Skuteczna strategia marketingowa startupu i 50 tysięcy sprzedanych urządzeń: Case Study Notinote

Notinote to polski startup z innowacyjnym produktem, lecz ograniczonym budżetem, który mimo to zdołał zbudować znaną markę i rozpoznawalność w mediach społecznościowych dzięki kreatywnym działaniom marketingowym oraz wykorzystaniu najnowszych narzędzi. Jednym z nich jest SALESmanago Marketing Automation, platforma, która umożliwiła firmie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie wielu procesów oraz w rezultacie zwiększenie sprzedaży urządzeń.

W jaki sposób firma osiągnęła taki sukces w tak krótkim okresie? Dowiesz się, czytając nasze case study!

 

O firmie

Notinote to firma technologiczna, która stworzyła i wprowadziła na rynek mini lokalizator notiOne – niewielkie urządzenie, które w połączeniu z darmową aplikacją lokalizuje cenne przedmioty codziennego użytku, ludzi i zwierzęta. Ten poznański startup  w ciągu 2 lat zbudował rozpoznawalną markę i sprzedał już ponad 50 tysięcy urządzeń, nie mając do dyspozycji korporacyjnych budżetów. Firma słynie z niezwykle skutecznych działań marketingowych i niestandardowych kampanii wykorzystujących najnowsze narzędzia, m. in. SALESmanago.

 

Wyzwania

Notinote wybrało platformę do automatyzacji SALESmanago, by rozszerzyć swoje działania marketingowe w następujących obszarach:

  • pozyskiwanie nowych leadów,
  • budowanie lojalności klientów,
  • ratowanie porzuconych koszyków,
  • edukacja klientów nieprzygotowanych do zakupu,
  • proste i szybkie powiadomienia o promocjach i nowych produktach.

 

Wdrożone rozwiązania

  • Lead generation – pop-up z formularzem kontaktowym pozwala na sprawne pozyskiwanie danych nowych użytkowników zainteresowanych produktami firmy.
  • Segmentacja klientów – każdy użytkownik odwiedzający stronę jest automatycznie przypisywany do segmentu, zgodnie z odwiedzonymi stronami i oglądanymi produktami. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci i potencjalni klienci otrzymują tylko wiadomości, które są zgodnie z ich zainteresowaniami – np. produktami, które przeglądali.
  • Personalizowane newslettery – wysyłka masowych newsletterów jest personalizowana poprzez dodanie imienia kontaktu, dzięki czemu e-maile zyskują bardziej osobisty charakter, co wzmacnia relację między klientem oraz firmą.
  • E-maile dynamiczne – wykorzystanie informacji o odwiedzonych stronach w celu wysyłki zautomatyzowanych, spersonalizowanych e-maili z produktami, które klient przeglądał na stronie.
  • Lead nurturing – zautomatyzowana seria e-maili edukacyjnych opisujących produkt i wyjaśniających ich działanie, wysyłana do klientów, którzy zapisali się  na newsletter, ale wciąż nie dokonali zakupu.
  • SMS-y i e-maile ratujące porzucone koszyki – przypomnienie o produktach pozostawionych w koszyku za pośrednictwem SMS-ów oraz e-maili zachęcających do dokończenia transakcji.
  • E-maile automatyczne wysyłane po transakcji, zawierające informacje dotyczące zamówienia – na przykład fakturę czy link pozwalający na sprawdzenie statusu wysyłki towaru.
  • Automatyczne e-maile z ankietą – badanie satysfakcji klienta 14 dni po zakupie poprzez wysyłkę ankiety, która pozwala klientowi ocenić jakość produktu.
  • Powiadomienia web push – szybki sposób na dotarcie do nawet anonimowych użytkowników z ważnymi informacjami czy z atrakcyjnymi ofertami i zniżkami.

 

Efekty

Wdrożone rozwiązania przyniosły imponujące rezultaty oraz wzrost sprzedaży.

  • 226% wyższa otwieralność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 420% wyższa klikalność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 180% wyższa otwieralność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 200% wyższa klikalność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 300% wyższa klikalność powiadomień Web Push w stosunku do masowych newsletterów

 

Bez wątpienia wdrożenie rozwiązań Marketing Automation oferowanych przez platformę SALESmanago było jednym z kluczowych czynników, które pozwoliły temu startupowi na skuteczne dotarcie do leadów i klientów w wielu kanałach.

Pobierz darmowe Case Study i dowiedz się więcej o wdrożeniu Marketing Automation w firmie Notinote.

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]